Kiek kandidatai „investavo” į Klaipėdos žiniasklaidą?

Politika, Svarbu
Avatar photoMartynas Vainorius
2023-04-20

Vyriausiosios rinkimų komisijos paskelbtos deklaracijos rodo, kad savivaldos rinkimuose dalyvavę ir uostamiestį ateinančius ketverius metus besiveržę valdyti kandidatai Klaipėdoje veikiančiose žiniasklaidos priemonėse užsisakė politinės reklamos už beveik 166 tūkst. eurų.  

Daugiausia iš rikimų uždirbo „Vakarų ekspreso” žiniasklaidos kanalai, po jų rikiuojasi „Klaipėda” su savo žiniasklaidos priemonėmis, o trejetuką užbaigia nuo jų gerokai atsiliekanti radijo stotis „Laluna”. Po jos rikiuojasi „Atvirą Klaipėdą” valdanti VšĮ „Klaipėda atvirai”, radijo stotis „Raduga”, portalai klaipedaassutavim.lt ir „Klaipėdos sportas”.  

Daugiausiai į reklamą uostamiesčio žiniasklaidos priemonėse investavo politinis komitetas „Ištikimi Klaipėdai”, tam skyręs per 44 tūkst. eurų. Konservatoriai atseikėjo 32 tūkst. eurų, liberalai – beveik 22 tūkst. eurų. Toliau rikuojasi „Laisvė ir teisingumas” (šiek tiek daugiau nei 17 tūkst. eurų), tautininkai (beveik 14 tūkst. eurų), valstiečiai ir žalieji (12,3 tūkst. eurų), socdemai (beveik 10,5 tūkst. eurų), partija „Vardan Lietuvos” (7 tūkst. eurų), Laisvės partija (beveik 4,5 tūkst. eurų) ir tik vieną užsakymą už 1006 eurus padariusi Darbo partija. 

Martyno Vainoriaus nuotr.

Lyderis – ve.lt

Dienraštyje „Vakarų ekspresas” kandidatai užsisakė reklamos už 33 669,9 Eur. Didžiausiu jo užsakovu tapo „Laisvės ir teisingumo“ kandidatas į merus Remigijus Žemaitaitis, atseikėjęs 9579,37 Eur.

Martyno Vainoriaus nuotr.

8021,9 Eur sumokėjo politinis komitetas „Ištikimi Klaipėdai”, 4551 eurą – Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga, 3811,5 Eur – konservatorių kandidatas į merus Audrius Petrošius, 3267 eurus – socialdemokratų kandidatas į merus Vytautas Grubliauskas. Liberalai ir jų kandidatas į merus Saulius Budinas užsisakė reklamos už beveik 2715 eurų. Beveik 1725 eurus čia išleido Tautos ir teisingumo sąjunga. 

Daugiausiai pajamų iš rinkimų gavusia Klaipėdos žiniasklaidos priemone tapo portalas ve.lt, taip užsidirbęs 38140,29 Eur. Beveik ketvirtadalį šių pajamų – 10 020 eurų – sugeneravo „ištikimųjų” reklama. Nedaug nuo jų atsiliko liberalai ir S. Budinas, išleidę 9977 eurus. Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga (LŽVS) čia užsisakė reklamos už 6330,12 Eur, R. Žemaitaitis – už 6009 eurus, A. Petrošius – už 3193,19 Eur, V. Grubliauskas – už 980 eurų, centristai ir tautininkai – už 965,58 Eur, demokratų kandidatas į merus Artūras Bogdanovas tam skyrė 665,5 Eur. 

„Vakarų ekspreso” leidžiame žurnale „Vakarai” reklamą buvo užsisakęs tik A. Petrošius, už tai sumokėjęs 1270,5 Eur.  

„Vakarų ekspresas” kaip atskirą žiniasklaidos priemonę buvo deklaravęs ir savo puslapį „Facebook” tinkle. Čia reklamavosi tik „Laisvė ir teisingumas”, tam skyrusi 242 eurus.  

Rusiškai reklamavosi ir konservatoriai

Dienraštis „Klaipėda” politinės reklamos paskleidė už 35 557,99 Eur. Didžiausiais jo užsakovai buvo Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD), atseikėję 8532,92 Eur. Politinis komitetas „Ištikimi Klaipėdai” ir jo kandidatas į merus Arvydas Vaitkus skyrė beveik 6600 eurų, Liberalų sąjūdis ir S. Budinas – beveik 4700 eurų, Tautos ir teisingumo sąjunga – 4205,74 Eur, Demokratų sąjunga „Vardan Lietuvos“ – 4007,52 Eur, Lietuvos socialdemokratų partija – 3509,19 Eur, Laisvės partija – 2672,1 Eur, Partija „Laisvė ir teisingumas“ – 1347,76 Eur. 

