Balandžio mėnesį prie miesto valdžios vairo stojusi naujoji valdančioji dauguma iš esmės ėmėsi spręsti eismo reguliavimo klausimą, tvirtinama savivaldybės pranešime spaudai. Anot jo, savivaldybės transporto specialistams bei pavaldžioms įstaigoms pavesta per artimiausią mėnesį atlikti papildomą analizę ir pateikti vertinimui sankryžas, kuriose būtų tikslinga įrengti žalias rodykles bei planuoti išmanių eismo valdymo sistemų įdiegimą artimiausiu metu.
„Manau, kad didžiausia klaida – chaotiškas miesto ir rajono gyvenamųjų kvartalų vystymas. Visų pirma neišsprendus ir net nepagalvojus apie galimas spūstis išvažiuojant iš tankiai apgyvendinamų teritorijų, leista sparti mikrorajonų plėtra. Vienas iš tokių pavyzdžių, deja, „Bachmano žemių“ mikrorajonas. Džiugu, kad įgyvendinami nauji projektai, kuriasi žmonės, tačiau kaip didžiulis gyventojų skaičius išvažiuos iš šio mikrorajono, akivaizdžiai nepagalvota. Kita problema – jau ties Palangos plentu. Nemaža dalis gyventojų, pasirinkę gyvenimą šalia Klaipėdos besiplečiančiuose rajonuose, kiekvieną rytą ir vakarą juda Liepų gatve į miestą ir atgal. Keturių eismo juostų Liepų gatvė ties Palangos plentu jau pereina į dviejų eismo juostų kelią ir tai yra dar viena spūsčių priežastis“, – sako Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.
Siekiant kiek įmanoma pagerinti situaciją ypač didelis dėmesys skiriamas ir šviesoforų ciklų reguliavimui bei adaptavimui prie realių eismo sąlygų. Pailginus žalio šviesoforo signalo veikimo trukmę pavyko pasiekti, kad rytinio ir vakarinio piko metu sklandžiau vyktų eismas Liepų gatve, taip pat nuolat stebimas ir koreguojamas šviesoforų sistemų darbas kituose ruožuose, kur veikia vadinamoji „žalia banga“. Pavyzdžiui, Minijos–Pilies–Naujosios Uosto gatvių ruože šviesoforų ciklai sureguliuoti taip, kad rytinio piko metu sklandžiai būtų galima judėti iš pietinės į šiaurinę miesto dalį, o vakarinio piko metu – priešinga kryptimi. Kitu laiku trumpinama žalių šviesoforo signalų trukmė pagrindinėje gatvėje, ilginami šviesoforų ciklai išvažiavimui iš šalutinių gatvių. „Žaliosios bangos“ principu taip pat veikia šviesoforai Jūrininkų prospekte, dalyje Šilutės plento.
„Šviesoforų reguliavimas negalimas iš kabinetų, todėl buvo duotas nurodymas vykti į problematiškiausias sankryžas ir realiai stebėti situaciją bei ją koreguoti. Kiek dabar matome, jau pavyko dalinai padidinti pralaidumą vykstantiems į centro pusę iš Kalotės ir Tauralaukio. Taip pat matome užprogramuotą dar vieną problemą – atidarius naują „Senvagės“ mokyklą Tauralaukyje, nepagalvota apie padidėsiantį automobilių srautą ir susidarysiančias spūstis. Todėl jau dabar ieškome būdų, kaip sureguliuoti srautą ir įdiegti išmaniąsias eismo technologijas. Šią problemą reikia spręsti neatidėliojant ir ieškant tik geriausių sprendimų“, – sako A. Vaitkus.
Saugaus eismo komisijoje jau kelis kartus buvo svarstomas klausimas dėl Tilžės g. pervažos STOP ženklo panaikinimo. Tikimasi, kad šio ženklo panaikinimas dalinai išspręstų spartesnį įvažiavimą į miestą.
„Transporto eismo pralaidumo klausimas mieste – prioritetinis, todėl sprendžiant problemas bendradarbiaujame su Susisiekimo ministerija ir jai pavaldžiomis įstaigomis. Siekiant sklandesnio eismo įvažiuojant į miestą Tilžės gatve, jau kuris laikas prašome „Lietuvos geležinkelių“ atsisakyti STOP ženklo. Vairuotojai atkreipia dėmesį, kad būtent šis ženklas yra viena iš priežasčių spūstims rytinio piko metu. Džiaugiuosi, kad pavyko su ministerija ir „Lietuvos geležinkeliais“ susiderėti, kad ženklas bus panaikintas, kai bus modernizuojama geležinkelio pervaža, įrengiant automatinį užtvarą. Visoje Lietuvoje bus įgyvendinta 14 tokių projektų, o Tilžės gatvės pervaža mūsų dėka įtraukta į pirmumo eilę. Sieksime kuo greitesnio įgyvendinimo“, – sako uostamiesčio meras Arvydas Vaitkus.
Taip pat sprendžiant miesto pravažumo klausimą, imamasi iniciatyvos sankryžose atstatyti daugiau žaliųjų rodyklių. Prieš beveik ketverius metus šalies valdžia nurodė nuimti visas žalias rodykles, o pakeitus sprendimą, jas grąžinti prie šviesoforų buvo galima tik su Transporto kompetencijų agentūros pritarimu. Daugelyje sankryžų per kelerius pastaruosius metus buvo įrengtos papildomos šviesoforų sekcijos, tačiau dar ir dabar yra likę sankryžų, kuriose, specialistų vertinimu, būtų galima grąžinti paprastą žalią rodyklę ir taip pagerinti eismo situaciją.
Ei, mere! Rimkų geležinkelio pervažą pamiršot!
Stebina Statybininkų pr. naujose pėsčiųjų perėjose esantys šviesoforų perjungimas pėstiesiems.Ateina vienas žmogus,perjungia šviesoforą. Tai suveikia iš karto. Po minutės eina kitas , vėl persijungia. Kartais kai būna daugiau automobilių, net nespėja pravažiuoti. Tai kur čia eismo pralaidumas ?
Kad patekti i Klaipeda nera absoliučiai nei vieno normalaus kelio,visuose marsrutuose vieni himarojai.
Jau pensijoje , bet šiandien ryte teko su reikalais važiuoti į miestą, o siaubė, visas Jakų žiedas kamštis, kažkada buvo padarę negalima važiuoti trečią juosta, na ir ką gudrucisi sugalvojo, prašom jums trečią juosta, bet pirma negalima, žiedas trijų juosta, o pagrinde judėjimas vyksta viena, vidurine juosta.
Ar pagaliau Klaipėdos priemiestyje atsiras apšvietimas ir šaligatviai. Ten užstatymas jau mažai kuo skiriasi nuo miesto, bet gatvės kaip kaime. Gal pagaliau atsiras dažnai kursuojantys autobusai?
Labai džiaugiuosi, kad sprendžiamas klausimas dėl pervažos Tilžės gatvėje ir kitose miesto vietose. Bet didžiulė problema yra Jakų žiedas, amžinos spūstys ryte -dieną -vakare, amžinos avarijos… (jokia čia naujiena :(Suprantu, čia ne visai miesto vadovų problema, bet gal kažką galima daryti…
Tikiuosi, kad Tilžės gatvėje, automatinis pakeliamas užtvaras bus ir pėstiesiems ir dviratininkams, kaip ir priklauso išsivysčiusioje šalyje. o ne dabartinis kliūčių ruožas.