Dviračių tako į Melnragę projektavimas sustabdytas neribotam laikui

Svarbu, Transportas

Dviračių ir pėsčiųjų tako palei Prano Lideikio gatvę į pajūrį Klaipėdoje reikės laukti gerokai ilgiau nei dvejus metus: savivaldybė sustabdė jo projektavimą.

„Atvira Klaipėda” dar praėjusių metų rudenį rašė, kad Klaipėdos miesto savivaldybė pasirašė 43,9 tūkst. eurų vertės sutartį su UAB „Plentprojektas” dėl pėsčiųjų ir dviračių tako, einančio nuo Herkaus Manto gatvės iki pajūrio Melnragėje, kapitalinio remonto projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugos. Ši svarbi tako jungtis turėjo rastis iki 2024 metų vasaros. 

Tačiau šių metų liepos 24 d. sandorio šalys susitarė „stabdyti Sutarties vykdymą nuo 2023-06-28 iki kol bus įregistruoti projektuojamų gatvių pertvarkyti žemės sklypai”.

Kiek gali trukti „projektuojamų gatvių pertvarkomų žemės sklypų registracija”, sunku prognozuoti, nes dažniausiai toks procesas tęsiasi gerokai ilgiau nei tikimasi.

Pėsčiųjų ir dviračių takus numatoma projektuoti esamų gatvių sklypų ribose (išskyrus dalį tako Prano Lideikio gatvės, kuri yra miško teritorijoje). Trasoje esama nemažai šilumos tiekimo, lietaus nuotekų, drenažo, vandentiekio, ryšių ir elektros tiekimo tinklų. Projektavimo sąlygose nurodyta, kad į dviračių takus neturi išsikišti objektai, galintys tapti kliūtimi dviratininkams, pėstiesiems ar žmonėms su negalia.

Prano Lideikio gatvė. Artūro Šulco nuotr.

Pėsčiųjų ir dviračių takas bus tiesiamas palei Prano Lideikio gatvę, kurios ilgis – apie 500 metrų. Toliau – jau Audros gatve. Dabar čia esama prastos būklės pėsčiųjų tako, kuriuo pėstiesiems ir dviratininkams yra sudėtinga judėti. Ką bekalbėti apie prasilenkimą.

Pagal pirminę sutartį techninis darbo projektas, įskaitant tyrinėjimus, statybą leidžiančio dokumento gavimą ir visas susijusias paslaugas, turi būti parengtas ne vėliau kaip per 10 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo dienos. Šis terminas gali būti pora mėnesių pratęstas. Savivaldybė, be kita ko, įsipareigojo atlikti projekto ekspertizę per 20 dienų nuo projekto parengimo. 

INFORMACIJA

Anksčiau Klaipėdos istorinę dalį su Melnrage jungė Burių gatvė, kuria minios klaipėdiečių per geležinkelį, pro naftos bazę pėdindavo į Melnragės paplūdimius. Tačiau šaliai atgavus nepriklausomybę, valstybinių ir privačių pramonės įmonių plėtra be ceremonijų tą jungtį uždarė, o pažadai nutiesti naujus dviračių ir pėsčiųjų takus tradiciškai liko neištesėti.

20 Comments

  1. N. Puteikienė

    Tai reiškia ne ką kitą, kad šis dviračių tako projektas yra palaidotas, nes gatvių sklypai nesuformuoti, neįregistruota nei Girulių plentas, nei sankryža Lideikio gatvės su Manto gatve. Tai rodo, kad Klaipėdą valdantiems milijonieriams dviračių takai yra neprioritetas. Nes jie dviračiais nevažiuoja, o darnų judumą suvokia kaip požeminio garažo Atgimimo aikštėje pastatymą. Dviračių takas iš Klaipėdos į Melnragę prie jūros turi tapti prioritetiniu, nes važiuojantys dviračiais ne tik gerina savo sveikatą, bet neužkemša gatvių ir neteršia aplinkos. Dabartinio tako tikrai negali pavadinti dviračių taku – miške vien šaknys, ant Lideikio gatvės tilto – siaurutis šaligatvis ir šalia skriejantys automobiliai. Jau įvyko kraupi avarija, kai dėl siauro šaligatvio ant važiuojamosios Lideikio tilto gatvės dalies nukrito dviratininkė.

    Reply
    • Anonimas

      Kyla abejonės, kad šiuo konkrečiu taku esate dviračiu važiavusi. Kažkaip nepastebėjau važiuojant dviračiu šiame take jūsų nurodomo ” vien šaknys”. Negražu fantazuoti. Nusileidus tiltu link Manto g. net smagu važiuoti taku dėl jo vingiuotumo.

  2. Sim

    Ar jiems gerai su galva? Dviračių takas jau senai privalėjo būti KlaipėdaPalanga

    Reply
  3. klp

    Nuo Manto g. iki tilto visiškai nieko nereikėtų judinti. Ten dabar yra puikiausias takas, berods santykinai neseniai atnaujintas. Ties tiltu ir juo leidžiantis saugumo sumetimais tereikėtų sumontuoti tvoreles. Realiai ten tiek pėsčiųjų , tiek dviratininkų judėjimas yra nedidelis. Aišku, savivaldybė&Co galvos kuo brangesnes milijoninės statybas su viso tako išardymu ir tilto šlaitų praplatinimu. Tuos milijonus galėtų išleisti kitų takų tiesimui, pvz. Minijos, Rybporto kryptimi, arba investuoti į Šilutės pl. -Rimkai atkarpų sutvarkymą ir pan., pagaliau galvoti kaip padaryti draugišką dviratininkams/ paspirtukininkams Tiltų- Manto g. , kuomet šie baimindamiesi auto ir autobusų chuliganų bei vengdami akmeninio grindinio važiuoja per galvas pėstiesiems.