Martyno Vainoriaus nuotr.

Savaitraštyje rusų kalba „Klaipėda” politikai pirko reklamos už 12 235,29 Eur. Daugiausiai – 2427,64 Eur – tam skyrė „ištikimieji” ir A. Vaitkus, socdemai pirko tokios reklamos už 2024,82 Eur, liberalai ir S. Budinas – už 1953,67 Eur, Demokratų sąjunga „Vardan Lietuvos“ išleido 1447,16 Eur, LVŽS – 1415,7 Eur, tautininkai – 1337 eurus, konservatoriai – 1289,86 Eur, Laisvės partija – 339,39 Eur.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Reklamai portale klaipeda.diena.lt kandidatai skyrė 13 383,55 Eur. Dažniausiai čia buvo matoma TS-LKD ir jos kandidato į merus Audriaus Petrošiaus reklama, už kurią buvo sumokėti 5546 eurai. A. Vaitkus ir jo komanda tam skyrė beveik 3860 eurų, Laisvės partija – 1437,48 Eur, tautininkų kandidatas į merus Naglis Puteikis išleido 771,38 Eur, socdemai – 694,22 Eur, „Vardan Lietuvos“ – 653,4 Eur, S. Budinas – 421,08 Eur.  

Vienintelis darbiečių užsakymas – „Radugai”

Radijo stotyje „Laluna” politikai buvo užsisakę reklamos už 14 519,4 Eur. Čia reklamavosi tik keturios politinės jėgos. Daugiausiai – 6009 eurus- išleido „ištikimieji”. 4010 eurų tokiai reklamai išleido konservatoriai, 3008 eurus – tautininkai, 1490 eurų sumokėjo S. Budinas.

Tai pačiai žiniasklaidos grupei priklausančioje, į rusakalbius orientuotoje radijo stotyje „Raduga” politinės reklamos buvo užsakyta už 6463,94 Eur. Čia irgi reklamavosi tik keturios politinės jėgos. 2269,84 Eur išleido konservatoriai, 2180,66 Eur –  „ištikimieji”. Vienodas sumas – 1006,72 Eur – už tokią reklamą išleido tautininkai ir vienintelį politinės reklamos užsakymą Klaipėdoje padarius Darbo partija. 

„Atviroje Klaipėdoje” reklamavosi tik keturi

„Atviroje Klaipėdoje” irgi reklamavosi tik keturios politinės jėgos, iš viso tam išleidusios 8270 eurų.

Didžiausiu užsakovu tapo „ištikimieji” ir A. Vaitkus, įsigiję reklamos už 5115 eurų. Konservatoriai ir A. Petrošius sumokėjo 2125 eurus, tautininkai – 780 eurų, „Vardan Lietuvos” – 250 eurų. 

Portalas klaipedaassutavim.lt sulaukė tik dviejų užsakovų: A. Petrošius sumokėjo 900 eurų, Liberalų sąjūdis – 350 eurų.

Portale „Klaipėdos sportas” reklamavosi tik Liberalų sąjūdis, tam skyręs 700 eurų. 

INFORMACIJA

Naujoje miesto Taryboje aštuonis mandatus turės politinis komitetas „Ištikimi Klaipėdai”, po septynis „Laisvė ir teisingumas“ bei Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai, po tris Liberalų sąjūdis, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga ir Lietuvos socialdemokratų partija.

Valdančios daugumos sutartį ir veiklos programą praėjusį penktadienį pasirašė „Ištikimi Klaipėdai”, partijos „Laisvė ir teisingumas“, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga bei Socialdemokratų partija.

Žymos: | | | | | | | | | | | | | | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Politinė reklama

Eurokomisaras Virginijus Sinkevičius: „Šimto kilometrų jūros pakrantė – ne tik vasaros malonumai bei nauda, bet ir – pareiga“

„Žuvies dienų“ metu Klaipėdoje apsilankęs ir su miesto gyventojais bei verslo atstovais susitikęs Virginijus Sinkevičius neslėpė – su Klaipėda ir ...
2024-05-24
Skaityti daugiau

Politinė reklama

Klaipėda gręžiasi nuo demokratijos ir grąžina valdžios vertikalę

Pradėjus darbą naujajai Klaipėdos miesto valdžiai, vienu iš esminių pokyčių buvo įvardyta Savivaldybės administracijos struktūros pertvarka. Praėjus metams, pokyčiai parengti. ...
2024-05-22
Skaityti daugiau

Spyglys

Spyglys sveikina Vytautą Grubliauską su trečiu nuopuoliu*

Prapilti mero rinkimai, paskutinė vieta sąraše į Europos Parlamentą ir 43 vieta buvusių komunistų sąraše į Seimą – tokius karjeros ...
2024-05-21
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This