Su dešimties eurų 365 dienų bilietais – dešimtadalis kelionių

Transportas

Andrius Samuilovas, laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“
2022-03-30

Komentarų: 2

Nuosekliai plėsdama papildomų viešojo transporto lengvatų kategorijas Klaipėdos savivaldybė nuo šių metų pradžios 96% lengvatą suteikė vyresniems kaip 70 metų asmenims, perkantiems 365 dienų bilietą, galiojantį miesto autobusų maršrutuose nuo pirmojo pažymėjimo datos. Tokio bilieto kaina – dešimt eurų. Taip pat 10 eurų kainuoja ir devynių mėnesių Pradinuko bilietas.

Skirtingai nuo jau daug metų galiojančio irgi savivaldybės nustatyto lengvatinio Senjoro (50% nuolaida pusmečio ir metų bilietams dar 70 metų neturintiems pensininkams) bilieto, naujieji 96% nuolaidos bilietai iš karto užėmė reikšmingą dalį tiek bilietų nomenklatūroje, tiek atliekamų kelionių dalyje.

Klaipėda – brandaus amžiaus žmonių miestas

Statistikos departamento duomenimis, Klaipėdos regione gyventojų amžiaus mediana siekia 43 metus. Judumo poreikių turi ir mažieji, ir vyriausieji, ir pastarųjų yra gerokai daugiau. Praėjusių metų pabaigoje teikdami miesto Tarybai galimą 96% nuolaidos bilietų poreikį, įvertinome, kad tokių judančių 70 metų ir vyresnių senjorų gali būti 9 227. Dabar, kovo pabaigoje, matome, jog yra galiojančių 1907 Pradinuko 9 mėnesių bilietų ir 7862 naujųjų Senjoro bilietų – iš viso beveik dešimt tūkstančių. Nuo metų pradžios iki šiandien su šiais bilietais jau atlikta per 400 tūkstančių kelionių.

Didesnis judumas – aukštesnė gyvenimo kokybė

Papildomos lengvatos vyriausiesiems keleiviams duoda visuomeninę naudą. Galėdami beveik nemokamai naudotis viešuoju transportu, tokie senjorai gali gyventi aktyvų socialinį gyvenimą, važinėti prie jūros, susitikti pabendrauti tarpusavyje, lankyti kultūrinius renginius.

Galime pažymėti dar du 365 dienų Senjoro bilieto pranašumus. Pirma, tokie keleiviai leidžia išlyginti autobusų salonų apkrovas laike: jų kelionių režimas įvairesnis, nes jie nėra „pririšti“ prie nustatytos darbo pradžios, važinėja dažniau ne pikiniais laikais, o kai autobusai tuštesni.

Be to, nors ir nedidelė dalis jų iš asmeninių automobilių įsigiję bilietą persėdo į autobusus. Su visa pagarba jų vairavimo patirčiai ir atsargumui, septyniasdešimties-aštuoniasdešimties metų vairuotojo reakcija jau nebėra tokia greita. Gatvės sumažėjus tokių eismo dalyvių tapo šiek tiek saugesnės.

Lengvatinių keleivių – jau daugiau nei pusė

Šie kalendoriniai metai yra pirmieji įstaigos istorijoje, kai kelionės visos kainos bilietais sudaro <50% kelionių. Tai lėmė ne tiek papildomų lengvatų nustatymas, kiek per pandemiją pasikeitę judumo būdai.

Pirmiausia, perėjus prie iš dalies nuotolinio darbo sumažėjo bendrasis ekonomiškai aktyvių klaipėdiečių judumas. Antra, siekiant uždaros privačios erdvės kelionėje, padidėjo jų automobilizacijos lygis. Trečia, populiarėja naudojimasis dviračiais (rodo objektyvios matavimo priemonės) ir paspirtukais (ekspertinis vertinimas).

Užtat ženkliai išaugo 96% nuolaidos bilietų naudojimas, dabar jis siekia 10,2% kelionių. Atkreiptinas dėmesys, kad dėl to pastebimai sumažėjo 50% nuolaidos bilietų naudojimas – 70+ senjorai iš šios kategorijos migravo į dešiniąją lentelės pusę.

Keleiviai sugrįžta

Per pandemijos išbandymus miesto biudžeto parama viešojo transporto sistemai leido išlaikyti jos kokybę ir patikimumą. Dar vieną svarbų žingsnį Klaipėdos miesto taryba žengė metų pabaigoje: nepaisant infliacijos, apsisprendė išlaikyti galiojančias miesto autobusų bilietų kainas.

Tai, greta kitų veiksnių, nuo metų pradžios gerokai padidino mūsų keleivių skaičių. Kovo pabaigoje jau priartėjome prie „senųjų gerųjų laikų“ – 2019-ųjų rodiklių, atsilikdami nuo jų vos keletu procentų:

Nematome (nors ankstesnieji metai ir išmokė būti atsargiems prognozuojant) reikšmingų faktorių, kurie perlaužtų šią gerą tendenciją į priešingą pusę, ir su optimizmu žiūrime į artimą ateitį. Klaipėdos viešojo transporto sistema atlaikė neturinčio precedento streso testą.

2 Comments

  1. Lina

    Ačiū,kad nepamirštote mūsų senjorų.

    Reply
  2. Pencyninykas

    Puiku, ačiū!

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Transportas

Dirbtinis intelektas Klaipėdos autobusuose padės gaudyti zuikius*

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) pranešė, kad siekdama modernizuoti keleivių tikrinimo procesą ir užtikrinti teisingesnį bei efektyvesnį bilietų tikrinimo procesą, ...
2024-04-01
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This