    Reply
    • To klp

      Tai gal tame take nėra žmonių, nes labai nemalonu eiti/važiuoti siauručiu taku, kai šalia lekia smirdantys automobiliai? Sutinku, kad visas išvardintas atkarpas reikia sutvarkyti. Beje praėjusi valdžia buvo sugalvojusi kaip išspręsti Tiltų/Manto gatvės dviratininkų problemą. Dabartinė valdžia tokiems planams pasakė griežtą ne.

    • Pajūrio žmogus

      Tikrai taip.Tegu atvyksta projektuotojai į vietą prieš paišydami ..

  4. Kapitaline bedvarke,Geda o ne valdžia.

    Mokamos auto parkavimo aikšteles kaip kišenes,vietu nera savaitgaliais,taip ir lieki nepatekes prie juros.

    Reply
    • pasisakantis

      reikia buti debilu kad sumastyti savaitgali važiuoti prie juros

    • chi...chi..

      Reikia buti dibilu kad savaitgali dirbti.

  5. Vilhelmas

    O gal geriau būtų takas ne prie greitkelio, o miške-parke su (neoficialiai) populiaria pervaža per geležinkelį, kurioje būtų įrengti šviesoforai ir automatiniai atitvarai? Gal tokiu atveju į Melnragę dviračiu važiuoti būtų iš tikrųjų tiek legalu (dabartine pervaža oficialiai „pašaliniams) negalima vaikščioti-važiuoti), tiek malonu ir būtų reali praktinė-rekreacinė nauda?

    Reply
    • klp

      Mintis gera, bet nebus tokia piniginga:)))

  6. Anonimas

    Mažojo kaimelio gatvė , darbai sustabdyti . Šaligatvis nuo depo iki šiluminių tiklų darbai sustabdyti nuo pavasario , Mogiliovo Smiltelės gatvių sąnkrižos darbai sustabdyti , dviračių tako į Melnarage atidėti . Ar jūs normalūs ar su galvom viskas gerai, tokios betvarkės ir tarybiniais laikais nebuvo .

    Reply
    • Reikėtų domėtis

      Mogiliovo gatvės darbai sustabdyti , nes liberaliųjų darbas buvo prastai apgalvotas . Pradėjo remontą ir atkasė ESO kabelius , dabar ESO turi atlikti savo darbus ir tik tada galės baigti gatvės remontą . Na, kažkaip taip . Buvo info . Manau naujai išrinkti dabar ir bando derinti visus darbus ir tik tada pradėti remontą . Manau logiška .

  7. Absurdas

    Pėsčiomis ten nera jokio tako normalaus, ką jau apie dviracius kalbeti. Jei estrados dviraciu taku vaziuoti iki pat giruliu nesinori, tai tenka šiuo siaubingai pavojingu taku vaziuoti. Automobiliai tiesiog pusmetris nuo tako skrieja 70-90kmph greiciu, ir jokio atitvaro!!! Iki nelaimes ten nedaug truksta.

    Reply
  8. Tik

    keistas genijus numatęs sąlygą dv. taką projektuoti gatvės sklype. Dabar šalia kelio pilsime pylimus, formuosime naujus šlaitus, užversime pušų kamienus? O šalia, tarp pušų miške, bet ne gatvės sklype draudžiama? Baisi nuodėmė? Galima tik geležinkeliečiams prioriteto tvarka? Ir…kai kada nors pradėsime nors projektuoti ir padarysime šios gatvės jungtį su Švyturio gatve dviračių takus vėl rausime?

    Reply
  9. klaipėdietis

    Net tęsti pradėtų darbų nesugeba. Vis stabdo, stabdo ,stabdo. Darosi Įdomu ką nuveiks per keturis metus. Pažadai pažadais ir liks.

    Reply
    • Skaitykite tekstą !

      Nepajėgus suprasti ? Naujai išrinkti pagaliau pradės dirbti be broko ir eurų įsisavinimo per kelis ” remonto ” metus . Vargetos jūs liberalieji , panašu net nežinote kaip reikia dirbti , tik inkščiate .

  10. Ir ką ?

    Pagaliau pradėdama prieš darant mąstyti ! Džiugu girdėti . Pagarba dirbantiems Klaipėdai ir klaipėdiečiams . Gal baigsis liberalių ” darbas ” : vieni iškasa , kiti užkasa , vėliau atsimena , kad dar to ar ano neužkasė ir t.t. ___Tačiau šių metų liepos 24 d. sandorio šalys susitarė „stabdyti Sutarties vykdymą nuo 2023-06-28 iki kol bus įregistruoti projektuojamų gatvių pertvarkyti žemės sklypai”

    Reply
    • Miele

      Jums su teksto suvokimu yra problemų. Nuolatos politikuojat kaip ir Jūsų didysis politinis vadas. Beviltiškai atrodo šita vatinukų gauja, viską stabdydami, tad nelabai ką ir nuveiks per kadenciją.

  11. Anonimas Ligūras

    Gal bus gera proga įvertinti kompleksišką vystymą jungties tarp Poilsio parko ir estrados, į kurią organiškai įsilietų minimas takas? Reiktų baigti fragmentiškus takų pirsčiojimus ir išsikelti ilgalaikes vizijas ir tikslus?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Ieškoma recepto chaotiškai Tauralaukio plėtrai suvaldyti

„Šių urbanizuojamų teritorijų plėtra vyksta chaotiškai, pagal individualių sklypų savininkų norus, neatsižvelgiant į ilgalaikius besiformuojančių kvartalų socialinius, inžinerinius ir kitus ...
2024-04-28
Skaityti daugiau

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This