„Žinome, kad Lenkija susiduria su energetinių išteklių problema ir ieško galimybių importuoti anglį. Tad lenkai domisi visais aplinkiniais uostais, per kuriuos galėtų krauti šį krovinį”, – taip į „Atviros Klaipėdos” kausimą, kiek tikra yra viešumoje pasirodžiusi informacija apie Lenkijai skirtos anglies krovą mūsų uoste, atsakė Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius.
KVJUD klausta ir ar išties yra tokia galimybė (perkrauti anglį Lenkijos importui), ar tokia galimybė tik svarstoma. Tačiau jos atsiųstas komentaras gan šykštus: „Su Klaipėdos uoste veikiančiomis įmonėmis kol kas jokių pasirašytų susitarimų nėra.“
Anksčiau Klaipėdos uosto atstovai gana mėgdavo pabrėžti esą tokių „purvinų” krovinių, kaip anglis, kuo iki šiol užsiimdavo Ryga ir Ventspilis, uostas nekraus.
Tačiau dar prieš keletą metų „Atvira Klaipėda”, ieškodama atsakymų į klaipėdiečių skundus dėl taršos, paskelbė, kad anglies (antracito) krova pietinėje miesto uosto dalyje jau užsiima ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), ir Kamineros krovinių terminalas. Tuomet Kamineros terminalo vadovas Vaidas Intas teigė, kad „jau seniai krauna anglį”.
Antracitas yra seniausia ir tankiausia iškasama anglis. Aplinkos apsaugos agentūros patvirtintoje Kamineros krovinių terminalo aplinkos monitoringo programoje tada iš tiesų buvo numatyta, kad įmonė gali krauti šį birų krovinį.
Kiek ir kuriuose Klaipėdos valstybinio jūrų uosto terminaluose šiandien yra perkraunama anglies, viešai ir lengvai prieinamos informacijos nėra. Tiek apie šio, tiek apie kitų, gyventojams nemalonumus teikiančių, krovinių judėjimo uoste apimtis daugiau sužinoma tik kylant skandalams dėl taršos.
Jei prieš dešimtį metų bet koks skundimasis tarša, sukeliama apdorojant tokius krovinius, buvo laikoma vos ne bandymu sabotuoti pramonę, tai šiandien net miesto valdžia imasi gyventojų gynėjų vaidmens. Tačiau prasidėjus Rusijos agresijai prieš taikius žmones Ukrainoje situacija gali keistis. Karo fone uoste randasi ir gali rastis nemažai tokių krovinių, kurių krova taikos metais yra nepageidaujama.
Parašykite komentarą