P0

Kultūra, Svarbu

Klaipėdos muzikinis teatras vėl lieka be vadovo (5)

Palmira Martinkienė

Palmira Mart
2023-02-01


Panašu, jog Klaipėdos muzikinis teatras tampa tramplinu užimti Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) generalinio direktoriaus kėdę.

Kultūros ministerija praneša, jog konkursą eiti LNOBT vadovo pareigas laimėjo dabartinė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė. Iš konkurse dalyvavusių šešių pretendentų ji surinko daugiausiai komisijos balų.

2018 m. rugsėjį buvo įkasta naujojo Muzikinio teatro pastato statybų kapsulė, tačiau sulaukti statybų pabaigos L. Vilimienei jau nebeteks. Mato Mačiulskio nuotr.

Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui L. Vilimienė vadovavo nuo 2018 m. rugpjūčio, pakeitusi iki tol uostamiesčio Muzikiniam teatrui vadovavusį Joną Sakalauską, kuris irgi tada iš Klaipėdos grįžo į sostinę vadovauti LNOBT.

„LNOBT kaip nacionalinės scenos meno organizacijos paskirtis – savo veikla bei jame dirbančių kūrybinių darbuotojų ir kolektyvų kūrybine veikla aukščiausiu meniniu lygiu pristatyti iškiliausius nacionalinės menines kūrybos laimėjimus, puoselėti, plėtoti ir skleisti Lietuvos kultūrą, formų ir žanrų įvairovę, kūrybiškai interpretuoti ir perteikti pasaulio kultūrų laimėjimus, kurti šiuolaikinio meno tradicijas, siekti stilistinės, žanrinės įvairovės, formuojant aukštesnius publikos poreikius, bei siekti kokybinio poveikio atlikėjams“, – ministerijos pranešime cituojama L. Vilimienės pristatyta LNOBT perspektyvinė penkerių metų veiklos programa.

Kas pasikeitė?

Per ketverius metus, kol Klaipėdos muzikiniam teatrui vadovavo L. Vilimienė, uostamiestyje buvo pastatyta nemažai įspūdingų veikalų, tarp kurių pirmiausia paminėtina senajame elinge demonstruota Richardo Vagnerio opera „Skrajojantis olandas”, sulaukusi pripažinimo ne tik šalyje, bet ir užsienyje.

Šalia pasaulinio lygio kūrinių, tokių kaip Antonino Dvoržako opera „Undinė”, L. Vilimienės iniciatyva pradėta tradicija į teatro repertuarą įtraukti ir nacionalinės operos bei baleto veikalus.

Tarp jų paminėtina Eduardo Balsio opera „Kelionė į Tilžę” bei jo baletas „Eglė Žalčių karalienė”, taip pat Broniaus Kutavičiaus opera „Lokys”. Šie pastatymai irgi sulaukė ne tik žiūrovų, bet ir profesionalų palankių vertinimų. O Klaipėdos 770-ojo gimtadienio proga teatras pristatė klaipėdiečių kūrėjų oratorijos premjerą – „Sakmę apie Mėmelburgą”.

Per L. Vilimienės vadovavimo teatrui laikotarpį iš esmės buvo atnaujinta teatro baleto trupė, kuri išaugo dvigubai, į ją pritraukus jaunų perspektyvių ne tik Ukrainos, bet ir kitų šalių šokėjų.

Tarp pastarųjų buvo ir tokių, kurie ne tik šoko repertuariniuose teatro pastatymuose, bet ir patys kaip choreografai dalyvavo kuriant šokio spektaklius. Tarp naujausių paminėtinas šokio spektaklių triptikas „Dona Kichotė”.

Teatro simfoninį orkestrą irgi papildė keletas profesionalių muzikantų iš užsienio.

Be to, Klaipėdos muzikinis teatras tapo asociacijos „Opera Europa“, vienijančios daugiau kaip 200 įvairaus dydžio profesionalaus scenos meno įstaigų iš 43 skirtingų valstybių, nariu.

L. Vilimienei vos tik atvykus į Klaipėdą teko nemažas išbandymas – pradėti naujo Muzikinio teatro pastato statybas ir kraustytis į laikinas patalpas Žvejų rūmuose.

Buvusi teatro vadovė grįžta į Vilnių, taip ir nesulaukusi naujojo Klaipėdos muzikinio teatro statybų pabaigos. Žadama, jog naujasis teatras duris atvers iki šių metų pabaigos. Bet tuo jau teks rūpintis naujam teatro vadovui.


    2023-02-01

    5 komentarai “Klaipėdos muzikinis teatras vėl lieka be vadovo”

    1. AvatarKultūra (IP: 88.118.19.164)

      Klaipėda džiaugiasi atsikračiusi Vilimienės, Vilnius jos priimti nenori. Bet įdomiausia, kad nugalėtojus renka atsitiktinės kultūroje ciocės vadinamoje kultūros ministerijoje. Įsivaizduojat, visi pretendentai dar ir rašinėlius konkurse rašė ir ana mažiausiai klaidų padarė. Kiek dar ilgai bus tyčiojamasi mūsų valstybėje!?

    2. AvatarNa (IP: 88.119.136.56)

      Parskrisk Sakalėli !

    3. AvatarKeista (IP: 78.56.19.8)

      Tai kad ji klaipėdietė, tiesa, po mokslų Vilniuje likusi. Keista tik, kad Sakalauskas nelaimėjo- jo valdymo metu Vilniaus operhauzas suklestėjo, bilietų pusmečiui į priekį kone negausi, spektaklių lygis gerokai kilstelėjo, atlygiai susitvarkė, iš filharmos muzikantai lekia čia. Vilimienė- tokia pilka pelytė, be charizmos ir vizijos. Na bet kultūros ministerijos klerkai, nieko gyvenime taip nieko ir nenuveikę, geriau “žino”…

      • AvatarTik (IP: 90.131.38.92)

        Prie Sakalausko liko po keletą spektaklių per mėnesį, todėl bilietų nėra.

    4. AvatarNe keista (IP: 90.131.38.92)

      Ko norite iš vilniečių?

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Visų komentarų autorių IP adresai yra skelbiami viešai.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt