Dėl naujo pramoginio uostelio – visuomeninių organizacijų prašymas miesto valdžiai (atnaujinta)

Svarbu, Uostas ir jūra

Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija (LASKAO) raštu kreipėsi į Klaipėdos miesto tarybą ir Savivaldybės administraciją prašydama atlikti rimtus paruošiamus darbus dėl pietinėje miesto dalyje numatomo statyti pramoginio uostelio žemyninės dalies infrastruktūros, nes projektą vykdanti Uosto direkcija numato įrengti tik molus bei prieplaukas.

Tokį architektų kreipimąsi palaiko ir dešimt įvairių organizacijų.

Žinia, Uosto direkcija, vykdydama vadinamąjį pietinių vartų projektą numato įrengti ir pramoginių laivelių bei jachtų uostelį. Čia numatoma sukurti vandens infrastruktūrą 330 įvairių parametrų jachtų ir laivelių, akvatorijos gylis sieks 3,5 m. Rugsėjo pabaigoje vykusio Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdžio metu direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė teigė, kad būtina susiplanuoti ir sausumą, o tai jau yra miesto darbas.

„Skelbiamoje medžiagoje matyti, kad pramoginiam uostui skiriama žemės juosta pakrantėje, pakankama tik privažiavimui prie krantinių įrengti. Skiriamos teritorijos sausumoje dydis atrodo tik minimaliai būtinas, tačiau nepagrįstas tokio objekto pakrantėje galimybių ir plėtros poreikių įvertinimu, arba toks vertinimas visuomenei nežinomas. Prašome Klaipėdos miesto savivaldybės pirmame parengiamajame etape nustatyti pramoginio uosto plėtros žemyninėje dalyje galimybes ir poreikius. Įtraukiant mieste veikiančias sporto institucijas ir kitą suinteresuotą visuomenę, sudaryti užduotį specializuoto tyrimo, kūrybinių dirbtuvių, arba galimybių studijos parengimui, finansuoti tokius darbus, prireikus atlikti LR teisės aktais numatytus pasekmių ir poveikio vertinimus, pateikti savivaldybės politikų pritarimui”, – rašoma LASKAO rašte.

Anot architektų, siekiant geriausio rezultato, pramoginį uostą reikalinga planuoti kaip „įvairių, viena kitą papildančių rekreacinių ir sporto veiklų kompleksą”.

„Reikalinga išnaudoti unikalios Kuršių marių pakrantės teikiamas galimybes ir unikalią progą, kad būtų sukurtas ne tik Klaipėdos miesto potencialą ir poreikius atitinkantis, bet ir platesniam regionui reikšmingas ir patrauklus sporto ir rekreacijos centras. Veiklų įvairovė užtikrintų tokio centro ekonominį gyvybingumą visais metų laikais, tiktų didesniam rekreacijos alternatyvų spektrui. Reikšmingas objektas, numatantis ir žiūrovams skirtas veiklas, galėtų būti vertas ir olimpinio sporto centro vardo. Net jei šiuo metu tokio objekto nėra planuose, tenkinant dabartinius uosto plėtros poreikius, darnaus vystymosi tikslu svarbu nesunaikinti galimybės sekančiai kartai tokį objektą šioje vietoje sukurti ateityje. Dėl daugelio priežasčių ir jau egzistuojančių apribojimų, toks gyventojų sveikatai ir gyvenimo gerovei svarbus objektas negali būti tiek sėkmingas kitoje vietoje, koks jis būtų sėkmingas ir reikalingas čia, miesto pietinių rajonų gretimybėje”, – rašo LASKAO.

Kartu organizacija perspėja, kad kad pakrantė yra ir bus geidžiamas pelnymosi šaltinis iš prekybos sklypais, namų statybos ir panašios veiklos, todėl esą visada yra ir bus bandoma valstybės (savivaldybės) valdomos žemės sąskaita padidinti verslui skirtų sklypų ir kitų objektų kiekį. Tai esą parodo ir miesto bendrojo plano sprendiniai, numatantys su visuomenės poreikiais nesusijusių objektų statybą šioje teritorijoje.

Šį LASKAO kreipimąsi palaiko Klaipėdos bendruomenių asociacija, Jūrų Kapitonų asociacija, Klaipėdos krašto buriavimo sporto mokykla „Žiemys”, Klaipėdos buriuotojų klubas „Vėjinis”, Lietuvos buriuotojų sąjunga, Klaipėdos miesto tarybos Jūrinės kultūros koordinacinė taryba, Klaipėdos jūrinis buriuotojų klubas „Žalgiris“, Tradicinių ir istorinių laivų asociacija, Jūrinio sporto centras, klubas „Ostmarina“ ir Neringos buriuotojų klubas „Vėtrungis“.

Minėto posėdžio metu vyriausiasis miesto architektas Marijus Mockus aiškino, kad šioje vietoje pirmiausiai reikia parengti vietovės lygmens bendrąjį planą, o pastarajam jau reikia architektūrinio konkurso. Tam jau esą ruošiami dokumentai, kad procesas kuo labiau lygiagrečiai eitų su uosto planais. Tačiau LASKAO savo rašte perspėja, kad bendruoju planu numatytas architektūrinis konkursas nežinant visuomeninio objekto parametrų, gali „patapti priedanga, kad daugiau visuomenės turto (žemės) pavirstų uždaru, privačiu turtu, t. y. privačiais sklypais ir būstais”.

ATNAUJINTA. Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos vyriausiojo patarėjo Kastyčio Macijausko, planavimo darbai dėl minėtosios teritorijos perspektyvų tikrai nėra užmiršti ir jau yra atgulė į dokumentus.

