ESO aiškina kodėl kartais reikia atjungti elektros tiekimą

Konsultacijos

Bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) vykdomi planiniai elektros tinklo priežiūros ir remonto darbai, kurių metų klientams laikinai atjungiamas elektros tiekimas, atliekami reguliariai visus metus tam, kad būtų užtikrinamas kokybiškas ir patikimas elektros skirstomojo tinklo veikimas ir energijos tiekimas visiems šalies gyventojams.

ESO Tinklų eksploatavimo tarnybos direktorius Virgilijus Žukauskas atsako į šešis dažniausiai kylančius klausimus ir paaiškina priežastis, kurios turi įtakos šių situacijų atsiradimui.

Kokia elektros atjungimo priežastis?

Pasak ESO atstovo, planiniai periodiniai remontai ir techninis aptarnavimas atliekami siekiant pašalinti pastebėtus defektus, kurie pačiu nepatogiausiu metu gali sukelti neplanuotai ilgus atsijungimus.

Kita priežastis yra tinklo rekonstrukcija. „Rekonstrukcija dideliuose elektros skirstymo objektuose vyksta dėl tiekimo kokybės gerinimo. Vien rekonstruojant vidutinės įtampos tinklą, elektrą reikia atjungti mažiausiai 5 kartus, kadangi tai sudėtingas ir imlus laikui ESO inžinierių vykdomas darbas“, – teigia V. Žukauskas.

Viena dažna priežastis yra naujų vartotojų, tarp jų ir naujų gaminančių vartotojų, prijungimas. Naujo vartotojo prijungimo prie tinklo metu elektra atjungiama ir tame tinkle jau esantiems vartotojams.

Jeigu darbą atliekate per kelias valandas, kodėl rašoma, jog elektros nebus visą dieną?

„Tiksliai suplanuoti darbų atlikimo laiką yra labai sudėtinga, nes neatjungus įrenginio dažnai neįmanoma nustatyti visų galimų defektų. Planinius darbus visuomet stengiamasi atlikti kuo operatyviau. Dažnu atveju juos atliekame per trumpesnį laiką, nei nurodome siunčiamuose pranešimuose“, – sako ekspertas.

Anot bendrovės Tinklų eksploatavimo tarnybos direktorius, net 99 proc. suplanuotų nutraukimų yra atliekami nevėluojant.

Kodėl visi darbai negali būti atlikti vasarą?

„Vien šiltojo metų laiko neužtenka atlikti reikiamus priežiūros darbus. Taip pat gali atsirasti pavojingi defektai, kurių nepašalinus operatyviai galimas atsijungimas pačiu netinkamiausiu laiku. Tai – nuolatinis darbas, kuris yra atliekamas ištisus metus, tačiau atšalus orams jis yra ribojamas arba stabdomas“, – paaiškina V. Žukauskas.

Oro temperatūrai dienomis svyruojant nuo -5 iki -10 °C planiniai elektros tinklo remonto darbai laikinai sustabdomi, jei juos atliekant elektros energijos tiekimą vartotojams būtina nutraukti ilgiau kaip 5 valandoms – vykdomi tik tiek darbai, kurių atlikimo trukmė yra iki 5 val.

Termometro stulpeliui nukritus žemiau -10 °C, planiniai darbai, kurių metu klientams nutraukiamas elektros energijos tiekimas, nėra vykdomi.

Kodėl ESO nestato generatorių atlikdami rekonstrukciją?

Anot ESO atstovo, galimybės visais atvejais pastatyti generatorius nėra. Įvertinant kiekvieną dieną vykstančių planinių atjungimų mąstą reikėtų ženkliai daugiau generatorių ir žmonių, kurie juos aptarnautų, o visa tai tiesiogiai įtakotų darbų kaštus.

Generatoriai statomi tik išskirtinėms avarinėms situacijoms ir skirti tik nedideliam skaičiui vartotojų arba svarbiems infrastruktūriniams vartotojams.

Kaip pasiruošti planiniams darbams ir elektros energijos tiekimo planiniam atjungimui?

Anot V. Žukausko, gavus pranešimą apie planinius darbus, rekomenduojama nurodytu laiku išjungti elektros prietaisus, kad dėl staigaus elektros energijos išjungimo nesutriktų jų veikimas. Iš kištukinių lizdų reikia ištraukti ne tik kompiuterio, bet ir visų kitų elektroninių buities prietaisų maitinimą.

Jei dėl kokių nors priežasčių yra itin svarbu, kad naudojami elektros prietaisai veiktų be pertrūkių, rekomenduojama apsvarstyti galimybę išsinuomoti išorinį elektros generatorių, prijungiamą prie vartotojo vidaus tinklo ir atsijungiant nuo ESO tinklo.

Negavau informacijos, kad bus vykdomas elektros atjungimas. Kodėl?

Apie planinius darbus bei elektros energijos atjungimą klientai informuojami ne vėliau nei prieš 5 k. d. iki darbų pradžios. Pranešimai apie planuojamus elektros atjungimus bei gedimus siunčiami el. paštu ir/arba SMS žinute.

Kaip pataria ESO atstovas, jei pranešimo negaunate, ESO savitarnoje reikia pasitikrinti ar nurodyti kontaktiniai duomenys nepasenę, o prireikus juos atnaujinti ir taip gauti visą svarbią informaciją apie ESO tinkle vykdomus darbus.

Taip pat galima pasirinkti bei pasikeisti, kokiu būdu (SMS žinute ir/arba el. paštu) norima gauti informaciją apie planuojamus atjungimus arba gedimus.

1 Comment

  1. Dar vienas klausimas

    Dar vienas klausimas: kodėl ESO darbus atlieka tik darbo valandomis? Visam biurų pastatui Klaipėdoje ESO atjungė elektrą nuo 8.30 ir įjungė 16.30 val. Kito laiko remontuoti nėra? Atsiprašome už nepatogumus nedomina, kai patiriami realūs nuostoliai dėl atjungimo darbo metu, kurie ESO neįdomūs.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Konsultacijos

Kaip ir kada galima perkelti gandralizdžius

Kovo pradžioje į Lietuvą pradės grįžti gandrai. Aplinkos apsaugos agentūros specialistai primena, kad jeigu gandrų kaimynystė nepageidaujama, gandralizdžių perkėlimą galima ...
2024-02-14
Skaityti daugiau

ELTA

Pinga visuomeninis elektros ir dujų tiekimas, didėja valstybės reguliuojami elektros tarifai

Nuo sausio 1-osios įsigalioja nauji elektros ir dujų tarifai. Elektros tarifus visiems vartotojams sausį–liepą didins pakelta reguliuojamoji kainos dalis, tuo ...
2024-01-01
Skaityti daugiau

Konsultacijos

ESO ruošiasi audrai: stipriausio vėjo laukiama pajūryje

Smarkus vėjas šią savaitę pridarė nemažai nuostolių skirtinguose šalies regionuose, o savaitgalį, kaip prognozuoja sinoptikai, labiausiai siaubs pajūrį. „Energijos skirstymo ...
2023-10-06
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This