Dar ne taip seniai nueiti prie jūros pėsčiomis ar nuvažiuoti dviračiu iš Klaipėdos centro į Melnragę nebuvo jokių problemų – buvo geras asfaltuotas keliukas pro Žalgirio stadioną, per geležinkelio bėgius, naftos bazę.
Būtent taip buvo vadinama dabartinė valstybės valdoma AB „Klaipėdos nafta”. Bet ne vien ji yra kalta, kad kelias prie jūros mums šiandien yra užtvertas, kad nebeturime nieko panašaus į padorų dviračių ir pėsčiųjų taką, vedantį tiesiai iš miesto centro į Melnragę.
Burių gatvė yra uždaryta geležinkelio bėgiais. Nors net Google Maps rodo, kad ji teoriškai egzistuoja. Net ant bėgių.
Nes to, siauručio, kuris vingiuoja tarp medžių, šalia Prano Lideikio gatvės, dviračių taku vadinti liežuvis nesiverčia. O ir pėstiesiems jame – ne pyragai. Tačiau godūs valstybės ir privataus verslo rykliai, išgirdę tokius Klaipėdos senbuvių rypavimus, arkliškai juokiasi: va jums kelias! Nors jį sunku ir šunkeliu pavadinti.

Nors gerai įsižiūrėję į valdiškus popierius, ko gero, rastumėme tą senąjį gerąjį kelią teoriškai tebeegzistuojant. Mat miesto valdžia ilgai priešinosi jo uždarymui. Todėl dokumentuose jis gal ir liko.
Žinoma, jei koks korumpuotas valdininkas slapta jo neištrynė.
Klaipėdos verslo bosai ir parsidavėliai valstybės veikėjai už fiziškai užtvertą kelią žadėjo nutiesi kitą – virš vis besiplečiančio geležinkelio kelyno. Net atitinkama sutartis su Klaipėdos miesto savivaldybe dėl to buvo pasirašyta.

Bet kur tau… Buvęs miesto meras Rimantas Taraškevičius galėtų apie tai daug papasakoti – jis tą sutartį pasirašė. Arba aksakalas Kastytis Macijauskas.

Kartais pasigirsta vienas kitas nedrąsus balsas, raginantis grįžti prie tų socialiai neatsakingo valstybinio uosto ir jo krovos kompanijų įsipareigojimo įvykdymo klausimo. Bet jį tuoj pat užgožia pramanai apie neva siaubingą Naujosios Uosto gatvės sujungimą su Švyturio gatve – esą kentės gyventojai nuo vilkikų gausmo. Nors tai yra visiški vėjai, piktavalių pramanai.

Kitas mitas, kodėl nenorima atkurti šio kelio prie jūros – pašėlusiai didelė estakados virš geležinkelio bėgių kaina. Nors niekas niekada tos kainos neskaičiavo.
Kaip niekas niekada neskaičiavo ir vargu bau, ar skaičiuos, kiek Klaipėdos žmonės ir visa Lietuva prarado barbariškai užtvėrus istorinį kelią prie jūros. Ką bekalbėti apie Kuršių marias.

Tiesą sakant, tiek vietos politikai, tiek tie, kurios išgarbinome į Seimą, tokių niekų neatsimena. Pagal nutylėjimo prezumpciją. Tokia jau Klaipėdoje susiklostė tradicija.
Ne patvoriais, gerbiamas Artūrai, reikia šliaužioti, o pakilti ant stadiono pylimo, nuo kur matosi takelis pro pušyną į Melnragę. Jis nelabai sutampa su senuoju keliuku, netvarkomas, tačiau klaipėdiečiai juo vis dar naudojasi. O tvoros tai tikrai bjaurios, jas reikia griauti ar statyti permatomas, verčiančias susitvarkyti teritoriją.
Nafta anksciau ar veliau baigsis, tad gal ne apie keliuka ir estakada reiktu kalbeti, o apie tai kaip visa sita teritorija geriau isnaudoti kai naftos transportavimas neteks prasmes arba nebus ko transportuoti tiesiog, kad nebutu taip, kad viena smirdanti krovini pakeis kitas toks pat smirdantis.
… labiau saksaulas.
Pokario karta uzaugo taip pat be juros, visur aukstos tvoros !
Sugriauk visus tiltus, bėgius išardyk, tik vieną keliuką per bėgius, maldauju palik !
kam jus keliukas per begius, jei katik juos isardet? 😀
rengiant miesto Bendrąjį planą buvo puiki proga miesto žmonėms sukilti ir griežtai pareikalauti baigti tyčiotis, bet mūsų išsirinktas meras pasakė bus gerai ir taip ir visi miesto tarybos nariai už tai prabalsavo. Mes ,kaip visiški avinai, stebime visa tai toliau , o Klasco, Klaipėdos nafta, Lietuvos geležinkeliai, KVJUD ir toliau plėtras planuoja.
Daug žodžių ir iliustracijų, o naudos?
Tai raštu kreipkitės ir paprašykite visų klaipėdiečių vardu, kad būtų užtikrintas susisiekimas iš miesto tiesiai, o ne peraplinkui.
zodziu daug, naudos mazai ir jus siulote, kad zodziu butu dar daugiau 🙂
Mero rinkimai artinasi…
Šulcas lygiai taip pat kalbėjo ir būdamas politikų. Tad šiuo atveju jo rašymas yra nuoseklus.
Jei buvo pasirašyta sutartis dėl estakados virš geležinkelio bėgių, tai reikia ją ištraukti į dienos šviesą ir imtis žygių dėl jos įgyvendinimo. Kai visuomenei bus daugiau informacijos ir paskelti susitarimo punktais, tai atsiras iniciatyvų dėl palaikymo akcijų.
Tvora tikrai įdomi-ypač Z ženklai ant jos. Kažkaip atsiranda asociacijos su šiandienos aktualijomis.
Juokingiausia yra skaityti Artūro straipsnius apie valdininkus.
Ar jis supranta, kad rašo apie savo nepadarytų darbus, sėdėdamas N metų savivaldybėje už mokesčių mokėtojų surinktas lėšas.
Rašytum Artūrai tu geriau apie runkelius, nes į dabartinius tavo rašinius net nusispjaut, neskanu.
labai skanu 🙂
Taikliai jūs čia. Kaip politikas – prastas. Tuščiažodžiautojas – puikus