„Kokybės krepšelis“– individualios mokinio pažangos link

Mums rašo
Vaida Vaitilavičienė, „Vyturio" progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui
2023-06-21

2021 metais Klaipėdos „Vyturio“ progimnazija įsitraukė į Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamą projektą „Kokybės krepšelis“. Šiuo projektu siekiama diegiant inovatyvią ugdymo(si) aplinką, ugdyti kūrybišką, iniciatyvią, teigiamos emocinės savijautos ir nuolat asmeninės pažangos siekiančią asmenybę.

Įgyvendinant vieną iš uždavinių – siekti kiekvieno progimnazijos mokinio asmeninės pažangos, naudojant įtraukiojo ugdymo elementus, tikslingai pritaikytoje ir modernizuotoje, emociškai palankioje ugdymo(si) aplinkoje – buvo siekiama pagerinti gamtos mokslų, matematikos ir informacinių technologijų pažangą 5–8 klasių mokiniams bei 1–4 klasėse pasaulio pažinimo pamokose paskatinti mokinių motyvaciją mokytis ir išsamiau pažinti šį dalyką bei sužadinti pažinimo kompetencijas.

Projekto lėšomis Klaipėdos „Vyturio“ progimnazijoje tikslingai buvo organizuojami 5–6 kl. neformalaus švietimo STEAM užsiėmimai (robotikos būrelis), kuriame mokiniai turėjo unikalią galimybę ugdytis STEAM sričių gebėjimus naudojant LEGO EV3 mokomuosius rinkinius. Šie rinkiniai gali būti panaudojami įvairiais mokymo tikslais – nuo meninės išraiškos iki originalių inžinerinių sprendimų. Vis populiarėjančios STEAM veiklos, integruojančios gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką, yra naudingos mokinių loginio ir inžinerinio mąstymo lavinimui, taip pat mokomųjų dalykų susiejimui ir panaudojimui praktikoje. Veiklose mokiniams buvo sudaromos galimybės gilinti STEAM mokslų dalykuose įgytas žinias, ugdytis kritinio mąstymo, problemų sprendimo, erdvinio matymo, meninius gebėjimus atliekant įvairias užduotis bei mokytis inžinerijos ir programavimo pagrindų.

Nors mokantis su LEGO EV3 rinkiniais mokymasis vyksta per klaidas ir jų taisymą, toks ugdymo tipas išlieka smagus ir įtraukus, mokiniai noriai lanko užsiėmimus, gilina žinias bei ugdosi gebėjimus.

Gamtos mokslų laboratorija – tirk, pažink, atrask

Laboratorija atveria galimybes mokiniams praktiniu būdu gilinti gamtamokslinio raštingumo įgūdžius – tyrinėti, atlikti eksperimentus. Vykdomi biologijos pamokų ir laboratorinių darbų ciklai, skirti 5–8 kl. mokiniams, 1–4 kl. projektas „STEAM Klaipėda“, skatinantis ieškoti naujų netradicinių kūrybinės išraiškos būdų, kurie padėtų vaikams artimiau susipažinti su Klaipėdos kraštu.

Laboratorijos naudojimas mokymo procese leidžia mokytojams išplėsti savo mokymo metodų spektrą, taikyti įvairias mokymosi patirtis ir alternatyvius mokymosi metodus. Patalpos suteikia galimybę mokiniams tirti ir eksperimentuoti, įgyti praktinių įgūdžių, padidinti savo susidomėjimą mokymosi procesu. Laboratorijos įrengimas turi tiesioginę įtaką mokinių gebėjimams įsisavinti mokymo medžiagą, kompetencijų ugdymui, mokinių motyvacijai, praktinių įgūdžių įgijimui, mokymosi rezultatams.

1–4 kl. projektas „STEAM Klaipėda“

Minint Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos šimtmetį, 2023-ieji paskelbti Klaipėdos krašto metais.

Pavasaris – puikus metas tyrinėti gamtą ir rinkti gamtinę medžiagą, o tyrinėjimais grįstame ugdymo procese vaikai tampa aktyviais dalyviais. Kvietėme šiuos metus paminėti priimant STEAM iššūkį ir įkvėpti 1–2 klasių mokinius atskleisti savo kūrybiškumą atliekant reljefinius piešinius tema ,,Fantastinė Baltijos jūra‘‘, o 3–4 klasių mokiniai buvo pakviesti įsitraukti į kiek kitokią reljefinių piešinių temą – ,,Fantastinė Klaipėda“. STEAM veikla puikiai tiko padėti mokiniams suprasti Klaipėdos prisijungimo svarbą ir pajusti mūsų Klaipėdą supantį miesto ir gamtos grožį.

Projekto „Kokybės krepšelis” lėšomis įsteigtoje laboratorijoje sėkmingai buvo vykdomi laboratorinių pamokų ciklai 5–8 klasių mokiniams: „Ląstelė – struktūra, funkcijos, vienaląsčiai organizmai“, „Virškinimas“, „Dujų ir maisto medžiagų judėjimas organizmuose“, „Atramos ir judėjimo sistema organizmuose“, „Organizmų šalinimo sistemos“, „Mikrobiologijos pradmenys“, „Mikroorganizmai aplink mus, „Ekologija ir natūralūs procesai, vykstantys gamtoje“, „Pojūčiai, kur susitinka biologija ir fizika“, „Ką rodo maisto produktų etiketė?“, „Pažinkime medžiagas“, „Elektra ir magnetai“, „Ląstelė, audiniai, organai“, „Iš ko sudarytos medžiagos“, „Žemė – deguonies planeta“.

Per šias pamokas mokiniai pagilino turimas žinias ir pritaikė jas atliekant laboratorinius darbus, vykdė įdomius bandymus, ilgalaikius tyrimus, dalyvavo projektuose, darė eksperimentus.

STEAM veiklos leidžia mokiniams pozityviau suprasti mokymosi procesą, siekti gerinti ugdymo(si) kokybę ir mokymosi rezultatus. Taip pat ši veikla per potyrius bei praktiką padeda identifikuoti mokinių stiprybes ir silpnybes bei nukreipti jų mokymosi procesą teigiama linkme.

Žymos: | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Sportas

Moksleiviai dalyvavo orientacinėse varžybose

Penktadienį vyko jau trečius metus organizuojamos Klaipėdos miesto ir regiono progimnazijų 8–9 klasių orientacinės varžybos „Mano mieste…“. Šiemet varžybos skirtos ...
2024-06-14
Skaityti daugiau

Švietimas

Gintarinis pavasaris džiugino žiūrovus

Jau penktą pavasarį šokėjai iš visos Lietuvos suvažiavo į konkursą ,,Gintarinis pavasaris 2024“, kuris vyko Klaipėdos Prano Mašioto progimnazijoje. Organizatorių ...
2024-06-01
Skaityti daugiau

Svarbu, Švietimas

Dešimtyje Klaipėdos mokyklų atsiras cigarečių detektoriai 

Atlikusi bandymus dviejose uostamiesčio mokyklose Klaipėdos savivaldybė nusprendė šiemet dešimtyje tokių įstaigų įrengti įprastų ir elektroninių cigarečių detektorius. Teigiama, kad ...
2024-05-24
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This