Per ketverius metus į uostą numatoma investuoti 350 mln. eurų

Uostas ir jūra

Nepaisant dėl geopolitinės situacijos prognozuojamo krovinių apyvartos kritimo, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija investavimo į uosto infrastruktūrą tempų nemažina. Susisiekimo ministro patvirtintame 2022–2025 m. įmonės strateginiame veiklos plane numatyta užbaigti pradėtus projektus, investuoti į naujus, kad Klaipėdos uostas atitiktų esamos ir ateities rinkos poreikius.

A. Pelakausko nuotr.

„Net ir esant neapibrėžtai situacijai dėl krovinių srautų, turime nesustoti ir vystyti uostą kaip, kad jis išliktų patrauklus ir konkurencingas. Mūsų veiklos prioritetas išlieka vystyti ir plėtoti rinkos poreikius atitinkančią uosto infrastruktūrą, orientuotą į uosto pralaidumo ir laivybos saugumo didinimą. Be abejo, privalome dėti maksimalias pastangas siekdami pritraukti naujas rinkas. Akivaizdu, kad Klaipėdos uosto veikla turi būti orientuota ne tik į krovinių perkrovą, bet ir kurti pridėtinę vertę. Aktyviai dirbame dėl vėjo elektrinių surinkimo ar sandėliavimo galimos veiklos uoste ar jo prieigose. Ateityje vystant pietinę uosto dalį taip pat numatoma orientuotis ne vien į krovą, bet ir į aukštą pridėtinę vertę kuriančias veiklas”, – pranešime cituojamas Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Uosto direkcijos strateginiame veiklos plane numatyta per ketverių metų laikotarpį į uosto vystymą investuoti 350 mln. eurų. Daugiau nei pusę suplanuotų investicinių lėšų numatoma skirti bendro naudojimo uosto prieigos infrastruktūrai plėtoti, apie trečdalį – krantinių rekonstrukcijai be geležinkelio kelių plėtrai.

Kitąmet planuojama užbaigti bangolaužių rekonstrukciją, veiklos plano laikotarpiu numatyta vidinį laivybos kanalą išgilinti iki 15,5 m bei įgyvendinti išorinio laivybos kanalo gilinimą iki 16 m. Taip pat suplanuota vykdyti uosto laivybos kanalo gilinimą iki 17 m gylio ir platinimą, įskaitant gamtosauginių priemonių įgyvendinimą.

Didžiausias dėmesys ir finansiniai resursai yra skiriami uosto infrastruktūros parametrams tobulinti, atsižvelgiant į rinkos tendencijas tiek laivų dydžio kaitos, tiek krovinių regione perskirstymo srityse.

2016–2021 m. laikotarpiu vidutinis visų komercinių laivų dydis pasaulyje išaugo 8,1 proc. Laivybos įmonės pabrėžia, kad svarbiausias sprendimo faktorius pasirenkant uostą yra galutinė transportavimo kaina, sugaištas laikas bei laivybos ir krovinio saugumas.

„Daugelis pasaulio uostų rengia laivų dydžių prognozes bei atsižvelgdami į jas planuoja infrastruktūros plėtros darbus. Ne išimtis ir mes – pasaulinės didėjančių laivų parametrų tendencijos atsispindi ir Klaipėdos uoste. Į Klaipėdos uostą atplaukiančių laivų talpa 2014–2020 m. išaugo 34,6 proc.“, – pabrėžia A. Latakas.

1 Comment

  1. Silkė

    Ot tai laimė- investuoja į uostą. Pakasinės forvaterį už belekiek pinigų. Lai į privažiavimus į tą uostą investuoja geriau…..

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Uostas ir jūra

Kruizinės laivybos sezono startą paskelbė muzikuojantis laineris

Šaltą, vėjuotą ir lietingą antradienio vidurdienį Klaipėdos uoste prisišvartavo pirmasis šiemet kruizinis laivas. Laineriui „Le Bellot” – tai ir pirmasis ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Stringa konkursai dėl vandenilio gamyklos statybos Klaipėdoje

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nukėlė atviro tarptautinio konkurso dėl vandenilio gamybos uoste įrangos, įskaitant jos montavimą, paleidimą, pasiūlymų pateikimo ...
2024-04-22
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This