„Undinės” pristatyme – ir apie „trinkelizaciją” (2)

Fotoreportažai, Kultūra, Svarbu
Avatar photoPalmira Martinkienė
2022-02-22

Antradienį Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) surengtoje spaudos konferencijoje, skirtoje pristatyti šį savaitgalį Žvejų rūmuose vyksiančią Antonino Dvoržako operos „Undinė” premjerą, buvo kalbama ne tik apie šio veikalo pastatymo meninius niuansus, bet paliestos ir globalinės klimato kaitos bei lokalinės „trinkelizacijos” problemos.

Jubiliejų švenčiantis G. Padegimas spaudos konferencijoje nevengė ir globalių temų. Palmiros Mart nuotr.
Tik trečias pastatymas Lietuvoje

Pasak KVMT vadovės Laimos Vilimienės, šio teatro sezono repertuaras, pirma, skirtas veikalams, parašytiems pasakų siužetais, antra, rečiau Lietuvoje statomiems ar primirštiems pasaulinio lygio kūriniams.

Be jau šį penktadienį, šeštadienį ir sekmadienį atgimsiančios paslaptingosios „Undinės”, teatras vasarą pristatys šokio spektaklį pagal Liudvigo Minkaus „Don Kichotą”, kuris bus demonstruojamas elinge, o rudenį imsis statyti Broniaus Kutavičiaus operą „Lokys”.

A. Vilimienė akcentavo, jog pasaulyje itin populiari čekų kompozitoriaus opera „Undinė” Lietuvoje, KVMT, statoma vos trečią kartą. Anksčiau ji buvo pastatyta tik Kaune dar 1937-ais ir 1972 metais.

Teatro vadovė pasidžiaugė, jog klaipėdiečių spektaklyje visos trys pagrindinių vyrų ir moterų atlikėjų sudėtys pagal profesionalumą yra lygiavertės.

Premjeroje vasario 25–27 dienomis undinėmis virs solistės Rita Petrauskaitė, Ieva Juozapaitytė ir Ona Kolobovaitė, o princo partiją atliks solistai Mindaugas Zimkus, Jurgis Jarašius ir Tomas Pavilionis. Plačiau – čia.

Dalindamasis mintimis apie operos režisūrinę viziją, Gytis Padegimas teigė, jog jį labai žavi Klaipėdos muzikinis teatras, nes „jis yra vienintelis toks Lietuvoje”.

„Sakau drąsiai, nes dirbu visuose teatruose, tai yra vienintelis teatras, kuris turi kūrybinę koncepciją. Šiaip dažnai matau teatruose suneštinį balių, kas ką atsinešė – kas silkės, kas torto, kas prakąsto meduolio ir iš to lipdomas repertuaras”, – kalbėjo „Undinės” režisierius, kurio ankstesnis pastatymas KVMT – Eduardo Balsio opera „Kelionė į Tilžę” – sulaukė didžiulės sėkmės.

Jis teigė savo spektaklių neįsivaizduojąs be nuolatinės jo kūrybinių minčių įgyvendintojos – dailininkės ir scenografės Birutės Ukrinaitės.

Beje, kitais metais operos „Undinė” scenografijos maketas dalyvaus tradicinėje Prahos kvadrienalėje. Šiame scenografams svarbiame renginyje abu kūrėjai lankėsi ir prieš 4 metus.

Nuo Donelaičio skvero iki Ritos Petrauskaitės

G. Padegimas spaudos konferencijoje nemažai kalbėjo ir apie klimato kaitą bei kitas aktualijas, susijusias su Klaipėda.

„Aš labai myliu Klaipėdą, bet aš nenoriu eiti per Ferdinando skverą, kuris paverstas eiline akmenine dykra ir įkišti du medžiai, kurie neprigis. Lygiai tą patį norima padaryti su Donelaičio nuostabiu skveru, kur auga liepos, kurios atsimena buvusias kartas, kurios sodino, atsimena dar ir Memelį, o dabar, jei matėt projektą – vėl tos pačios banalios trinkelės, matyt, kažkas turi labai gerus trinkelių fabrikus Lietuvoj (…) Mes kažkaip nesuvedam, galvojam, kad klimato kaita vyksta nuo Amazonės [miškų] kirtimo, nuo Sibiro, bet tai mes kiekvieną dieną matom tą degradaciją savo aplinkos, matom, anot Jono Pauliaus, kaip mirties kultūra žengia (…) Jonas Paulius viename laiške labai gerai sakė – ten, kur lengva ranka kertamas medis, sekančiu taktu labai lengvai žudomas žmogus”, – kalbėjo režisierius.

Grįžęs prie operos, jis teigė, jog „giluminė žinutė „Undinės” – ne publicistinė, ne dokumentinė, bet, sakyčiau, pasąmoninė, archetipinė – apie mūsų santykį su gyvybe”.

Vieną iš trijų Undinės partijos atlikėjų – klaipėdietę R. Petrauskaitę režisierius vadino Klaipėdos „etalonu, simboliu, neišsemiamu lobiu”.

Tuo metu premjeros muzikos vadovas ir dirigentas Tomas Ambrozaitis apie A. Dvoržako muziką sakė, jog „ji yra labai tiršta”.

„Tai yra didžiulė partitūra, labai visko pilna ir yra džiaugsmas, kad galim šitą muziką atlikti, šitą pastatymą matyti (…) Man atrodo, kad mūsų pastatymas bus labai vykęs ir žmonės pamils šitą scenovaizdį, šitą garsyną, solistus, šviesas”, – spaudos konferencijoje kalbėjo maestro.

Joje taip pat dalyvavo ir pastatymo choreografė Aušra Krasauskaitė, prisipažinusi, jog Klaipėdos muzikinis teatras yra jos „širdies teatras”.

Olesios Kasabovos nuotr.

Žymos: | | | | | | | |

Komentarai (2):

Atsakymai į “„Undinės” pristatyme – ir apie „trinkelizaciją””: 2

  1. Savivaldybės parašė:

    Daro , pagilinaklimato kaita per medžių iškirtimus ir tri kelizacija. Tai diversijos pries gamta ir žmonės

  2. Ačiū režisieriui parašė:

    Kaip tiksliai pastebėta

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

Tarptautinis Klaipėdos festivalis liko be savivaldybės paramos: tęsti tradiciją ar atsisveikinti?

Rugpjūčio 2-14 dienomis, jau ketvirtą kartą Klaipėdoje, senojoje Pauliaus Lindenau laivų statykloje vyks tarptautinis Klaipėdos festivalis. Šiemet jis dedikuojamas Lietuvos ...
2024-06-13
Skaityti daugiau

Kultūra

Klaipėdos muzikinis teatras dalyvaus Pernu operos dienose

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras liepos 4–6 d. svečiuosis festivalyje „Pernu operos dienos“ (Estija). Į didžiausias teatro istorijoje gastroles išvyks beveik ...
2024-06-11
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Kultūra

Garbingą jubiliejų Maestro pasitiko su batuta rankose

Koncertas „Vivat, Maestro!“, penktadienio vakarą nuskambėjęs Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, apdainavo šio teatro garbės dirigento Stanislavo Domarko gyvenimą. Koncertas surengtas ...
2024-06-01
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This