Plovykla purviname uosto patvoryje – Azijos požymis?

Miestas, Svarbu

Savitarnos automobilių plovyklos projektas nuolat sunkiasvorių vilkikų niokojame sklype Gulbių g. 1, netoli įvažiavimo į Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”) teritoriją, suerzino tiek visai šalia gyvenančius žmones, tiek architektus.

Projektuotojų vizualizacija

Architektai viešo projektinių pasiūlymų viešą pristatymo metu antradienį nerimavo, kad šiuolaikinė plovykla gali sudarkyti istorinės miesto dalies, esančios šalia pasibaisėtinos išvaizdos uosto tvoros, apleistų, apgriuvusių buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų pastato, vaizdą. Esą, čia turi būti statomi išskirtinės architektūros, aukštos kokybės pastatai. Pasak vieno iš jų, tokio tipo, kaip plovyklos, statiniai istorinio paveldo teritorijoje statomi Azijoje, o ne Europoje.

Gyventojai kalbėjo, kak prie uosto tvoros jie jau yra pripratę ir būgštavo, kad po jų namų langais, už 20 metrų, statoma automobilių plovykla gali turėti įtakos gyvenimo kokybei. Piktintasi, kad tai arčiausiai gyvenamųjų namų statoma plovykla Klaipėdoje. O plovyklos, be skleidžiamo triukšmo ir nemalonių kvapų, naktimis dar esą pritraukia pašėlti mėgstantį jaunimą.

„Mano gyvenimas nepagerės: bus kas nors panašaus, kaip „Klasco” tvora, tik naujos statybos”,- sakė vienas iš jų.

Vaizdas iš sklypo Gulbių gatvėje. Artūro Šulco nuotr.

Projektą pristatęs jo vadovas Tomas Bartkus kantriai atsakinėjo į visus techninius ir biurokratinio pobūdžio klausimus bei tikino, kad rengiant techninį projektą bus atsižvelgta į gautas pastabas, pasiūlymus. O jei projekte bus prasilenkti su galiojančiais teisės aktais, jo įgyvendinti neleis techninį projektą derinančios institucijos.

Projekto užsakovas Artūras Mickus atvirai kalbėjo apie sunkumus ką nors statyti, dalyti šiame valdomame sklype. Esą dvejų metų prireikė, kad būtų suderintas įvažiavimo į sklypą projektas. Jis tvirtino suprantąs architektų nuogąstavimus, o ir pats norėtų šioje vietoje matyti išskirtinės architektūros pastatą. Tačiau šiandieninės realijos yra tokios, kad to padaryti neįmanoma.

A. Mickus tikino, kad plovykla šioje vietoje bus tik laikina, veiks tik 10 metų. O per dešimtmetį tikimasi rasis aplinkybės ir naujam išskirtiniam projektui čia įgyvendinti.

„Užkampį norisi įveiklinti, – kalbėjo jis.- Į gyventojų poreikius norim atsižvelgti, dar susitiksim, atliepsime į jų norus, norime kad jie jaustųsi mūsų mylimi”. Ir pridūrė, kad „dabar nelegaliai važiuojama per sklypą”, sunkiasvoriai vilkikai maitoja jį.

„Ateityje iškils miestą puošiantis pastatas, – tikino projekto užsakovas. – Gal ir savivaldybė apsitvarkys. Patrauksim tą sunkų transportą, kuris mėgsta stovėti trimis eilėmis. Kodėl jis turi teršti tą kampą, turi įsileisti juos (vilkikus) į uostą.”  

Tai – ne pirmas kartas, kai kaimynai Klaipėdoje priešinasi tokios plovyklos statybai. Prieš kelis metus buvo kilęs pasipiktinimas dėl tokio objekto statybos Šiaurės prospekte, bet ji čia vis tiek iškilo.

INFORMACIJA

Skype Gulbių g. 1 projektuojama 6 vietų savitarnos plovykla, 4 plovimo vietos po stogu, 2 plovimo vietos atviros. Greta projektuojamos savitarnos plovyklos numatomi dulkių siurbliai lengviesiems automobiliams. Sklypo plotas – 1244 kv. m,  Šiuo metu jame statinių nėra. Sklypas apaugęs žole. Saugotinų želdinių nėra.

Projektuojamas statinio aukštis – 3,65 m, ilgis – 23,5 m. Gyvenamųjų namų pusėje planuojam statyti 58 m ilgio ir iki 3 m aukščio tvorą.

