Mukrano uoste – pažintis su uosto infrastruktūra jūrinėms vėjo jėgainėms

Uostas ir jūra

Klaipėdos uostui, siekiant tapti jūrinių vėjo jėgainių parko Lietuvoje projektui reikalingų išteklių platforma, šią savaitę Uosto direkcijos ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Klasco“ atstovai lankosi Mukrano uoste.

Vizito metu su Vokietijos Mukrano uosto vadovu Harm Sievers ir kitais atstovais aptariami Mukrano uostui tekę techniniai iššūkiai, dalijamasi patirtimi, kaip užtikrinamas bendradarbiavimas tarp Uosto direkcijos, privačių įmonių ir su jūrinėmis vėjo jėgainėmis susijusių projektų partnerių. Susipažįstama su uoste veikiančia vėjo jėgainių parko statybos baze.

Mukrano uostas yra įsikūręs didžiausioje Vokietijos saloje 430-ies hektarų plote. Uostas turi trumpiausias jungtis jūra su Švedija, Danija (Bornholmu), Suomija, Rusija ir Baltijos valstybėmis. Uostas yra atviroje jūroje, tai leidžia atplaukiantiems laivams lengvai pasiekti uostą, nereikalinga jokia teritorinė navigacija ar privaloma laivavedyba. Mukrano uostas yra vienintelis uostas Centrinėje Europoje, kuriame be standartinių vėžių yra bėgiai ir krovos įrenginiai, skirti Rusijos ir Suomijos plačiajai vėžei. Pastaraisiais metais šis uostas stipriai keičiasi ir vis sparčiau tampa įvairių naujų projektų jūroje aptarnavimo uostu.

700 MW vėjo jėgainių parko statybų Baltijos jūroje Lietuvoje pasirengimo etapas jau yra prasidėjęs. Investuotojai bus atrinkti konkurso būdu, o maždaug 30 kilometrų nuo kranto nutolusių vėjo jėgainių parką ketinama pastatyti iki 2030-ųjų.

Klaipėdos uoste taip pat jau duotas startas kurti infrastruktūrą, būtiną vėjo jėgainių parkui jūroje. Šių metų gegužę Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Klasco“ pasirašė investicinę sutartį, pagal kurią bus vystoma uosto infrastruktūra, reikalinga planuojamai jūrinių vėjo elektrinių plėtrai. Investicijos į Smeltės pusiasalio infrastruktūrą gali siekti apie 27 mln. eurų.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Pradėta Uosto direkcijos laivyno bazės statyba

Pietinėje Klaipėdos uosto dalyje, Marių gatvėje, prasidėjo Uosto direkcijos laivyno bazės statyba. Darbų pradžia paženklinta kapsulės su laišku ateities kartoms ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

Planuojami ir mobilieji vandenilio pilstymo punktai

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė konkursą dėl viešųjų vandenilio pildymo punktų įrengimo Klaipėdos mieste. Sunkiasvoriam ir lengvajam transportui skirti ...
2024-03-23
Skaityti daugiau

Mums rašo

Vandenilio gamyba Klaipėdoje: vandens nepavogs, miesto nesusprogdins

Kilus šaršalui dėl vandenilio gamybos ir užpylimo punkto plėtros Klaipėdos uosto teritorijoje, pateikiu trumpą santrauką atlikto poveikio aplinkai vertinimo, kad ...
2024-03-17
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This