„Klasco” kovoja dėl teisės vėl krauti geležies rūdą

Svarbu, Uostas ir jūra

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”) per teismus bando pasiekti, kad jai vėl būtų suteikta teisė krauti geležies rūdą, dėl kurios galimo dulkėjimo skundėsi gyventojai, o mokslininkai buvo pateikęs išvadą apie tokios taršos sklaidą mieste. 

Martyno Vainoriaus nuotr.

Klaipėdos miesto aplinkos apsaugos inspekcija 2021 m. spalį buvo surašiusi privalomąjį nurodymą „Klasco” nutraukti palaidos geležies rūdos krovos operacijas.

Įmonė 2021-ųjų pabaigoje su skundu kreipėsi į Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmus, prašydamas panaikinti tokį nurodymą, bet jis buvo atmestas kaip nepagrįstas. Dėl tokio sprendimo „Klasco” padavė apeliacinį skundą Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui (LVAT), bet ši byla dar nėra išnagrinėta. 

Paraleliai šiam bylinėjimuisi įmonė buvo pateikusi Aplinkos apsaugos agentūrai (AAA) derinti geležies rūdos poveikio aplinkos oro kokybei mažinimo priemonių planą. Pastaroji, išnagrinėjusi turimą informaciją ir pateiktus dokumentus, nustatė, kad nepakanka duomenų, jog būtų galima priimti sprendimą ir pateikė savo pastabas. Tada jau „Klasco” tokį sprendimą apskundė Vilniaus apygardos administraciniam teismui ir prašė įpareigoti agentūrą suderinti jos pateiktą priemonių planą. Visgi šis teismas pernai birželį nutarė tokią administracinę bylą nutraukti. Šį sprendimą įmonė apskundė LVAT, kuris jau nurodė, kad visgi skundas turi būti nagrinėjamas pirmoje instancijoje. 

Šią bylą išnagrinėjusi kolegija, kurią sudarė teisėjai Indrė Pukanasytė-Biekšė, Gediminas Užubalis ir Sigita Fomičiova, konstatavo, kad šiuo atveju dar yra nebaigta vientisa administracinė procedūra ir „Klasco” teismui apskundė tarpinį agentūros dokumentą.

„Pareiškėja de facto siekia patį plano derinimo procesą perkelti į teismą, nors tokia funkcija teismui nėra priskirta. <…> Byloje nėra duomenų, kurie leistų teigti, jog pažeistos pagrindinės procedūros ar vilkinamas klausimo sprendimas”, – rašoma sprendime, kuriuo atmestas „Klasco” skundas. 

Šis sprendimas dar gali būti skundžiamas LVAT. 

INFORMACIJA

Klaipėdos universiteto mokslininkai 2020-ųjų spalį pristatė tyrimo rezultatus, kurie parodė, kad geležies dulkės, identiškos „Klasco” kraunamai produkcijai, sklido mieste iki 650 m atstumu, o jos koncentracija mažėja, didėjant atstumui.

26 Comments

  1. Aš balsuosiu už kandidatę Girskienę

    Liberaliųjų kompetenciją man įrodė TEISMAS ___Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas tenkino „valstietės” Ligitos Girskienės pareiškimą, pasirašytą ir kai kitų Seimo narių, bei panaikina aplinkos ministro Simono Gentvilo įsakymą dėl dvigubo gyventojų apmokestinimo už pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymą.

    Reply
  2. Kodėl aš niekada nebalsuosiu už liberalus ir konservatorius , nes

    dėl Klasco bei kitų teršėjų ” įžūlumo” daugiausiai padarė BUVĘ ir visuomenininkai ir seimo dauguma , bei vyriausybė . Darbus reikėjo tęsti , o ne eilinį kartą liberaliai aimanuoti , kokie ” blogi buvo kiti ” ir ieškoti ” kaltų ” . Seimo dauguma liberalieji , vyriausybė konservatorės Šimonytės , ministrai , komitetai ir t.t. liberaliųjų . Ir ką padarėte aimanuotojai ? Konkrečiai ? Ar buvote pas seimo valdančiuosius ? Buvusi vyriausybė ir buvę visuomeninkai sugebėjo ” priimti ” taip vadinamą KLAIPĖDOS PAKETĄ ! O jūs net tęsti darbų nesugebate , likę tik aimanos .