Civilinės saugos požiūriu projektuojamas statinys nėra pavojingas – avarijų tikimybė maža, o avarijai įvykus poveikis bus nežymus.

Įvažiavimas į sklypą būtų iš Švyturio gatvės, jo danga – asfaltas. Gatvės plotis – 5 m. Gatvė bus įrengiama pagal atskirai parengtą projektą.

27 Comments

  1. 100%

    Automobili reikia plauti namie,savo kieme.

    Reply
  2. Joris

    Jei jau patvorys purvinas, jį galima toliau plovyklomis purvinti? Gal patvorius išsivalykime ir neterškime ne plovykloms skirtas vietas bjauriai atrodančiomis plovyklomis.

    Reply
    • Esu čia nuo Memelio laikų..

      Na taip..Juk Gulbių gatvės istorija viena iš seniausių mieste ir gaila kad liko vos porą namų.Tai jau tikrai toj vietoj ne plovykloms atsirasti,o pastatams kurie nors kiek būdingesni Klaipedos istorijai.Žinoma,jei mieste dar liko gerbiančių paveldą vadovų ir architektų,nes sistemingo planavimo labai trūksta,leidžiama padrikai įterpineti naujus pastatus.

  3. C7

    Jei esam teisinė valstybė, PAV’as taip arti prie gyvenamųjų tokio objekto neleis.

    Reply
  4. Tiesa

    Toks jausmas, kad pastatys ta slykscia oranzine plovykla ir ji cia labai tiks prie architekturos. Yra prie autobusu stoties, Liepu gatvej, Siauriniam plente, kas antroj degalinej po plovykla. Kiek dar ju statys? Kas liecia furas. Oligarcho Karbauskio grudai kiek vaziavo ir vaziuos i Klasco, ka cia pezit, myzo ir myz tie furistai, nes Klasco negali padaryti normalaus siuolaikisko priziurimo tualeto. Cia šimtais furu pravaziuoja per diena, puse Lietuvos savo derliu suveza. Ka kalbeti apie Kaminatrans zuvi ir Klasco metalo krovinius. Ko noreti?

    Reply
    • Dvasna

      Oligarchas grūdus augina ir maitina žmones , furistai irgi dirba , LIETUVOS valstybės uostas turi darbo , o tu dvasna tik inkšti . Eik dirbti .

  5. Geras

    Kas laikina ,tas amzina

    Reply
  6. klaipėdiškė

    Apie šio tipo plovyklas- tai liberalų „puošmena” Klaipėdai. Leidimai išduoti ten kur plovyklos neturėtų būti. Komentaruose jau aprašytos vietos, nepaminėta Šiaurės prospekte, kuri pastatyta prie pat „Žemynos” gimnazijos stadiono, iškirsti stadioną nuo šiaurės vėjų saugoję seni medžiai( nes medžiai meta lapus ir tuo plovyklos savininkams būtų papildomų rūpesčių, tai leido iškirsti medžius), dabar į stadioną ir jame sportuojančius patenka dideli kiekiai chemijos , kai vėjas būna iš pietų -chemija jaučiasi kitoje gatvės pusėje esančiuose gyvenamuose namuose, o kokį užterštumą teikia mašinos, plovimo technika. Šitų plovyklų savininkui „dzin” Klaipėdos žmonės, miesto vaizdas, nežinau ar kituose miestuose taip leidžiama elgtis. Jam suteikiami leidimai ten kur jis nori, o nori- kur pravažiuoja srautai mašinų, kur vyksta „biznis”, o kad tai ne vieta plovyklai dėl miesto žmonių sveikatos ir miesto vaizdo, tai ne jo reikalas, o leidimus dalijančių”reikalas” „sutampa”su jo interesais. Labai reikėtų kad pasidomėtų atitinkamos institucijos kada tie leidimai buvo išduoti, turbūt galėčiau atsakyti ir be institucijų…….. Tik gaila, kad A.Šulcas „susirūpino” šia problema tik dabar, gal jis turi atsakymą to laiko kai Klaipėdoje ant bangos buvo liberalai ir jis buvo vicemeru.

