Rekordinis krovinys per Klaipėdą keliaus pirmąjį rugpjūčio savaitgalį

Svarbu, Transportas

Birželio pabaigoje šiek tiek pasispardžiusi Eismo saugumo komisija šį antradienį jau pritarė tam, kad per patį Klaipėdos centrą pirmąjį rugpjūčio savaitgalį iš uosto į Mažeikių naftos perdirbimo įmonę būtų gabenamas rekordinis krovinys – 1528 tonų svorio, per 50 metrų ilgio reaktorius.

Žinia, milžinišką įrenginį, skirtą „Orlen Lietuva” gamyklai, buvo pasirinkta iškrauti ne pietinėje uosto dalyje, kaip įprasta didžiulių negabaritinių krovinių atveju. Jis bus atplukdytas į bendrovę „Bega”, nes buvo nustatyta, jog miesto pietuose esantis tiltas neatlaikytų tokio svorio, o šiaurinėje miesto dalyje tektų kirsti medžius. Numatyta, kad 7,4 m aukščio krovinys iš Klaipėdos uosto bus išvežamas Minijos, Sausio 15-osios ir Tilžės gatvėmis.

Už logistikos organizavimą atsakingos bendrovės „Mammoet Baltic” atstovas antradienį informavo, kad prieš gabenant krovinį gatvėse bus klojami į uostą iš Nyderlandų jau atgabenti keletas tūkstančių specialių lakštų su magnetais – jie esą apsaugo komunikacijas.

Prieš krovinio gabenimą penktadienio vakarą bus demontuoti šviesoforai Sausio 15-osios, Pilies ir Galinio Pylimo sankryžoje, čia atsiras laikinas žiedas. Tilžės ir Mokyklos gatvės šviesoforai irgi bus laikinai nukabinti. Dėl elektros perjungimo darbų reaktorius vieną dieną bus saugomas šalia Tilžės gatvės, už Šilutės plento, esančioje aikštelėje.

Taip pat buvo informuota, kad „operacijos“ dienomis 24 valandas per parą veiks „karšta“ telefono linija, į kurią paskambinus bus suteikiama aktuali informacija apie eismo sąlygas. Be savivaldos kanalų dar yra numatytas viešinimas liepos 28 – rugpjūčio 8 dienomis leidžiant informacinius pranešimus radijo stoties „Laluna” eteryje.

„Tai pirmasis ir vienintelis toks krovinys istorijoje. Gerai, kad gabenimui yra pasirinktas šeštadienis ir sekmadienis. Optimalus laikas, o miestiečiai net patenkinti būna žiedu Sausio 15-osios sankryžoje. Didžiausias klausimas – atkarpa nuo Jakų žiedo iki įvažiavimo į miestą. Reikia, kad nebūtų transporto, bandysime nukreipinėti Jakų žiede į Vilniaus plentą. Planuojamas greitis – 3-5 kilometrai per valandą, tad tikriausiai apie 20 minučių truks išlydėti šioje atkarpoje. Planavimas yra optimalus ir teisingas. Šį kartą iššūkis, kad ne iš Kairių gatvės vežama, bet šis maršrutas yra trumpesnis išvažiuoti iš miesto”, – sakė Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos viršininkas Mindaugas Džermeika.

Komisijai pirmininkaujantis Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas savo ruožtu informavo, kad savivaldybė pasirašė sutartį su „Orlen Lietuva“ dėl galimos žalos atlyginimo. Esą reikia suma rezervuota ir esanti poreikiu iškart galės būti naudojama.

INFORMACIJA

„Orlen Lietuva” savo pranešime spaudai detalizuoja, kad Italijoje pagamintas technologinis bus iškrautas iš jį atgabenusio laivo ant 88 ašinių linijų modulinių priekabų. Kartu su transporto priemone krovinys svers apie 2200 tonų, transporto priemonės su kroviniu ilgis sieks 93 metrus, aukštis – 10,5 metrų, o plotis – 6,5 metrų.

Istorinė 145 kilometrų kelionė iš uostamiesčio į Mažeikių rajoną prasidės vidurnaktį iš rugpjūčio 5-osios į rugpjūčio 6-ąją. Įspūdingas krovinys bus gabenamas Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajono keliais.

9 Comments

  1. Bjj

    Kelinta valanda klaipedoje ? Juk zmones turi pasiplanuot laika i darbus , juk ne visi darbai gali palaukt

    Reply
    • Andrius

      Šiaip šeštadienį, sekmadienį savo maršrutą į darbą turėtumėte pasiplanuoti pats. Tai išskirtinis negabaritas kuris skirtas strateginei šalies įmonei, kuri tarp kitko sumoka valstybei kalną mokesčių. Taip kad jūsų vėlavimas į darbą didelio triukšmo nesukels ?

    • to Andrius

      Ant tiek daug sumoka mokesciu kad taupo ir krovi veza per miestą, tuo teukdydama ir naikindama miesto infrastruktūrą. Faktas kad pakitkmus pamatysime po laiko.

    • Martynas Vainorius

      Parašiau tokius matmenis, kurie buvo pateikti skaidrėje komisijos posėdžio metu. Ta skaidrė yra ir kaip iliustracija šiame tekste. Tai jau Orlen arba jos pasamdytiems logistams reikėtų apsispręsti.

  2. Anonimas

    „buvo pasirinkta iškrauti ne pietinėje uosto dalyje, kaip įprasta tokių didžiulių negabaritinių krovinių atveju” del to turi kenteti miestas ir gyventojai nes kazkas taupo pinigus?

    Reply
    • Andrius

      Straipsnį persiskaitykit, ne tik antraštę.

    • Anonimas

      Dėl galimos žalos ? Idomu idomu.. kas jei zala pasimatys po sutarti laiko?

    • Anonimui

      Buvo pasirinkta iškrauti […], „NES buvo nustatyta, jog miesto pietuose esantis tiltas neatlaikytų tokio svorio, o šiaurinėje miesto dalyje tektų kirsti medžius” .

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This