Dviračių tako jungtį po viaduku tikisi atnaujinti per dvejus metus

Svarbu, Transportas

Nors Klaipėda praeityje ne kartą buvo iškovojusi dviračių miesto vardą, šiuo metu ją šioje srityje lenkia sostinė ir kiti šalies miestai. Klaipėdos savivaldybė tuo metu yra pasišovusi atkurti tarp jau esamų dviračių takų trūkstamas ar susidėvėjusias jungtis.

Viena iš tokių yra centrinėje Herkaus Manto gatvėje po viaduku ties geležinkeliu, kur dviračiu pravažiuoti gali tik ekstremalių pojūčių mėgėjas.

Šiuolaikiška dviračių ir pėsčiųjų jungtis čia gali rastis tik po poros metų. Palmiros Mart nuotr.

Savivaldybė šiuo metu ieško projektuotojų, kurie suprojektuotų pėsčiųjų ir dviračių taką po šiuo viaduku, rytinėje Herkaus Manto gatvės pusėje,  vadovaujantis statybos techniniu reglamentu. Tai yra, suprojektuotų taką, atitinkantį visas jam teisės aktais ir rekomendacijomis taikomus reikalavimus. 

Vakarinėje šios gatvės pusėje po viaduku dviračiu pravažiuoti galimybės nėra ir ji šiuo projektu nenumatoma. Nors tokia jungtis suteiktų galimybę lengviau iš senamiesčio pasiekti poilsio parką.

Savivaldybė pravažiavimui dviračiais po viaduku rytinėje gatvės pusėje projektuoti ir vykdyti statybos priežiūrą numatė 21 tūkst. eurų ir 16 mėnesių terminą su galimybe jį pratęsti. Tad šiuolaikiška dviračių ir pėsčiųjų jungtis čia gali rastis tik po poros metų.

Vakarinėje šios gatvės pusėje po viaduku dviračiu pravažiuoti galimybės nėra ir ji šiuo projektu nenumatoma. Artūro Šulco nuotr.

„Herkaus Manto gatvės dalyje, ties Dariaus ir Girėno gatvės viaduku, susisiekimas dviračiu nėra patogus, vietomis nesaugus, – rašoma paskelbtuose dokumentuose. – Dviračių takas pažymėtas gatvės šaligatvyje. Viaduko prieigose esančiuose laiptuose nusileidimas nėra pritaikytas dviračiams. Trinkelių danga nėra lygi. Laiptų plytelės ištrupėjusios.”

Pėsčiųjų ir dviračių takai bus projektuojami šios gatvės ribose. Esant poreikiui, projektuotojai turės galimybę įvertinti dalies tako įrengimą gretimybėse. Nors dviračių tako jungtis šioje vietoje nėra labai ilga, tačiau projektavimą ir darbus komplikuoja šalia takų ir po jų dangų konstrukcijomis esantys požeminių komunikacijų objektai –  šilumos, lietaus nuotekų, drenažo, vandentiekio, ryšių ir elektros tiekimo tinklai. 

Dviratininkai šioje vietoje nelaukiami. Artūro Šulco nuotr.

Viadukas po geležinkeliu bei Dariaus ir Girėno gatve buvo įrengtas aštunto praėjusio amžiaus dešimtmečio pabaigoje. Po keletą kartų jo atskiros dalys (vandens surinkimas, apšvietimas etc.) buvo atnaujintos ar rekonstruotos, tačiau lengvai dviračiu įveikti nuolydžius ir pakilimus galimybė nebuvo suteikta.

Dabar norima abiejose viaduko pusėse suremontuoti laiptus ir padaryti nuožulnų nusileidimo/pakilimo taką (pandusą) – projektuotojai turės pateikti keletą projektinių tokių sprendimų variantų.

Herkaus Manto g. sankryžoje su nuvažiavimu iš Dariaus ir Girėno gatvės numatoma suprojektuoti iškilią pėsčiųjų perėją.

6 Comments

  1. Grubliauskui/Neniškiui

    priminimas- taigi žadėjote, kad visas geležinkelio tranzitas per miestą bus iškeltas, kad susisiekimo ministerija parengs „iškėlimo” specialųjį planą ir Jūs labai kontroliuosite jo eigą, informuosite ir šiame projekte labai dalyvausite. Kur jis? Kas padaryta? Gal žmonėms miesto pinigais nebereikės finansuoti „PATOGAUS” vaikščiojimo ir važinėjimo dviračiais TUNELIAIS? Ar viršuje milijoninių naujų „berlyno” sienų statymas yra galutinis jūsų atsakymas?

    Reply
  2. Anonimas

    Turtingas miestas Klaipėda- 300m ilgio geležinkelio atkarpoje pastatyti milijoniniai objektai su tomis pačiomis funkcijomis- viadukas, pėsčiųjų tiltas ir atrodo rimtai svarstoma dar Pušyno gatvės tęsinyje kažką monumentalaus suręsti.

    Reply
  3. Tai gi

    Kur problemos, juk dabar yra apvažiavimas šio viaduko per naują dviračių – pėsciųjų tiltą Priestočio g., o jei tingi važiuoti, tai persivaryk dviratį po tiltu !

    Reply
    • G

      Tai dar Šiaurės prospektu pasiūlyk apvažiuot!

    • Važiavau, kritau, žinau

      Sudrėkus to tilto dangai, su dviračiu važiuosi lyg su pačiūžomis, t.y. tiltas neatitinka saugumo reikalavimų dviračiais.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Švietimas

„Boružėlės” prakeiksmas: atsisakius vieno rangovo, kiti darbų nesiima

Šiais metais Klaipėdos savivaldybei jau net du kartus teko viešai paskelbti karčią žinią: nė vienas projektuotojas neatsiliepė į kvietimą dalyvauti ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Idėja apie transporto eismą Mažvydo alėja - neužmiršta

„Arūnas Tuma kažkuriame posėdyje sakė, kad reikės ir Mažvydo alėją perkasti”, – Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This