    Reply
    • Anonimas

      Ir pavyko tik tada , kada NIEKO apie prokurorų ir visuomenininkų ” operaciją” NEŽINOJO liberali Klaipėdos valdininkija ? Ir ką tai rodo , liberaliųjų aimanuotojai ? Prieš rinkimus Ieškote nesusigaudančių ” kas prie ko ” rinkėjų ?

  3. Konservatorių ir liberalių " valdžia " siūlo

    M. SKUODIS: KLAIPĖDOS UOSTAS GALĖTŲ TAPTI KITŲ UOSTŲ DALININKU, INVESTUOTI UKRAINOJE______P.S. O tai reiškia , kad uostas ” kaip krovė taip ir kraus ” ir gal net daugiau , nes reikia atstatyti Ukrainą . O gal jūs liberalieji patriotai prieš ?

    Reply
  4. Kaip liberalu ...gal reiktų žvelgti plačiau ?

    2010-04-12.Gentvilas: kinai veržiasi į Klaipėdą. Paskaitykite ponai liberalieji su konservatoriais . Dalis teksto ___Kinų susidomėjimas Lietuva yra didžiulis. Tokią išvadą padarė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas oficialios valdžios ir verslo delegacijos sudėtyje lankęsis Pekine. ___Kvietė gabenti krovinius___Rengs giliavandenio studiją ___Ko turime knistis su savais“ Labai norėčiau kad lietuviai laimėtų konkursus. Bet jei kinai pateiks gerus pasiūlymus aš nebrokysiu. Jei pasaulis jais pasitiki, tai ko mes turime knistis čia su savais“, – tikino E.Gentvilas.  

    Reply
    • ....

      Kaip suprantu , tada liberaliems ekologija ir klaipėdiečių sveikata nebuvo prioritetas ? Jie net smarvės pietiniame rajone ” neužuodė . Aš už Vaitkų nebalsuosiu , mano kitas kandidatas. Bet nebalsuosiu ir už konservatorių ar liberalą . O bandymas miesto taršą sukrauti tik ant vieno Vaitkaus , manau yra nepadorus nors ir labai liberalus . Tik tiek .

  5. Kas per aimanos ?

    Ar Vaitkus buvo vienintelis uosto direkcijos vadovas ? Aš pamenu dar liberalą Gentvilą , kuris net iš EP grįžo direktoriauti . Jis ir apie kinų norus kalbėjo ..O ir Klaipėdos merai bei tarybos daugumoje nuolat buvo liberalieji . Klasco kada įkurta 1991 m ? Nuo kada krauna rūdą ? Teisybės dėlei liberalūs aimanuotojai galėtų žvelgti plačiau . Mano galva , seimo nariai , balsavęs už mažo kiekio narkotikų dekriminilizavimą , gali miestiečiams ir jų vaikams kenkti ne ką mažiau nei rūda . Ar taip konservatoriai su liberaliai laisvais ?

    Reply
    • Aš pamenu

      dėl smarvės pietiniame rajone buvo tiek raštų liberaliems miesto valdininkams prirašyta , kad oho ho ho . Ir nieko , atsakymas tas pats ” nieko negalime padaryti ” . Taryboje buvo ir konservatoriai , ir liberalieji .

  6. Tomas

    Klasco atsibodot! Lauk iš miesto kartu su šitą naštą užkrovusiu Arvydu Vaitkumi!!!

    Reply
  7. KLASCO tarša lauk iš miesto centro

    Kiek dar tęsis tos patyčios iš gyventojų, kiek dar KLASCO taikys MOBINGĄ gyventojams. O valdžia ir teismai tą MONSTRĄ gins.

    Reply
    • Na jau tik nereikia ..