Savivaldybės 2021-2030 metų strateginiame plėtros plane yra įrašytas siekis „padidinti miesto pasiekiamumą vidaus vandenų keliais (uostų ir uostelių tinklo plėtra)”. Kaip viena iš jo priemonių yra nurodoma galimybių studija, veiklos vystymo koncepcija, Stariškių vietovės lygmens bendrasis planas ar kitas dokumentas, kuris nagrinėtų „Pietinio multimodalinio pocentrio įrengimo galimybes”.

Miesto urbanistinio planavimo programos kriterijų suvestinėje yra detalizuota, kad pietinio pocentrio Stariškių rajone bendrojo plano galimybių studija turi būti parengta 2024 metais, o dar po metų turi būti įvykdytas architektūrinis konkursas ir parengtas pats bendrasis planas.

K. Macijauskas akcentuoja, kad darbų atlikimo terminus tvirtina miesto politikai, spręsdami dėl viso strateginio plano.

9 Comments

  1. Tikri proto bokštai

    miesto centre krausim geležies rūdą,pilstysim naftą, o jachtas ir kitas pramogas – kuo toliau nuo žmonių akių,į patvorį ir užkaborius.Nieko naujo miesto politikų galvelėse, to ir tikėjomės.Vėl viltys artėjančiuose rinkimuose ką nors pakeisti,vėl skaudūs nusivylimai po jų, ir taip trisdešimt metelių ir dar daugiau…

    Reply
  2. vigilijus

    Smagu, kad tokiu, jau „šimtą” metų laukiamu ir reikalingu ne tik Klaipėdai, bet ir visai Lietuvai objektu susidomėjo ir LASKAO. Gal rimtai , profesionalus vienijančiai organizacijai pavyks pažadinti dešimtmečius savivaldybėje miegančias gražuoles ir gražuolius. Tik siūlau „žadinti” kiek atsargiau. Toks staigus šuolis nuo vandens tramvajaus Dangėje iki olimpinio buriavimo centro pietinėje miesto dalyje , miestą ramiai valdantiems politikams gali sutrikdyti sveikatą. Šoko terapija reikia taikyti atsargiai.

    Reply
  3. .

    ………….pasirodo ir savivaldybėje protingų žmonių pasitaiko, ne tik architektų sąjungoje . Kaip nebūtų keista , bet ji BUVO numačiusi savo 2022–2025 M. KLAIPĖDOS
    MIESTO URBANISTINIO PLANAVIMO PROGRAMOJE (NR. 01) tokią priemonę : Galimybių studijos parengimas , po to architektūrinis konkursas, o tik po rezultatų adaptavimo ir Viešo intereso identifikavimo , Bendrojo plano parengimą .
    Bet vis tiek dėkojame, kad kolegos NEABEJINGI vykstantiems procesams.

    Reply
    • Anonimas

      ……pasirodo čia tie protingi kurie vietoje naujo miesto centro ir naujo modernaus kruizinių laivų terminalo konkurso netyčia leido miesto centre statyti centrinį krovinių terminalą ir dabar renčia tiltus sunkiajam transportui į patį miesto centrą virš degalinės stogo?

  4. Uosto ir miesto plėtros "strategija"

    Vietoj to, kad naują pramoginį uostelį planuoti kaip kad visame pasaulyje įprasta – prestižinėje miesto centro teritorijoje, Klaipėda ir toliau viduryje miesto vystys taršią uosto krovą. Kur žadėta uosto veiklos konversija? Liūdesys nuo tokių uostelių „kūrimo” miesto pakraštyje.

    Reply
  5. Šaunuoliai

    architektai. Eilinį kartą miesto vadovus perspėja siūlydami dirbti savo miestui viešai ir žmoniškai. Suburti visus, išsiaiškinti visų suinteresuotų norus ir poreikius, numatyti objekto ateities perspektyvą ir tada organizuoti rimtą architektūrinį konkursą. Bent jau taip daro visas civilizuotas pasaulis. Tada galima jau būtų tartis su uostu ir vyriausybe. Dabar viskas nuo antro galo, paslapčia ir už „pigiausią ” kainą. Taip bus ” greičiau ir pigiau”. Rezultatas visada – kaina beprotiška ir gėda kam parodyti.

    Reply
  6. Klaipedetis

    Geriau pradėti statyti naują tiltą per Danijos upę, kuris jau yra detaliajame plane, kuris būtų tarp Bahmano ir Tauralaukio, kad būtų išvengta spūsčių Liepų gatvėje

    Reply
    • Miestietis

      Jei rajono gyventojams yra problemų atvykti i darbą į miestą, tai ir lai prašo rajono tą tilta pastayti. Klaipėdos miesto surinkti mokesčiai turi likti klaipėdiečių naudai.

  7. Cha cha

    Na ir prasidės dalybos, teismai ir protestai ! Teks per pievas į uostelį brautis…

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Uostas ir jūra

Stringa konkursai dėl vandenilio gamyklos statybos Klaipėdoje

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nukėlė atviro tarptautinio konkurso dėl vandenilio gamybos uoste įrangos, įskaitant jos montavimą, paleidimą, pasiūlymų pateikimo ...
2024-04-22
Skaityti daugiau

Transportas

Baigta Baltijos pr. žiedinės sankryžos rekonstrukcija

Klaipėdos savivaldybė praneša, jog baigti Baltijos pr., Šilutės pl. ir Vilniaus pl. žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai. Šiuo metu rengiama techninė ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Pradėta Uosto direkcijos laivyno bazės statyba

Pietinėje Klaipėdos uosto dalyje, Marių gatvėje, prasidėjo Uosto direkcijos laivyno bazės statyba. Darbų pradžia paženklinta kapsulės su laišku ateities kartoms ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This