Kaip šiuolaikiniai barbarai mums užtvėrė kelią prie jūros

Fotoreportažai, Nuomonės, Svarbu

Dar ne taip seniai nueiti prie jūros pėsčiomis ar nuvažiuoti dviračiu iš Klaipėdos centro į Melnragę nebuvo jokių problemų – buvo geras asfaltuotas keliukas pro Žalgirio stadioną, per geležinkelio bėgius, naftos bazę.

Čia baigiasi kelias prie jūros. Artūro Šulco nuotr.

Būtent taip buvo vadinama dabartinė valstybės valdoma AB „Klaipėdos nafta”. Bet ne vien ji yra kalta, kad kelias prie jūros mums šiandien yra užtvertas, kad nebeturime nieko panašaus į padorų dviračių ir pėsčiųjų taką, vedantį tiesiai iš miesto centro į Melnragę. 

Čia tas kelias tiesiasi tarp spygliuotos uosto tvoros ir garažų. Artūro Šulco nuotr.

Burių gatvė yra uždaryta geležinkelio bėgiais. Nors net Google Maps rodo, kad ji teoriškai egzistuoja. Net ant bėgių.

Kadais čia būta kelio jūros link. Artūro Šulco nuotr.

Nes to, siauručio, kuris vingiuoja tarp  medžių, šalia Prano Lideikio gatvės, dviračių taku vadinti liežuvis nesiverčia. O ir pėstiesiems jame – ne pyragai. Tačiau godūs valstybės ir privataus verslo rykliai, išgirdę tokius Klaipėdos senbuvių rypavimus, arkliškai juokiasi: va jums kelias! Nors jį sunku ir šunkeliu pavadinti.

Čia buvo uosto vartai. Ir turėtų būti. Artūro Šulco nuotr.

Nors gerai įsižiūrėję į valdiškus popierius, ko gero, rastumėme tą senąjį gerąjį kelią teoriškai tebeegzistuojant. Mat miesto valdžia ilgai priešinosi jo uždarymui. Todėl dokumentuose jis gal ir liko.

Žinoma, jei koks korumpuotas valdininkas slapta jo neištrynė.

Va taip užtveriama svajonė apie jūrą. Artūro Šulco nuotr.

Klaipėdos verslo bosai ir parsidavėliai valstybės veikėjai už fiziškai užtvertą kelią žadėjo nutiesi kitą – virš vis besiplečiančio geležinkelio kelyno. Net atitinkama sutartis su Klaipėdos miesto savivaldybe dėl to buvo pasirašyta.

Tarp stadiono ir šiuolaikinės pajūrio architektūros. Artūro Šulco nuotr.

Bet kur tau… Buvęs miesto meras Rimantas Taraškevičius galėtų apie tai daug papasakoti – jis tą sutartį pasirašė. Arba aksakalas Kastytis Macijauskas. 

Čia, ko gero, paskutinis uosto teritorijoje išlikęs medis… Artūro Šulco nuotr.

Kartais pasigirsta vienas kitas nedrąsus balsas, raginantis grįžti prie tų socialiai neatsakingo valstybinio uosto ir jo krovos kompanijų įsipareigojimo įvykdymo klausimo. Bet jį tuoj pat užgožia pramanai apie neva siaubingą Naujosios Uosto gatvės sujungimą su Švyturio gatve – esą kentės gyventojai nuo vilkikų gausmo. Nors tai yra visiški vėjai, piktavalių pramanai.

Kažką primena? Ogi, kalėjimą… Artūro Šulco nuotr.

Kitas mitas, kodėl nenorima atkurti šio kelio prie jūros – pašėlusiai didelė estakados virš geležinkelio bėgių kaina. Nors niekas niekada tos kainos neskaičiavo.

Kaip niekas niekada neskaičiavo ir vargu bau, ar skaičiuos, kiek Klaipėdos žmonės ir visa Lietuva prarado barbariškai užtvėrus istorinį kelią prie jūros. Ką bekalbėti apie Kuršių marias.

Tokį klestintį mūsų jūrų uostą mato Švyturio gatvės gyventojai. Ir ne tik jie. Artūro Šulco nuotr.

Tiesą sakant, tiek vietos politikai, tiek tie, kurios išgarbinome į Seimą, tokių niekų neatsimena. Pagal nutylėjimo prezumpciją. Tokia jau Klaipėdoje susiklostė tradicija.

