Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-05-10 |
Pilna Kultūros fabriko kino salė antradienį plojimais pasitiko daugiau nei metus rengtą Klaipėdos miesto vizualinį identitetą. Patys identiteto ieškotojai teigė, kad „tai yra geriausia, ką mes galime”. „Prisijaukinęs (atsi)kuriančią jūros energiją, žmogus ir miestas kvėpuoja darniu jūros ritmu. O tai – pilnavertiško gyvenimo šiame mieste apibrėžimas”, – taip apibūdintas trumpasis tapatybės naratyvas.
Vicemeras Arvydas Cesiulis, matęs pristatymą jau anksčiau, sakė, kad „daug metų nebuvo tiek malonumo”. Jam antrino Savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus vedėja Eglė Deltuvaitė, sakydama, kad darbo rezultatas yra puikus.
O kažkuris iš susirinkusios publikos renginį apibūdino kaip VšĮ „Klaipėda ID” vadovės Eglės Songailienės, kuri, neturėdama deramo palaikymo, traukiasi iš šių pareigų, atsisveikinimo švente.
Kūrybiniame etape projekto organizatorius konsultavo Lietuvos marketingo asociacijos profesionalai, dizaino ir prekių ženklų ekspertai, į procesą buvo įtrauktos ir su miesto renginiais bei rinkodara dirbančios organizacijos. Įtraukimo sesijas organizavo agentūra „Xwhy“, už kūrybinę dalį buvo atsakinga dizaino agentūra „Critical“.
Viso projekto vadovas Girmantas Neniškis teigė, kad pilna salė liudija, jog pavyko inicijuoti didelę visuomenės įtrauktį į projektą, kurį siūlė vadinti sistema bei apibūdino kaip itin demokratišką procesą.
„Pokyčiams reikia daug laiko, – sakė jis. – Praeis keleri metai, kol bus pakeistos gatvių lentelės”.
Paklaustas, kodėl naujoje miesto identiteto vizualikoje nenaudojama raudona istorinės miesto vėliavos spalva, jis atsakė: „Raudona spalva yra rakštis”.
Daugiau nei metus rengtas projektas kainavo 35 tūkst. eurų. Teigiama, kad kokybinėje internetinėje apklausoje lietuvių, anglų ir rusų kalbomis dalyvavo beveik 1 iš 100 klaipėdiečių. Taip pat buvo rengiamos kūrybinės dirbtuvės su kultūros, švietimo ir sporto, verslo ir turizmo sektorių bei miesto bendruomenių atstovais.
Visa parengta medžiaga netrukus bus viešai prieinama internete, parengti paruoštukai naudojimui visiems ir kiekvienam.
Paskutinį kartą Klaipėda savo ženklą už 24 tūkst. eurų. bandė atnaujinti 2018-aisiais, bet tai virto garsiai per visą Lietuvą nuskambėjusiu skandalu.
Galiausiai savivaldybė 2019-ųjų spalį apsisprendė sumokėti ženklo kūrėjams visus sutartyje numatytus pinigus ir kūrinį perimti savivaldybės nuosavybėn. Tokia taikos sutartis patvirtinta Vilniaus miesto apylinkės teismo nutartimi. O pats ženklas taip ir liko nepanaudotas.
Visas dizainas (apart logo) matytas Margaritos BIOK ženklo ar direction pasiūlyme horizonto perspektyva (dangus, smėlis, vanduo) Tikri „šaunluoliai”
Šypsenėlė labiau panaši į barakudos boteksines lūpas. Pykta, kai savivaldybė sklaidosi pinigais (24 tūkst. Eur + 35 tūkst Eur).
…. manykime , kad mes apie ženklus, logotipus , spalvas ir atspalvius nieko nesuprantame, bet kodėl Lietuvos vienintelis UOSTAMIESTIS siejamas su pliažu ir jo vizualinį identitetą pradedame kurti arba jo ieškoti prieš kiekvienus rinkimus ir už įspūdingas sumas eurų…. ? Gal galėtų koks mero patarėjas ( mero netrukdykime ) ar tarybos narys atsakingas už Miesto biudžeto formavimą , ką nors pakomentuoti ?
O todėl, kad tai daro sostinėje gyvenantys jaunuoliai, kurie atvažiuoja prie jūros pasigulinėti paplūdimyje ir supratimo, kad Klaipėda turi visai kitokią reikšmę Lietuvos kontekste, nesuvokia. Gaila , kad to nesuvokia ir vietiniai politikai ir net uostininkai , kuriems tai supakuotą už 35000 eur. , bandoma įbrukti .
Apgailėtina kūrybiškumo stoka. Yra herbas ir jeigu negebama ką nors įdomaus ir originalus sukurti, tai ir reikia herbą naudoti. Net anas, labai iškritikuotas ir išmestas ženklas buvo kur kas įdomesnis, efektingesnis…
Super. Puikus darbas. Dabar svarbiausia naudoti.
Visada sakiau ir sakysiu – nėra geresnio ženklo už herbą. Tai – heraldika, nugludinta ir išgryninta per ilgus metus. Nusistovėjusi, subtili ir atpažįstama. Gėda tiems, kas išleido tiek pinigų dėl įvaizdžio. Šie pinigai – mūsų mokesčių mokėtojų.
Na bet OK. Turim logo. Kaip užtikrinsime, kad Jūros šventė, Užgavėnės, Gatvės muzikos diena ir dar šimtai kitų renginių naudotų jį? Naudotų tinkamai? Kas tai kontroliuos? Kaip tai darys? Ar LEZ pristatinėdamas apie tai kalbės, ar naudos savo ppt skaidres? O kaip KVJUD’as?
Bandyti įsprausti mus visus į vieną vizualą yra neteisinga. Miestas per daug skirtingas. O investuotojams iš esmės ne tai rūpi – rūpi mokesčių lengvata ir darbo jėga bei transportas išvežti pagamintą produkciją. Todėl tas ženkliukas – tik akių dūmimas, kad ID dirba. Svarbu juk mūsų mieste ne rezultatas, o procesas. Ir kuo brangesnis – tuo geriau.
Man tai dabar labai gražus ir pats gražiausias iki šiol buvęs mūsų miesto ženkliukas. ? Spalvos taip pat tobulai parinktos. ? Ir labai džiaugiuosi, kad simbolyje pavaizduotas ne kas kitą, o Klaipėdos miesto antspaudas. Šiek tiek primena Vilniaus miesto logotipo Gedimino bokšto kontūrų simbolį. Dar labiau patiktų, jeigu šis naujas miesto logotipas būtų naudojamas vietoje dabartinio Klaipėdos miesto savivaldybės logotipo. Šaunuoliai kūrėjai! Pirmyn, Klaipėda! ???
Kas žiūri filmą per BTV „Mentalistas”, tas pastebės, kad ten yra toks žūdikas Raudonasis Džonas ir jis , atlikęs ekzekuciją,
palieka ant sienos tokį ženklą, kokį parinko dizaineriai, kas gali paneigti, kad tai ne plagiatas ?
tą patį pagalvojau …šypsenėlė iš Mentalisto ?
35 tūkst už 3-ios klasės mokinio lygio piešinuka? Buvo jau prieš 4 metus panašus „identitetas” sukurtas, kuris baigėsi skandalu, tik kainavo pigiau, ir vėl ant to pačio grėblio!
Galutinis ženklas yra tas, kuris pavaizduotas vizualizacijoje tarp molų – ne taip buvome sudėlioję iliustracijas.
tai dar blogiau – copy paste miesto herbas. už 35 tūkst. nu gerai.