Klaipėdos konteinerių terminalas (KKT) per 2022 m. generalinių krovinių krovos apimtis išaugino beveik 30 proc. – iki 899 tūkst. tonų, kai tuo pačiu periodu 2021 m. šių krovinių krovos apimtys siekė 699 tūkst. t.
Bendrai per praėjusius metus terminale perkrauta 5,8 mln. tonų įvairių krovinių ir tai yra toks pat perkrautas krovinių kiekis, koks buvo 2021-aisiais. Todėl nepaisant visų pesimistinių prognozių 2022-aisiais dėl krovinių srauto mažėjimo, KKT dirbo stabiliai ir išlaikė aukštus krovos rodiklius.
„Generalinių krovinių augimą per 2022-uosius metus lėmė kelios esminės priežastys: dėl aukštų konteinerių frachtų dalis krovinių iš konteinerių buvo perkelti ir gabenami generalinių krovinių laivais, pritraukti nauji krovinių srautai bei didėjo stambiagabaričių krovinių, kaip, pvz., vėjo jėgainės, srautai“, – pranešime cituojamas Konteinerių terminalo generalinis direktorius Vaidotas Šileika.
Anot V. Šileikos, dar 2022-ųjų pradžioje įžvelgta tendencija, jog augs generalinių krovinių segmento srautai, ir tai pasitvirtino.
„2023-iųjų generalinių krovinių segmento perspektyvas vertiname realistiškai, nes jau dabar matome, kad mažėja konteinerių frachtai, o tai reiškia, jog dalis krovinių neabejotinai grįš į konteinerius ir bus gabenami ne generalinių krovinių laivais“, – mintimis apie ateitį dalijosi V.Šileika.
Bendrai žvelgiant į kitus KKT krovos rodiklius, jie išliko to paties lygio kaip ir 2021-aisiais arba menko minimaliai. Konteinerių krova 2022-aisiais terminale išlaikyta kaip 2021 m. ir siekė 428 tūkst. TEU, o ro-ro apimtys sudarė 652 tūkst. tonų, t.y. 10 proc. mažiau lyginant su 2021 m.
KKT terminaluose 2022-aisiais per mėnesį vidutiniškai aptarnauti 97 laivai, o lapkričio mėn. aptarnauta 114 laivų. Iš viso per praėjusius metus KKT buvo aptarnautas 1171 laivas. Toks pat skaičius buvo ir 2021-aisiais.
Pasak V.Šileikos, 2022- aisiais KKT nuosekliai vykdė investicijų planą ir investavo bemaž 12 mln. eurų. Investicijos buvo nukreiptos į terminalų infrastruktūros gerinimą, krovinių sandėliavimo aikštelės plėtrą, naujos ir aplinkai draugiškos krovos technikos įsigijimą bei procesų skaitmenizavimą. Tai pat konteinerių terminale pradėtas įgyvendinti automatizuotų vartų projektas, kurį planuojama užbaigti šiais metais.
INFORMACIJA
KKT priklauso Klaipėdos terminalo įmonių grupei, vienijančiai krovos, logistikos, krovinių ekspedijavimo ir laivų agentavimo paslaugas teikiančias įmones. KKT dirba 268 žmonės, o bendras terminalo krovos pajėgumas siekia iki 7,5 mln. tonų krovinių per metus.
Parašykite komentarą