Piketuojantys „Klasco” darbuotojai: čia lyg vergovė (atnaujinta)

Fotoreportažai, Svarbu, Uostas ir jūra

Ketvirtadienį popiet AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”) darbuotojai surengė protestą dėl neva per mažų atlyginimų.

Bendrovė dar ryte išplatino pranešimą, kuriame teigia, jog „išreiškia didelį susirūpinimą dėl mažėjančių krovinių srautų Klaipėdos jūrų uoste ir mato, kad neigiamos tendencijos greituoju laiku nepasikeis, o situacija gali tapti ir ženkliai sudėtingesnė” bei tikina, kad „deda visas įmanomas pastangas stabilios veiklos užtikrinimui ir siekia išsaugoti darbo vietas”.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Derybos – bevaisės?

Piketą prie bendrovės teritorijos organizavo jos darbuotojų profesinė sąjunga, Dokininkų profesinė sąjunga ir Lietuvos jūrininkų sąjunga.

Pasak Romo Liaudanskio, Dokininkų profesinės sąjungos pirmininko, svarbiausios problemos – atlyginimai ir vadovybės nenoras derėtis. Pernai gruodį profesinės sąjungos raštu kreipėsi į bendrovės vadovybę, siekdamos derėtis dėl atlyginimų didinimo 20-25 proc. Susitikimas su darbdaviu, anot jų, buvo bevaisis.

„Vadovybė sako, kad yra problemų, susiduriama su dideliais iššūkiais, vis tik konkrečiais tai pagrindžiančiais skaičiais nesidalina ir nė nebando rasti kompromiso derantis. Vakar paaiškėjo dar viena bloga naujiena – darbdavys šiemet nusprendė nemokėti metinio paskatinimo“, – pranešime cituojamas R. Liaudanskis.

„Palaikome kolegas ir jų akciją. Sprendžiant su darbuotojais susijusius klausimus, profesinės sąjungos turi turėti vietą prie derybų stalo. Vilkinimas, nesidalinimas konkrečia informacija, nenoras bendrai ieškoti sprendimų priešina žmones, kelia nereikalingą įtampą ne tik bendrovėje „Klasco”, bet ir kitose koncernui priklausančiose įmonėse“, – teigia „Achemos” darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Birutė Daškevičienė.

Pasak R. Liaudanskio, jokių papildomų darbų nesiimantis, tik dienomis dirbantis dokininkas šioje įmonėje uždirba apie 900 eurų į rankas.

„Galėtum sakyti, kad ir nemažas atlyginimas, bet žinant pobūdį darbo, tai yra šiuo metu apgailėtinas atlyginimas. Žinoma, dirbant naktimis, prisideda keli šimtai eurų. Dar yra klasės – daugelį metų dirbę žmonės gali gauti 1100 eurų“, – žurnalistams sakė 34-erius metus bendrovėje dirbantis vyras.

Tokias sąlygas jo kolega dokininkas Marius Gečys prilygino vergovei. Anot jo, vadovybė dokininkų nelaiko žmonėmis.

„Daug iššūkių”

„Nepaisant susiklosčiusios įtemptos ekonominės situacijos, siekiame išsaugoti darbo vietas. Ir ne tik – daugiau nei 90 proc. įmonės darbuotojų nuo šių metų pradžios padidinome tarifinius atlyginimus“, – pranešime cituojamas „Klasco” generalinis direktorius Vytautas Štumbergas.

Pasak jo, praėję metai buvo kupini iššūkių bendrovei, kurie, deja, atėjus 2022 metams geresnių prognozių nežada.

„Dėl geopolitinių priežasčių sumažėję krovinių srautai, padidinti geležinkelių transporto tarifai ir išaugę žemės nuomos mokesčiai daro didelį poveikį mūsų bendrovei. Prognozuojame, kad krovinių, atitinkamai ir bendrovės atliekamų krovos darbų kiekis šiemet ir toliau gali mažėti, nepaisant visų mūsų pastangų“, – teigia vadovas.

Pranešime primenama, kad darbuotojams užtikrinamos papildomos socialinės naudos: papildomas sveikatos draudimas, išmokos artimųjų netekties atveju, kitos išmokos nustatytos kolektyvinėje sutartyje, taip pat remiama darbuotojų sportinė veikla.

„Niekada nesutiksiu su pasakymu, kad akcininkai nesidalina. Akcininkai dalinasi. Jei darbo užmokesčio fondas siekė virš 16 milijonų eurų, dabar jau virš 17 milijonų. Akcininkams yra skiriamas milijonas”, – žurnalistams sakė į piketą atėjęs V. Štumbergas.

Po piketo bendrovės išplatintame dar viename pranešime spaudai rašoma, kad paskutinis darbo užmokesčio didinimas „yra nukreiptas į darbininkų bei specialistų kategorijas.

„Nuo 2022 m. sausio 1 dienos atlyginimai yra pakelti daugiau nei 90 proc. bendrovės darbuotojų ir atskirose kategorijose išaugo iki 14 procentų. Iš viso darbo užmokesčio fondo padidinimui 2022 m. bendrovė skiria 1,2 milijono eurų”, – rašoma pranešime.

