Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-04-04 |
Apeliacinis teismas paliko nepakeistą Klaipėdos apygardos teismo šį sausį priimtą sprendimą, kuriuo buvo atmestos bendrovės „Scania Lietuva“ pretenzijos dėl uostamiesčio savivaldybės valdomos UAB Klaipėdos autobusų parkas (KAP) paskelbto elektrobusų išperkamosios nuomos konkurso.
„Atvira Klaipėda” rašė, kad KAP pirmą kartą tokį konkursą buvo paskelbusi dar pernai vasarį, nes 2020-ųjų liepą Klaipėdos taryba nusprendė, jog 2021 m. miestas turėtų įsigyti 10 ekologiškų, elektra varomų autobusų, o vėliau bendrovė gavo raštišką akcininko – Savivaldybės administracijos – pasiūlymą organizuoti tokių autobusų įsigijimo procedūras. Šiam konkursui pasiūlymus pateikė trys dalyviai, tačiau pernai vasarą nuspręsta viešąjį pirkimą nutraukti, nes buvo sulaukta įvairių skundų, pretenzijų, pastebėjimų.
Naują konkursą KAP paskelbė spalį – bendrovė pageidauja įsigyti 10-ies elektra varomų autobusų 10 metų veiklos nuomos paslaugą, kuri apimtų ir jų nepertraukiamai eksploatacijai užtikrinti reikalingas paslaugas, įrangą, reikiamos pakrovimo infrastruktūros įrengimą ir palaikymą, techninį aptarnavimą, KASKO draudimą ir elektros energijos tiekimą. Potencialiems tiekėjams keltas ir reikalavimas naudoti atsinaujinančių šaltinių elektros energiją. Taip pat KAP nurodė, jog priims pasiūlymus tik dėl lėto įkrovimo autobusų.
Pretenzijų sulaukė ir šis konkursas, o bendrovė „Scania Lietuva“, kurios pretenzijos nebuvo patenkintos, kreipėsi ir į Klaipėdos apygardos teismą. „Scania Lietuva“ įsitikinimu, teisės aktams prieštaravo konkurso sąlyga, kad autobusų atitikimas europiniams standartams bus vertinama tik sutarties vykdymo metu (KAP tokią sąlyga aiškino tuo, kad pasiūlymus galima pateikti ir dėl šiuo metu dar nesukurtų (negaminamų) autobusų).
Nepatiko šiai įmonei ir KAP noras pirkti „itin skirtingas paslaugas”, kurių visų įprastai vienas tiekėjas neteikia. Pabrėžta, kad elektros energijos tiekimas nėra susijęs su autobusų nuoma. „Scania Lietuva“ nuomone, KAP, sujungdamas kelių itin skirtingų paslaugų pirkimą į vieną, apribojo tiekėjų galimybes dalyvauti tokiame konkurse.
Įmonė kėlė ir kitokias pretenzijas – esą KAP nenurodo kokiomis sąlygomis turi būti užtikrinta ne mažesnė nei 300 km pakrauto autobuso rida; kad reikalavimas dėl tokios ridos yra neproporcingas ir kt.
Sausį Klaipėdos apygardos teismas konstatavo, kad visos šios pretenzijos yra nepagrįstos, tačiau „Scania Lietuva“ pasinaudojo galimybe skųstis Apeliaciniam teismui. O kol neįsigaliojo teismo sprendimas, tol KAP liko pritaikytos laikinosios apsaugos priemonės – draudimas sudaryti pirkimo sutartį, o jei ji sudaryta – nurodymas sustabdyti jos vykdymą.
Tačiau skundą išnagrinėjusi Apeliacinio teismo kolegija, kurią sudarė teisėjai Marius Bajoras, Rasa Gudžiūnienė ir Neringa Švedienė, konstatavo, jog pirma instancija priėmė pagrįstą ir teisėtą sprendimą. Atmesdamas „Scania Lietuva“ skundą teismas iš jo KAP priteisė 2 077,53 Eur bylinėjimosi išlaidų, patirtų šioje instancijoje. Už pirmą instanciją „Scania Lietuva“ teks Klaipėdos transportininkams apmokėti 7 038 Eur siekiančias bylinėjimosi išlaidas.
INFORMACIJA
Šiuo metu Klaipėdos gatvėmis kursuoja du „Dancer“ elektrobusai, kuriuos KAP už 665 tūkst. eurų įsigijo 2019 m. pavasarį. Šiuos autobusus pagamino Lietuvos ir Vokietijos kapitalo bendrovė „Vėjo projektai“.
Klaipėdos taryba yra pritarusi siūlymui pirkti 6 elektrinius autobusus, kuriems iš miesto biudžeto reikės 617,65 tūkst. eurų. Likusią dalį – 3,5 milijono eurų bus skirta iš Europos Sąjungos fondų.
Klaipėda iki 2030 metų iš viso ketina įsigyti 49 elektrobusus.
Parašykite komentarą