Minijos gatvė: jau judama šiek tiek greičiau

Transportas

Andrius Samuilovas, laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius
2022-10-19

Komentarų: 11

Diegiant Klaipėdoje išmaniąją eismo valdymo sistemą toliausiai pažengta Minijos gatvės koridoriuje: apie 8 km ilgio trasoje nuo Jūrininkų prospekto iki Sportininkų gatvės neliko nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų – gerokai saugiau pereinant gatvę pėstiesiems, o ir paprasčiau suderinti šviesoforų ciklus visiems ratuotiems eismo dalyviams.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Darbai sankryžose baigsis iki metų galo, bet nematomas darbas – eismo koridoriaus formavimas, šviesoforų ciklų derinimas ir koordinacija – jau vyksta.

Viešojo transporto autobusai Minijos gatvėje neturi tik jiems skirtos juostos, važiuoja bendrame automobilių sraute. Todėl pagal autobusų maršrutinio greičio toje atkarpoje pokyčius galime spręsti ir apie bendro eismo pokyčius – t. y., apie eismo valdymo sistemos efektyvumą.

Lyginant su 2021 m. rugsėju, kuomet šioje atkarpoje dar darbų nebuvo, šį rugsėjį autobusai važiuoja jau 1–2 km/h greičiau. Ir tai tuo metu, kai koordinuojama ne ištisa atkarpa, bet tik dvi dalys – nuo Jūrininkų pr. iki Strėvos g. ir nuo Dubysos g iki Bijūnų, o šešiose sankryžose dar vyksta darbai. Pilies/Minijos/Sausio 15-osios šviesoforus laikinai pakeitė žiedas.

Iš šono žvelgiant, tik toks pagreitėjimas gal ir neatrodytų labai įspūdingas. Tačiau jis pasiektas didėjant lengvųjų automobilių skaičiui, vadinasi – ir gatvių apkrovimui. „Regitros” duomenimis, nuo 2022 01 01 iki 2022 10 01 Klaipėdoje lengvųjų automobilių pagausėjo dar 1023 vienetais. Išsirikiavę viena juosta, vien jie kelyje sudarytų kelių kilometrų koloną.

Tokiomis aplinkybėmis ir esamo vidutinio greičio išlaikymas jau būtų nemenkas pasiekimas. O jeigu visi juda net šiek tiek greičiau – tai jau visai neblogai.

Mieste ilgus metus vyksta tarsi lenktynės, kas nutiks greičiau: ar auganti automobilizacija galutinai užkimš gatves ir kiemus – ar infrastruktūra ir pažangūs eismo valdymo sprendimai leis suvaldyti neigiamas to pasekmes. Kol kas optimizmo ženklų nėra daug, bet vienas iš jų jau matomas – Minijos koridoriaus efektas (žemėlapyje – eismo sąlygos darbo dienos rytą, 8 val.).

Visiškai įrengus Minijos koridorių, kiti etapai (jau pastebimai pažengę ir dabar) – Taikos prospektas, Šilutės plentas, Liepų gatvė, Tauralaukis, – kur šviesoforų daug, bet tai nereiškia, kad kiekvienas iš jų stabdo eismą.

11 Comments

  1. Ričardas

    Autorius nelabai supranta situaciją arba sąmoningai ją iškraipo. Anksčiau nuo Dubysos iki Bijūnų gatvės turėjome 4-is šviesoforus. Du iš jų buvo suderinti (Dubysos ir Agluonos sankryžose). Dabar pastatytas dar vienas – perėjoje. Ir suderinamumo tarp jų nebeliko.

    Reply
  2. Vidas

    Kai neveikia šviesoforai,tai ir kamsčių nėr,ir pėstieji praeina.

    Reply
  3. Kliedesiai aprašyti.

    Viena diena buvo atjungti šviesoforai Liepu gt.neitiketina staiga dingo visi kamščiai !!!

    Reply
    • Urbanistas

      Nesaugu pėstiesiems

    • to urbanistas

      Anaiptol pestysis pries eidama i garve pats vwrtina rizikas.

  4. C7

    Žiedas Sausio 15, Pilies Minijos sanktryžoj suveikė kaip balzamas ant žaizdos.

    Reply
  5. Jeigu ką

    Geriausiai eismas vyksta ir nesusitaro kamsčiai, kai Minijos g. išjungti šviesoforai, jeigu ką !

    Reply
    • Anonimas

      Kaip daznai jie isjungiami?

    • Urbanistas

      Pėstieji tuo metu labai saugiau turbūt jaučiasi

    • to urbanistas

      Kodel toks demesis tik vienai pesciuju grupei? Kas teukdo irengti pozeines perėjas?

    • memel

      Požeminės perėjos yra baisiausia ką galima pasiūlyti. Pats dažnai požeminėm perėjom vaikštai?

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Sportas

Atnaujins dar dvi krepšinio aikšteles prie daugiabučių namų

Nors uostamiesčio daugiabučių namų kiemuose esama per 60 krepšinio aikštelių, savivaldybė pernai skyrė lėšų atsinaujinti tik dviem iš jų. Tiek pat ...
2024-04-13
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Dėl „furų" sutramdymo - kritikos rimbai Uosto direkcijai

Bendrovės „DFDS Seaways” prašymas leisti trims elektriniams vilkikams važiuoti pirmyn ir atgal Minijos gatve, tarp Baltijos pr. ir Kalnupės gatvės, ...
2024-02-26
Skaityti daugiau

Miestas

Kas sugalvojo naikinti lengvatas ukrainiečiams?

Nuo Rusijos agresijos į Klaipėdą pasitraukusiems ukrainiečiams uostamiesčio meras Arvydas Vaitkus siūlo nebeteikti viešojo transporto lengvatų. Toks pasiūlymas yra paremtas ...
2023-12-14
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This