Geležinkelis į Klaipėdą įtrauktas į transeuropinį tinklą

Transportas

Susisiekimo ministerija pranešė, kad Europos transporto ministrų (TTE) taryba pirmadienį patvirtino bendrąjį požiūrį dėl Transeuropinio transporto tinklo reglamento, kuriame, be kita ko, įtvirtino ir naujos europinės vėžės geležinkelio linijos iki Klaipėdos plėtrą, įtraukdama šią liniją į atitinkamus transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) žemėlapius.

Pasak Lietuvos susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio, tai padės užtikrinti ne tik geresnę tarptautinę geležinkelių transporto sąveiką, bet ir Klaipėdos jūrų uosto konkurencingumą.

„Vertinu, kad ES Taryba atsižvelgė į Lietuvos nuosekliai kartotus argumentus ir papildė TEN-T žemėlapį tarptautiniam susisiekimui svarbia transporto jungtimi – nauja europine geležinkelio vėže į Klaipėdą. Tai ypač svarbu, siekiant geležinkeliais sujungti visus ES Baltijos rytinės pakrantės uostus su Ukraina, taip pat kuriant naujus krovinių gabenimo koridorius su Vakarų ir Šiaurės Europa“, – pranešime cituojamas M. Skuodis.

Greitojo europinio geležinkelio linija į Klaipėdą turėtų pagerinti transporto ir logistikos jungtis Baltijos regione ir Rytų Europoje. Ministro teigimu, tai infrastruktūra, būtina ir Ukrainos integracijai į TEN-T tinklą, kuriant tiek šiuo metu, tiek ir ateityje svarbią alternatyvą krovinių iš Ukrainos eksportui per Baltijos jūros uostus.

Tikimasi, kad europinė geležinkelio vėžė į Klaipėdą iš esmės pakeis Lietuvos susisiekimo sistemą: sukurs perspektyvią alternatyvą kelių transportui, padės greičiau diversifikuoti Klaipėdos jūrų uosto veiklą. Europinio standarto tinklo plėtojimas, prijungiant ir Klaipėdą, svarbus ir kariniam mobilumui užtikrinti.

TEN-T tinklas jungia didžiuosius ES miestus su uostais, oro uostais ir geležinkelių terminalais. Į šį tinklą įtrauktos svarbiausios Lietuvos tarptautinės kelių ir geležinkelių jungtys: „Rail Baltica“, „Via Baltica“, magistralinis kelias Klaipėda–Kaunas–Vilnius, geležinkelis Vilnius–Klaipėda, taip pat Klaipėdos valstybinis jūrų uostas, Vilniaus, Kauno, Palangos oro uostai ir Kauno intermodalinis terminalas.

Susisiekimo ministerijos planuose numatyta iki 2030 m. pradėti tiesti europinę vėžę greitajam traukiniui Vilnius–Klaipėda.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Susisiekimo ministras paragino japonus išnaudoti Klaipėdos uosto galimybes

Japonijos įmonių investicijos ir aktyvus dalyvavimas plėtojant Klaipėdos uosto bei kitų regiono transporto infrastruktūros projektus svariai prisidėtų prie Trijų jūrų ...
2024-02-20
Skaityti daugiau

Transportas

Ministras Japonijoje tarsis ir dėl investicijų į Klaipėdos uostą

Susisiekimo ministras Marius Skuodis išvyko darbo vizito į Japoniją, kur su šios šalies transporto ministru, pareigūnais ir pramonės atstovais tarsis ...
2024-02-17
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Pietinis aplinkkelis: po pusantrų metų kalbų imsis popierių?

Susitikimo su Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų (KPPAR) nariais metu susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį pareiškė, jog tikisi, kad ...
2024-01-26
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This