    Reply
    • Jo

      Klaipėdiške, ar esi savam prote? Jei Miško rajone kas ir jaučia kokį triukšmą ar taršą, tai tik iš Lideikio gatvės eismo. Tą gatvę nutiesė jau seniai, tad protestuoti gerokai per vėlu. Daugybę kartų ploviau mašiną šioje plovykloje, bet, atsiprašau, neužuodžiau, net ir laikydamas rankose plovimo įrankį, JOKIO PAŠALINIO KVAPO. Net ir plovimo šampūnai, skirtingai nuo buitinių, skirtų plaukams ar dušui, bei kita chemija, visiškai nearomatizuoti ir bekvapiai. Vienintelis realus triukšmas tik nuo purškiamo vandens. Arba dulkių siurblių, ko nebesigirdi jau už gerų 5 metrų. Jūsų pasipiktinimas ir išsidirbinėjimas grįstas tiki vienu argumentu: AŠ NENORIU. Tuo „aš nenoriu”, grįsti ir visi „visuomenės pasipiktinimai”. Prisitriukšmavę ‘”visuomeninkai” kaip mat patampa prielipais prie politikų, o iš čia žiū – ir į seimą. Pavyzdžių toli ieškoti nereikia. Protestuoti prieš viską daug proto nereikia, juolab, kad tai bent jau kol kas neužtraukia jokios atsakomybės. Orą pagadinai, o atsakyti niekas nereikalauja. Galima iki užkimimo ginčytis kas verčiau: apsusęs ir baigiantis nudžiūti nuo šunų „atžymų” pakelės krūmas, ar rimta investicija. „Klaipėdiškėms” svarbiausia viskas, kas tik neneša pokyčių, investicijų ir progreso. Tokių „Klaipėdiškių” ikona – nususęs krūmas ir AŠ NENORIU. Kodėl nenori – pati nežinai. Didžiausias siutas, kad kažkas padarys biznį. O, velug sovietų mokymo, bet kokia individuali, ne valstybinė, komercinė veikla – nusikaltimas, nes… ima iš žmonių pinigus!

    • xy

      Niekam ten netrukdo ir niekas nieko blogo nejaučia. Kuo daugiau tų plovyklų, tuo mažiau besiplaunančių konkrečioje. Bet bus sutvarkyta, apšvieta aplinka, o ne bomžų patvorys.

    • Anonimas

      Jums aplinką dergiama degalinemis i r plovyklomis, beto iskertami medžiai,o nus džiugina?? Keistas suvokimas apie gyvenamąją aplinką..

  7. Liberalus cinizmas ...

    Liberalas A.Šulcas 2011-2019 Klaipėdos miesto savivaldybės vicemeras. Meras liberalusis Grubliauskas . 2021 m miesto tarybos daugumos koalicija liberalieji grubliauskiniai ir konservatoriai. Vicemerai konservatoriai Dobranskis ir Barbšys . Iš VE .
    2021-06-03 PERMAINOS – JAU NETRUKUS: J. JANONIO GATVĖS GALE STATYS PLOVYKLĄ ____dalis teksto________ Mickus sakė sklypo detaliuoju planu pasirūpinęs dar 2008 m. 2012-aisiais miesto architektai suformavo Gulbių gatvę, o kartu ir įvažą į jo sklypą. O gerokai vėliau naujas vyriausiasis architektas pamatė, kad įregistruota įvaža į sklypą kitoje jo pusėje. _______P.S. apie ką aimanuojate pone liberale ? ? ir kas tą Aziją į Klaipėdą įleido ?

    Reply
  8. Pokui

    Čia kas nesupranta kodėl tiek tų auto plovyklų priviso tai aiškiau kad būtų pavadinkim jas pinigų plovyklom tokia jų paskirtis

    Reply
    • Cha

      Durnesnės nuomonės seniai negirdėjau

  9. Mc

    Nu kad kazkaip Klaipedoje masinos pasidengia kazkokia plevele kuria taip papeastai nenuplausi, del to ir dygsta tis plovyklos.

    Reply
    • Andrius

      Plauk dažniau nei kartą per metus

  10. Zose

    Klaipedos miesto sveciui, gali susidaryti ispudis,kad klaipedietis turi gimti, apsikirpti plaukus, ideti implantus ir nuplauti automobili.

    Reply
  11. Raimondas

    Ką tik baigta statyti analogiška plovykla Liepų gatvėje, prieš tai nugriovus visiškai niekam netrukdžiusį prieškarinį namą (kitoje gatvės pusėje Gintaro baldų parduotuvė). Tai gyvas pavyzdys, kaip nereikia daryti.