      Konservatorius , kandidatas į merus Petrošius ir jo komanda su džiugesiu pranešė apie ligoninių sujungimą , kuris klaipėdiečiams teiks ypatingai kokybiškas medicinos paslaugas ? Kandidato visai nejaudina Klasco tarša ?

    • Dėl aiškumo

      Petrošiaus komandoje yra miesto ūkio ir aplinkosaugos pirmininkas Alvidas Šimkus, paskaitęs straipsnį, atsiverčiau komiteto ataskaitas. Negali sakyti, kad niekas nedaroma, komiteto ataskaitose A. Šimkus pakankamai išsamiai aprašo apie KLASCO taršą ir kaip kovojama su ja. Man patinka šio komiteto ir jo pirmininko požiūris ir veiksmai.

    • Tada dėl skaidrumo , jei jau

      ir Šimkus rūpinosi . Kuris į konservatorių komandą pasiprašė ? Man konservatorių komanda nepatinka ir nebalsuosiu . Liberalieji aimanuotojai taip pat nepatinka . O dabar apie Vaitkaus darbą ponai liberalieji ___Uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus liepos pabaigoje vykusio susitikimo su miesto bendruomenių atstovais teigė, kad jo netenkina dabartinė „Klasco“ veikla.

      „Dėl „Klasco“ mes esame jūsų pusėje. Kalbėjausi ir su „Klasco“, ir su „Achemos koncerno“ vadovais. Mūsų netenkina šie procesai, kurie išsiskiria iš uosto. „Bega“, keldavusi problemas dėl dulkėjimo, susitvarkė –  pasidarė vamzdį ir patys dabar džiaugiasi, nes tuo pačiu sutaupo produkto. „Achema“ dabar per mažai investuoja į uostą. Jie padarė klaidą pirminiame procese atsirenkant krovinį ir neįsigyjant specialių technologijų. Mes tą darbą darom, nors negirdit. Ir dėl naftos kvapų intensyviai dirbame“, – tada teigė A. Vaitkus.

      Praėjus keletui dienų po to buvo pranešta, kad „Klasco“ generalinio direktoriaus pareigas palieka Audrius Pauža, o vietoje jo paskirtas Vytautas Kaunas.

    • Aiškumui dėl Šimkaus ir Petrošiaus sąrašo

      Manau , jei konservatorių kandidatui Petrošiui būtų rūpėję kas vyksta Klasco, būtų poną Šimkų ,už darbą komitete , pakvietęs į komandą , o dabar ____Pasiprašiau, kad priimtų į sąrašą, –  „Atvirai Klaipėdai” sakė Klaipėdos miesto tarybos narys Alvidas Šimkus. –  Turbūt, būsiu paskutinis tame sąraše”.

