90 proc. „Lidl“ asortimento sudaro privačių prekių ženklų produkcija

Verslas

Dažną pirkėją prie parduotuvės lentynos ištinka dilema, ką rinktis: privataus prekių ženklo gaminį ar visoje šalyje, o gal net pasaulyje atpažįstamą, garsaus prekių ženklo produktą? Privatūs prekių ženklai dažnai vilioja patrauklesnėmis kainomis, bet verčia pirkėjus suklusti: ar dėl žemos kainos bus užtikrinama tokia pat aukšta produkto kokybė? „Lidl Lietuva“ rinkodaros vadovė Kristina Mažeikytė pasakoja, kaip privatūs prekių ženklai geba suderinti kainą ir kokybę bei kuo jie yra pranašesni už žinomus prekių ženklus.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Privačiais prekių ženklais yra žymima produkcija, kurią gamina prekybos tinklui priklausančios įmonės ar kurią jis užsako pagaminti pas nuolatinius savo partnerius. Baltijos šalyse privatūs prekių ženklai tarp greito vartojimo prekių sudaro apie 10–15 proc., tačiau, pasak K. Mažeikytės, pastebimas laipsniškas jų populiarėjimas. Tą iš dalies lemia produktų kaina – ji būna žemesnė, nei rinkoje esančių analogų.

„Privačių prekių ženklų produkcija būna pigesnė, nes gaminiams neskiriamos papildomos išlaidos rinkodarai. „Lidl“ atveju daugumą prekių užsakome itin dideliais kiekiais kartu su visa „Lidl“ grupe, o tai leidžia užtikrinti dar palankesnes kainas. Rinktis privačių prekių ženklų gaminius skatina ir tai, kad šie produktai yra kokybiški. Prekybos tinklai, kurie prekes gamina patys ar užsako iš partnerių, turi visas sąlygas atidžiai sekti ir kontroliuoti gamybos procesus, naudojamas medžiagas ir taip užtikrinti kokybę“, – pranešime pažymi „Lidl Lietuva“ rinkodaros vadovė.

Žinomumas negarantuoja kokybės

Pasak K. Mažeikytės, rinktis garsius prekių ženklus pirkėjus gundo produktų žinomumas, dauguma jų yra gaminami seniai, gali puikuotis patrauklia atsiradimo istorija ar ilgaamže, nekintančia gamybos technologija. Dėl šių priežasčių pirkėjai dažnai yra linkę permokėti už prekių ženklo žinomumą. Tačiau nors žinomi prekių ženklai yra puikiai atpažįstami visame pasaulyje ir yra lyg po padidinamuoju pirkėjų stiklu, tai neapsaugo nuo kokybės trūkumų.

„Prieš kelerius metus Europos šalyse nuvilnijo skundų banga, kai buvo atkreiptas dėmesys į populiarių prekių ženklų sudėtį skirtingose valstybėse. Paaiškėjo, kad prekių, skirtų Rytų Europai, sudėtis skyrėsi nuo produktų, tiekiamų į Vakarų šalis. Pavyzdžiui, populiariuose sausainiuose rytų rinkai buvo naudojama mažiau sviesto, jį pakeičiant palmių aliejumi – pigesne riebalų alternatyva. Ir nors produktų sudėties skirtumai regionuose buvo grindžiami skirtingu šalių gyventojų skoniu, tačiau dažniau buvo girdima versija yra tai, kad gamintojai neturtingesnėms šalims stengėsi tiesiog tiekti įperkamesnę produkciją, o dėl to nukentėdavo kokybė“, – teigia K. Mažeikytė.

Produktų sudėties skirtumai buvo pastebėti įvairiausiuose maisto gaminiuose – nuo sulčių, sausainių, šokoladinio kremo iki žuvų pirštelių. 2019 m. Vengrijoje, Čekijoje ir Slovakijoje atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad net trečdalio kitose ES valstybėse parduodamų to paties prekių ženklo maisto produktų sudėtis buvo kitokia – geresnės kokybės.

Mažiau pridėtinio cukraus

„Tuo metu, pavyzdžiui, mūsų privačių prekės ženklų produktai yra gaminami vienodos sudėties visoms „Lidl“ rinkoms. Ar tai būtų Lietuvoje gaminami ledai, kurie taip pat keliauja į „Lidl“ parduotuves kitose Europos šalyse, ar Vokietijoje gaminamos skalbimo priemonės, visi „Lidl“ produktai yra vienodos kokybės ir jiems taikomi tokie patys griežti reikalavimai“, – sako K. Mažeikytė.

„Lidl Lietuva“ rinkodaros vadovės teigimu, dauguma „Lidl“ produktų yra užsakomi tose pačiose gamyklose, kuriose gaminami ir pirkėjų pamėgti kiti prekių ženklai. Pavyzdžiui, „Pilos“ prekių ženklo varškės sūreliai gaminami Lietuvos įmonėse „Varėnos pienelis“ ir „Rokiškio pienas“.

Teigiama, jog „Lidl“ savo gaminiams vis dažniau renkasi sertifikuotas, aplinkai draugiškesniu būdu išgautas medžiagas ir bendradarbiauja su šalies mokslininkais, kurdami maisto produktus, kuriuose būtų mažiau pridėtinio cukraus ir druskos, bet jie išliktų tokie pat skanūs ar net skanesni.

Pavyzdžiui, 2022 m. įmonės parduotuose privačių prekių ženklų produktuose buvo panaudota 31 tona mažiau pridėtinio cukraus ir 7 tonomis mažiau druskos. Lyginant su pradine sudėtimi, „Lidl“ savo privačių prekės ženklų produktuose vidutinį pridėtinio cukraus kiekį jau sumažino 6,3 proc., o druskos – net 14,32 proc.

„Ne paslaptis, kad mažiau žinomo, privataus prekių ženklo gaminį pirkėjams kartais nedrąsu išbandyti, tačiau pamėginę klientai dažniausiai lieka jiems lojalūs. Tą įrodo ir „Lidl“ septynerių metų patirtis Lietuvoje. Lietuvos gyventojai „Lidl“ vertina kaip geriausią kainos ir kokybės santykį siūlantį prekybos tinklą, o juk net 90 proc. „Lidl“ asortimento sudaro būtent mūsų privačių prekių ženklų produktai“, – pastebi „Lidl“ atstovė.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Veidai

Palangiškė atlikėja Justė pataria jaunimui nebijoti rizikuoti

Kai baigus dvyliktą klasę palangiškei Justei teko rinktis savo ateities kelią, sudėtinga nebuvo. Vidinė nuojauta pakuždėjo, kur save realizuoti, tad ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

ELTA

Didieji prekybos tinklai mažina „Vičiūnų“ gaminių kiekį lentynose

Didieji Lietuvos prekybos tinklai tikina rimtai žvelgiantys į tai, kad dėl galimo sankcijų pažeidimo „Vičiūnų“ grupei priklausanti įmonė atsidūrė teisėsaugos ...
2024-04-14
Skaityti daugiau

ELTA

Pigo pigiausios prekės

Kovą pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis, palyginti su šių metų vasariu, šalies parduotuvėse pigo 4,52 euro (6,6 proc.) ir buvo 14,65 euro ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This