INFORMACIJA

2020 m. grynasis „Klasco” pelnas siekė 2,35 mln. eurų, 2019-aisiais – 1,316 mln. eurų. „Sodros” pateikiamais duomenimis, pernai lapkritį įmonėje dirbo 568 žmonės, vidutinis atlyginimas sudarė 1 935 eurus. Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija trečiadienė skelbė, kad Klaipėdos uoste vidutinis darbo užmokestis iki mokesčių 2021 m. III ketvirtį siekė 2318 eurų.

V. Štumbergas teigė, kad 2021-ųjų pelnas gali siekti apie 3 mln. eurų, tačiau 1,8 mln. iš šios sumos esą sudarys pinigai, gauti laimėjus vieną ginčą. 

16 Comments

  1. Jonas

    Svarbu giminių klanas gerai turi ,visi žino uošvio ir žento vadovavimas toli nenuves. Visi jauni specialistai bėga iš čia, čia blogiau būti negali. Vyrai už klasco!!! šeimos valgyt nori.

    Reply
  2. Mikis

    Čia taip visur Klaipėdoje su darbuotojais, į ES įstojame prieš 20 metų beveik, tik ant popieriaus. Toli mums dar iki vakarų, oj kaip toli.

    Reply
  3. Gerda

    Ka as zinau , dirba pas juos brolis jau 27 metus gauna 1900-2500€ i menesi i rankas ir nemato vargo + visokie priedai buna skatinimai premijos ir t.t drasiai gali ir 3000 gaut , aisku nori uzdirbt reikia dirbt . Ar jiems dar mazai gaunant tokia alga

    Reply
    • M.

      kuom jis dirba, direktoriaus pavaduotoju gal? nerašinėkite nesąmonių jei nieko nežinote.

    • Dirbantis klasco

      Ponia kažką sumaišė, kalba ne apie klasco. Dirbu daug metų prieš 18 metų daugiau uždirbdavau. Dabar kiekvienais metais yra mažinamas atlyginimas. Štombergas meluoja, prieš keldamas valandinį atlygį kažką atima, rezultatas mažėjantis atlyginimas.

  4. Dok. Žmona

    Kadaise dirbant prie Šilerio, ar prie Lubio žmonės didžiavosi savo įmone, atlyginimai buvo geri, žmonės gerbiami, žmonos ir vaikai buvo patenkinti už nuostabius Kalėdinius renginius, vakarones, vasaros stovyklas Plateliuose, veteranų pagerbimo vakarus, premijas, tryliktuosius atlylyginimus… Pamažu nebeliko nieko. Vyrai iš darbo grįžta pavargę, suirzę, nusivylę, jaučiasi neįvertinti ir pažeminti. Apie darbo sąlygas vrttėtų daugiau pasidomėti. Atrodo, kad ten ne krovos kompaniją, o ubagynas. Gėda KLASCO !

    Reply
    • ....

      Deja , šių dienų liberalių valdžių klaipėdiečiai rinkėjai panašu džiūgauja dėl jūsų vyrų sunkaus darbo . Galvokime ką renkame į seimą , į miesto tarybą .

  5. *****

    Na , jei žiūrėti ir vykdyti liberkonservatorių , liberalų, laisvų bei žaliųjų pageidavimus , jūsų įmonę reikėtų uždaryti . Jūs visai be darbo liktumėte . Ir valdantieji visai nesijaudintų .

    Reply
  6. Romas

    LKAB „Klaipėdos Smeltė” dokininkai pasiekė savo parašė skundą į Ženeva savininkams ir atlyginimai buvo pakelti.

    Reply
  7. Andrius

    Geriausias vaistas turbūt būtų viešumas, visam pasauliui šiais laikais galima garsiai apskelbti įmonės pavadinima kuri užsiima šiuolaikine vergove. Vakarai tokių nemėgsta. Iš kitos pusės žmonės tikriausiai kaip Lietuvoje priimta prabalsuos kojomis arba kitaip sakant išsivaikščios.

    Reply
  8. Liūdna

    Ką aie tai mano turtingiausios Lietuvoje, „Achemą valdančios ‘ moterys- ponia Lydija ir jos dukra Viktorija? Ar jos nebaudauja, kaip išgyvena pačios? Atmetus juodaą humorą , aišku, labiausiai gaila, kad mirė gerbiamas Bronislovas Lubys ir nebuvo rastas joks Jo testamentas… Gersia verslininkui, darbuotojus mylėjusiam, garbingam ponui Lubiui esant gyvam, to tikrai nebūtų įvykę.

    Reply
    • Anonimas

      Prie a.a. LUBIO ir valytojos visada gaudavo daugiau nei MMA.

  9. Aišku

    Naivu tikėti, kad bado metu kas atlyginimus keltų !

    Reply
    • Anonimas

      Kam bado metas, o kam pasipinigavimas.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija IV

„Atsirado tada jau ir Būtingės variantas, galiausiai prasidėjo ten statybos, bet tyliai ramiai liko Klaipėdos terminalas, nors buvo kalbama, kad ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Vėjo jėgainės uoste: statybas jau planuoja ir direkcija

Praėjus keletui mėnesių po to, kai buvo paskelbti projektiniai pasiūlymai, pagal kuriuos AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) numato pertvarkyti buvusią ...
2024-03-04
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This