15 Comments

  1. Nezabitauskas

    Ne patvoriais, gerbiamas Artūrai, reikia šliaužioti, o pakilti ant stadiono pylimo, nuo kur matosi takelis pro pušyną į Melnragę. Jis nelabai sutampa su senuoju keliuku, netvarkomas, tačiau klaipėdiečiai juo vis dar naudojasi. O tvoros tai tikrai bjaurios, jas reikia griauti ar statyti permatomas, verčiančias susitvarkyti teritoriją.

    Reply
  2. ezys

    Nafta anksciau ar veliau baigsis, tad gal ne apie keliuka ir estakada reiktu kalbeti, o apie tai kaip visa sita teritorija geriau isnaudoti kai naftos transportavimas neteks prasmes arba nebus ko transportuoti tiesiog, kad nebutu taip, kad viena smirdanti krovini pakeis kitas toks pat smirdantis.

    Reply
  3. Kodėl aksakalas?

    … labiau saksaulas.

    Reply
  4. Anonimas

    Pokario karta uzaugo taip pat be juros, visur aukstos tvoros !

    Reply
  5. Klp

    Sugriauk visus tiltus, bėgius išardyk, tik vieną keliuką per bėgius, maldauju palik !

    Reply
    • ezys

      kam jus keliukas per begius, jei katik juos isardet? 😀

  6. Deja

    rengiant miesto Bendrąjį planą buvo puiki proga miesto žmonėms sukilti ir griežtai pareikalauti baigti tyčiotis, bet mūsų išsirinktas meras pasakė bus gerai ir taip ir visi miesto tarybos nariai už tai prabalsavo. Mes ,kaip visiški avinai, stebime visa tai toliau , o Klasco, Klaipėdos nafta, Lietuvos geležinkeliai, KVJUD ir toliau plėtras planuoja.

    Reply
  7. Eleonora Rozalija

    Daug žodžių ir iliustracijų, o naudos?
    Tai raštu kreipkitės ir paprašykite visų klaipėdiečių vardu, kad būtų užtikrintas susisiekimas iš miesto tiesiai, o ne peraplinkui.

    Reply
    • ezys

      zodziu daug, naudos mazai ir jus siulote, kad zodziu butu dar daugiau 🙂

  8. G.

    Mero rinkimai artinasi…

    Reply
  9. Keni

    Šulcas lygiai taip pat kalbėjo ir būdamas politikų. Tad šiuo atveju jo rašymas yra nuoseklus.

    Reply
  10. Virginija

    Jei buvo pasirašyta sutartis dėl estakados virš geležinkelio bėgių, tai reikia ją ištraukti į dienos šviesą ir imtis žygių dėl jos įgyvendinimo. Kai visuomenei bus daugiau informacijos ir paskelti susitarimo punktais, tai atsiras iniciatyvų dėl palaikymo akcijų.
    Tvora tikrai įdomi-ypač Z ženklai ant jos. Kažkaip atsiranda asociacijos su šiandienos aktualijomis.

    Reply
  11. Tomas

    Juokingiausia yra skaityti Artūro straipsnius apie valdininkus.
    Ar jis supranta, kad rašo apie savo nepadarytų darbus, sėdėdamas N metų savivaldybėje už mokesčių mokėtojų surinktas lėšas.
    Rašytum Artūrai tu geriau apie runkelius, nes į dabartinius tavo rašinius net nusispjaut, neskanu.

    Reply
    • O man

      labai skanu 🙂

    • Veronyka

      Taikliai jūs čia. Kaip politikas – prastas. Tuščiažodžiautojas – puikus

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

Senąją pirtį valdys transportininkai

Klaipėdos miesto taryba ketvirtadienį pritarė mero siūlymui reorganizuoti  UAB „Vildmina“, valdančią pirtį Trilapiop gatvėje, prijungiant ją prie savivaldybės bendrovės „Klaipėdos ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Verslas

Klaipėdos pramoninkams vadovaus Rimantas Juška 

Klaipėdos pramonininkų asociacija (KPA) ketvirtadienį vykusiame visuotiniame susirinkime išsirinko savo naują vadovybę. Martyno Vainoriaus nuotr. Dvi kadencijas – ketverius metus ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This