  8. GintarasR

    Teršėjas, kurio kenkimas miestui ir jo žmonėms įrodytas mokslo duomenimis, gyventojų skundais ir patvirtintas teismo nutartimis, stengiasi įvelti dalykus į teisines pinkles ir taip drumstame vandenyje susižvejoti savo žuvelę. Tikėtina, kad jam gali pasisekti – nes mūsuose Temidės prasti sprendimai dažnokai nuteka kaip skystimėlis nuo kalnelio ten, kur pasipriešinimas mažesnis. O kad Klaipėdos visuomenės pasipriešinimas ir dėmesys jos pačios sveikatai, gyvenimo kokybei ir kaip tai sąlygoja miesto ekologija, transportas, teršėjų veikla – ženkliai susilpnėjęs. Taip kad galime sulaukti ir siurprizų…
    Na, bet teršėjo teisinė iniciatyva ir naujas dėmesio uostui raundas būtent šiuo metu, per rinkimus – juk visiškas nedėkingumas buvusiems gelbėtojams ir pagalbininkams iš uosto komplekso, šiandien imančio valdžią mieste!
    Teršėjo veiklą visomis išgalėmis dangstę uostininkai lipa ant rinkimų bačkos ir šaukia, kad dabar jau jie gelbės Klaipėdą – komitetas Ištikimi Klaipėdai… Įdomu, kodėl iki šiol negelbėjo, netgi atvirkščiai?
    p. Vaitkus, ketinatis rinktis meru, kol buvo KVJUD vadovu, visiškai atvirai šaipėsi iš ekologija susirūpinusių visuomenininkų, teigdamas, kad neturi jokių galimybių įtakoti uosto žemės nuomininką (KVJUD yra nuomotojas, tai yra šeimininkas, valstybės įgaliotas) ir kad Uosto Įstatyme įrašyta nuostata, jog KVJUD atsako už aplinkosaugą visame uoste p.Vaitkui negalioja, nes jis nusprendęs rūpintis tik vandens dalimi, t.y. akvatorija. O jau tarša žemėje – pačių tos uosto žemės nuomininkų reikalas, ir KVJUD čia ne prie ko… Gerai, o tai kiek teršėjų akvatorijoj KVJUD nutvėrė, gal visai nieko? Gal GRIGEO taršą uosto akvatorijoj savo nepailstamu darbu jūs fiksavot ir įrodėt, o ne visuomenininkai? Atsisakymai viešinti internete taršos matavimų duomenis realiu laiku ir tiesiogiai, priešinimasis nepriklausomų taršos matavimo stotelių įrengimui uosto teritorijoje, po to visiškai skandalingas visų KLASCO taršos matavimo stotelių „išsijungimas” dėl oro paėmimo siurbliukų techninio „gedimo” visose stotelėse tuo pat metu – vardinti galima ir vardinti tokius „gelbėjimus” be galo. Kaip ir dėl atskiro nuo miesto bendrojo plano – uosto BP, kuriam Klaipėdos BP yra tik niekinga šiukšlė prasistūmimo, kas ir užprogramuoja Klaipėdos kančias dešimtmečiams į priekį, (neminėsiu apie šio pono siekius iškišti tą savo išorinį uostą valstybiniam Kinijos koncernui, ką per vietos spaudą ausis visiems išūžęs) – įdomu, ir p.Arvydai, kaip jūs gelbėsit Klaipėdą nuo šios dviem skirtingais BP užprogramuotos nelaimės, pats ją Klaipėdai užkoręs?????
    Kitas gelbėtojas – p.Dambrauskas, aptariamu KLASCO taršos įrodinėjimų laikotarpiu buvęs uosto kompanijų asociacijos vadovu. Kaip asociacijos vadovas irgi dangstė savo klano nario KLASCO taršą, neigė ją visomis priemonėmis ir visaip kvailino visuomenininkus, siekusius uosto pramoninę taršą bent kiek pažaboti… Kaltino visuomenininkus, kad ketina į politiką eiti, čia rinkimams pasiruošimas ir asmeninis piaras, o ne rūpestis miestu ir žmonėmis juos veda ir t.t. – ir, p. Vidmantai, kur pats strykt-pastrykt nubėgot??? Ten, kuo kitus kaltinot, beje. Valdžios siekti, miesto pinigų srautus valdyti, čia viskas aišku ko sėkmingi verslininkai nori, bet ar negėda nei kiek už bandymą tuo pat paniekinti visuomenininkų, bendruomenių atstovų pastangas švarinti miesto aplinką visai netolimoje praeityje?
    Ištikimieji, valdžią mieste imsit, kad Klaipėdą gelbėti nuo KLASCO galimai atnaujintos taršos geležies rūdos dulkėmis, nuo Minijos/Kalnupės spec.plano, palaiminusio uosto sunkvežimių kolonas miesto eisme?? Nuo savo brangiausio uosto BP jūs gelbėsit? Nuo uosto plėtros miesto ir jo gyventojų sveikatos, gyvenimo sąlygų sąskaita jūs gelbėsit, aha, labai įtikinama…
    Ištikimi Klaipėdai – šitaip pasivadino naujieji Klaipėdos gelbėtojai, dar vakar net neketinę jais būti. Gelbėtojai jūs „ištikimi” – jūs kaip nors savo veiklomis visai miesto neužkaskit, ir taip gerai bus, bet realiam suvargusio miesto gelbėjimui iš jūsų ilgamečių pastangų paversti Klaipėdą monoindustrine pelke ir tik darbo jėgos priedėliu prie uosto – vien plačios gerklės ir maišo pinigų kaip ir mažoka. Dar reikia šiek tiek ir sąžinės turėti.

