Viešojo transporto rugsėjis: ridos mažiau, bet keleivių – daugiau

Transportas

Andrius Samuilovas, laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius
2022-10-05

Komentarų: 0

Jau turime kelionių Klaipėdos viešuoju transportu (VT) rugsėjo skaičius. Elektroninio bilieto sistema per 30 praėjusio mėnesio dienų užfiksavo 1 801 119 keliones. Tai – geriausias šių metų mėnesio rodiklis, ir geresnis nei 2019 m. rugsėjį, pasiektas su mažesne nei 2019-aisiais autobusų rida.

Vertindami VT rodiklius žiūrime keleto praėjusių metų dinamiką. Tačiau 2020 ir 2021 metų statistiką stipriai nusmukdydavo epidemiologinio režimo sprendimai: ugdymo įstaigų uždarymai, nuotolinio darbo mastas. Kelionių statistika per mėnesį šokinėdavo ne procentais, o kartais. Paskutiniai normalaus darbo metai buvo 2019-ieji ir 2020-ųjų pradžia, pagal juos galima vertinti tikrą, išorinių veiksnių neiškraipytą VT poreikį. Todėl dabartinius skaičius ir lyginame su tuometiniais, mėnesį su mėnesiu.

Tendencija pasikeitė pavasarį

Iki šių metų pavasario keleivių buvome netekę daugiau nei sumažinę ridos (2019/2022, žr. lentelę).

Kovo mėnesį pirmą kartą per 24 mėnesius, nuo pirmojo karantino, ridos/kelionių santykis pasikeitė kelionių naudai. Tačiau absoliutų 2019-ųjų to paties mėnesio kelionių skaičių viršijome tik gegužę – ir tai su 11% mažesne rida. O rugsėjį į kelionių pliusą jau iškopėme užtikrintai, irgi su mažesne rida.

Žvelgiant tik iš ekonominės pusės, tai rodo, jog VT tinklas naudojamas efektyviau.

Tačiau keleivį tokia tendencija nebūtinai džiugina: didesnis autobuso salono užpildymas kelionės komforto nepadidina. Ypač kelionių pikų metu. Tačiau brangstant ridai neišvengiamai tenka ieškoti kompromiso tarp ekonomikos ir komforto. Neslepiame – dalis sutaupyto ridos yra ir dėl vairuotojų trūkumo.

Darbo dienos kelionių ritmai

Per parą Klaipėdoje autobusai važiuoja ilgiau nei 20 valandų. Pirmojo reiso pradžia yra 3.55 val., paskutiniojo pabaiga jau po vidurnakčio.

Dauguma mūsų keleivių darbo dieną (vidutiniškai apie 70 tūkstančių kelionių) važiuoja tik du kartus – iš namų ir į namus.

Tos kelionės vyksta pagal miesto gyvenimo ritmą ir yra susikoncentravusios į rytinį ir popietinį/pavakarės laiką. Kelionių dienos grafike tie didesni keleivių srautai atrodo kaip smailė.

Po šeštos valandos ryto porą valandų dirbame maksimaliu pajėgumu – į gatves išrieda visi autobusai (išskyrus būtinąjį rezervą).

Verta pastebėti, kad keleiviai mūsų dažniausiai prašo padažninti kaip tik rytinių reisų intervalus. Mielai tai padarytume, jeigu turėtume iš ko. Galime tik iš santykinai mažiau apkrauto maršruto autobusą nukreipti į labiau apkrautą. Vairuotojų trūkumas įspaudė į rėmus, todėl didesnę dalį keitimų atliekame pagal galimybes didindami važiavimo dažnį.

Tačiau ir pikų metu galima matyti nedaug užpildytus autobusus. Jie, jau nuvežę iš miegamųjų rajonų keleivius į darbus ar mokyklas, pustušti grįžta atgal, kad vėl iš namų paimtų pilną saloną keleivių. Rytinio piko metu autobusas tokiu „nuvežimo – grįžimo pasiimti naujų keleivių” režimu apsuka du, retai tris ratus, priklausomai nuo maršruto ilgio; vakarinio piko metu – daugiau.

Mažiau autobusų reikštų didesnes spūstis

Bilietų kainos nuo 2019-ųjų nesikeitė, o autobuso ridos kilometras pabrango pusantro karto. Taupymas dar labiau mažinant ridą turėtų ir šalutinių neigiamų pasekmių. Viešojo transporto paslaugos komforto ir prieinamumo sumažėjimas skatintų daugiau važinėti lengvaisiais automobiliais. Tai dar labiau pablogintų eismo sąlygas. Jos jau dabar nėra geros.

Rytinio piko metu spūstys yra ir mieste, ir priemiestyje. Tipinės darbo dienos eismo sąlygos tarp 7 ir 9 val. atrodo taip (1 sekundė ekrano laiko = 1 min realaus laiko).

Autobusų ridą mažinant gatvių tinklas spūsčių žemėlapyje paraudonuotų dar labiau.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Transportas

Dirbtinis intelektas Klaipėdos autobusuose padės gaudyti zuikius*

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) pranešė, kad siekdama modernizuoti keleivių tikrinimo procesą ir užtikrinti teisingesnį bei efektyvesnį bilietų tikrinimo procesą, ...
2024-04-01
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This