Keičia sąlygas Lietuvos vėliavos laivams

Uostas ir jūra

Ketvirtadienį Seimas pritarė Susisiekimo ministerijos inicijuotiems saugią ir prekybinę laivybą reguliuojančių įstatymų pakeitimams. Jai esą siekiama, kad augtų laivų su Lietuvos vėliava skaičius, didėtų šalies jūrinio sektoriaus konkurencingumas ir būtų kuriamos naujos darbo vietos jūrinėje laivyboje. Teigiama, kad kartu tai sudarys sąlygas įregistruoti pirmąjį šalies suskystintų gamtinių dujų terminalo (SGD) laivą-saugyklą „Independence“ Lietuvos jūrų laivų registre.

Anot Susisiekimo ministerijos pranešimo, įtvirtinus įstatymų pakeitimus, įvertinus kitų Europos Sąjungos (ES) valstybių, ypač Baltijos jūros regiono, praktiką, laivo įgulą galės sudaryti ne mažiau kaip ketvirtadalis ES, Europos ekonominės erdvės (EEE) ir Šveicarijos piliečių. Laivo kapitonu galės tapti tiek ES ir EEE, tiek Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijai (EBPO) bei NATO priklausančių valstybių narių piliečiai.

Taip pat, norint paskatinti kolektyvines derybas ir taip susitarti dėl jūrininkams patrauklesnių darbo sąlygų, numatyta galimybė netaikyti laivų įgulų sudėties kvotos, jei yra sudaryta kolektyvinė sutartis.

Siekiant sudaryti sąlygas nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbią reikšmę turinčios infrastruktūros – suskystintų gamtinių dujų terminalo – tinkamai ir nepertraukiamai veiklai, siūloma leisti saugios laivybos valdymo sistemos bendrovei būti įsisteigusiai ne tik Lietuvoje, bet ir ES, EEE valstybėse narėse, Šveicarijoje arba Jungtinėje Karalystėje.

Be to, siekiant palengvinti jūrų laivų įsigijimo finansavimo sąlygas ir paskatinti jūrų laivų registravimą Lietuvos jūrų laivų registre, jūrų laivai, išskyrus SGD laivą-saugyklą, bus prilyginami kilnojamiesiems daiktams.

Patvirtinus Saugios laivybos įstatymo pakeitimus, kartu sudaromos palankesnės laivybos bendrovės steigimo sąlygos, įtvirtinama galimybė locmanui vesti laivą nuotoliniu būdu, nustatomi aiškesni reikalavimai jūrininkus rengiančioms mokymo įstaigoms bei ūkio subjektams, vykdantiems su saugia laivyba susijusias veiklas.

Dėl tokių įstatymo pataisų savo nerimą dar rugsėjį buvo išreiškusios Lietuvos jūrininkų sąjunga ir Jūrų kapitonų asociacija.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Siekiama, kad „Independence“ dirbtų daugiau Lietuvos jūrininkų

Seimo Jūrinių reikalų komisija ketvirtadienį vykusiame posėdyje domėjosi, kokios šiuo metu yra sudarytos ir jūriniame sektoriuje veikiančios vykdomosios valdžios komisijos. ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

Politika

1 ir 2 centų monetos išliks?

Ketvirtadienį Seimas priėmė Atsiskaitymų grynaisiais pinigais sumų apvalinimo įstatymą ir lydimųjų teisės aktų pakeitimus, kurie nuo 2025 m. gegužės 1 ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

Politika

Seimas sugriežtino prekybą fejerverkais

Ketvirtadienį Seimas priėmė Civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymo pataisas, kuriomis nuspręsta nuo šių metų liepos 1 d. griežtinti prekybą ...
2024-03-21
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This