    Reply
  12. Mere, daryk tvarką

    nes 30 metų vykdyta miesto urbanistinė politika „puošti” miesto pagrindines gatves ir jų sankryžas benzo kolonėlėmis ir plovyklomis buvo ir liko labai bloga. Gal ir su korupciniu kvapeliu- kaip, kieno parėdimu atsiranda joms sklypai, jau nekalbant apie leidimus leisti rengti detalius planus, leidimus tai projektuoti. Po to bandome kažkaip per jas perlipti, apeiti miesto gatvėmis „prisiderindami „prie jų. Puikų to pavyzdį turime Šilutės ir Baltijos pr. sankryžoje ir į kokius darbus, investicijas su praskėstais tiltais virš stogų tai pavirto. Šiuo atveju, nuo 2007 m miesto bendrojo plano čia numatyta miesto Švyturio gatvė turinti sujungti N.Uosto ir Lideikio gatves. Sumažinti kamščius ir spūstis H.Manto gatvėje važiuojant į pajūrį. Įrengti gatvę, pirma išspręsti gyventojams taršos, triukšmo barjerą/ekraną nuo Klasco teritorijos, pasodinti gausiai želdinius. Bet ne, pradedame nuo plovyklos. Paistydami, kad laikinai. Čia tai tikrai Azija.

    Reply
    • Plovykla gi Vaitkaus svajonė

      Tikrai padarys tvarką. „Į ką pavirstų Vitės gyventojų gyvenimas atsiradus tokiai gatvei? Jie tiesiog nebegalėtų čia gyventi. Be to, kai apie ją buvo kalbama dar esant litams, suma buvo įvardijama apie 200 milijonų. Estakados į Lideikio gatvę pareikalautų milžiniškų pinigų. Yra kitų alternatyvų, kaip užtikrinti tinkamą susisiekimą su pajūriu”. https://www.atviraklaipeda.lt/2023/03/28/arvydas-vaitkus-meras-kokiu-realiu-veiksmu-sulauksime/

    • Liberalus cinizmas ...

      Kuris sakinys iš jūsų teksto yra apie Vaitkaus svajonę ? Eilinio libernevykėlio papezėjimas ? Vaitkus per 100 darbo dienų , nei skypus dalino , nei leidimus statyboms dalino .

    • Štai kur klausimas

      Pamenu, buvo čia vienas etatinis komentatorius, kuris visur Sūduvį minėjo. Dingo. Gamta tuščios vietos nemėgtsa, tai atsirado Vaitkaus foloveris, liberalų heiteris. Kažin, ar apmokamas ar tiesiog žmogui su psichine sveikata negerai? O gal du viename?

  13. T

    Visiškas nesusipratimas,o verslininkų posakis tik 10 metų, virs plovyklos plėtra. Vienareikšmiškai ne!

    Reply
  14. ASD

    Aš neįsivaizduoju kiek dar įmanoma Klaipėdoje prikišti plovyklų. Dar tą šlykšti oranžinė spalva tokioje vietoje. Aukšto slėgio įranga ir siurbliai tikrai skleis didelį triukšmą. Čia būtų didžiausia nesąmonė, jeigu Klaipėdos savivaldybė patvirtintų šį projektą.

    Reply
    • DSA

      Žinoma, geriau fūrų triukšmas ir kvapas praskiestas fūrų vairuoyojų šlapimu

    • koloritas

      Šlykšti oranžinė? Tu gal bulius, kurį erzina ryškios spalvos? Patinka slogi sovietinė betono spalva? Kompleksuoti žmonės – jiems net rūbus ryškesnius nešioti gėda.

    • >DSA

      Gyvenu šalia, netriukšmauja čia tos fūros, o laikinas tualetas pastatytas buvo švarus.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Janonio gatvėje pasidarė ankšta

Apleistus buvusius Jūrų prekybos uosto kultūros rūmų ir sporto salės pastatus Juliaus Janonio gatvėje norintis rekonstruoti verslas nesėkmingai ieško išvažiavimo ...
2022-10-27
Skaityti daugiau

Ką pasakoja archyvas, Svarbu

Teatro aikštėje - automobilių plovykla

Klaipėdos regioniniame valstybės archyve šiuo metu saugomi uostamiesčio Vykdomojo komiteto (VK) dokumentai liudija, kad per trejus metus pokario metus automobilių ...
2022-10-01
Skaityti daugiau

Ką pasakoja archyvas, Svarbu

Seniesiems klaipėdiškiams - negailestingi valdžios kirčiai

Klaipėdos regioniniame valstybės archyve dabar saugomi uostamiesčio Vykdomojo komiteto (VK) dokumentai liudija ir apie 1949-1950 metais senųjų klaipėdiečių dar mintus ...
2022-09-17
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This