    Reply
    • iš kur grybai dygsta

      Vidmantas Dabrauskas prieš staiga tapdamas didžiuoju verslininku, o po to ir politiku, buvo policininkas, turbūt įnirtingai kovojęs su organizuotu nusikalstamumu, ypač kontrabandos srityje.
      Kokiame karjeros etape susipažino su Udovickiu , istorija nutyli.

    • Grybui pletkininkui

      kas buvo daugiau nei 30 metų , manęs nedomina , o štai kokie aitvarai „maišus eurų „neša kukliems savivaldybių valdininkams , rūpėtų ?

  9. Dalia

    Trūksta žodžių…

    Reply
  10. G.

    Jei Vaitkus pasieks mero postą, klasko ir vėl ramiai sau dulkins visus kiek tik norės. Klaipėdiečiai, nepadarykit klaidos.

    Reply
  11. Ultramarinas

    Krovėme, krauname ir krausime ir tu mums pašvilpk…
    O Anglų raudona ( surūdijusio metalo ) spalva, Klaipėdoje labai madinga.

    Reply
  12. Joks

    Joks teismas nepritars leisti nuodyti miestelėnus, čia tik kai kas laiką vilkina…

    Reply
  13. pastebėta

    Kas paneigs, kad tai ne dirbtinis įmonės stekenimo būdas? Aš matau kaip tuoj bus skelbiamos intencijos,kad įmonė negali būti rentabili. Pagrindinis akcininkas nori
    turėti visas akcijas savo rankose. Tik staiga ( po dirbtinio bankroto) po kokių 1m. bus -” oi- na tu matai, kaip jie gerai sukasi „…. Priemonės pateisina tikslą- ar ne?

    Reply
  14. Marazmas

    jau metus laiko putinas raketomis ir bombomis žudo „vaduodamas” ukrainiečius, klasco dešimtmečiais lėtai nuodija klaipėdiečius „kurdama” Klaipėdai darbo vietas ir miestui gerovę. Teismai metų metais „nagrinėja” klascininkų skundus, o teisėjams algas mokame, didiname jiems mes. Tie kurie sukūrė ir patvirtino klaskininkams tokios veiklos plėtros planus – Grubliauskas, Vaitkus, Budinas vėl suokia apie planus kaip jie „gelbės” Klaipėdą.

    Reply
  15. Anonimas

    Neleisti jiems vel krauti.

    Reply
  16. Ne - taršiai uosto ir KLASCO veiklai!

    Tik tiek.

    Reply
    • Anonimas

      „Įdėmiai stebime kaip sekasi uosto kompanijoms, kaip pasitvirtina mūsų į uostą įdėtos investicijos. Matau KLASCO kompaniją ištisas paras per savo kabineto langą iš devintojo aukšto. Matau kiek atplaukė laivų, kiek pakrauta krovinių, pastatyti ir dirba naujieji kranai, naujai pastatyti sandėliai. Džiausiuosi KLASCO investicijomis ir jų gaunama grąža, o tuo pačiu šios kompanijos atnešama nauda Klaipėdos uostui ir valstybei“, – akcentavo A.Vaitkus.

      Skaityti daugiau: https://klaipeda.diena.lt/naujienos/verslas/imoniu-pulsas/klasco-solidarizuojasi-su-valstybe-787804

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Keisis kormoranų skaičiaus reguliavimo tvarka

2025 m. įsigalios nauja kormoranų populiacijos kontrolės tvarka ir nustatytas skaičius, kiek šių paukščių galės naikinti žuvininkystės ūkiai, praneša Aplinkos ...
2024-04-07
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Deginimui skirtų atliekų importas per uostą: judama toliau

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ toliau vykdo procedūras, kad galėtų įgyvendinti planus per metus krauti apie 120 tūkst. tonų nepavojingomis ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This