Ilgametis kapitonas: kelionės jūrų keltais tapo kokybiškesnės ir saugesnės

Uostas ir jūra

Lietuvą ir Vokietiją jungiantis maršrutas Klaipėda-Kylis yra vienus didžiausių keleivių bei krovinių srautų generuojančių keltų linijų mūsų šalyje. Šis jūros kelias tapęs ir gausybės istorijų, kurias galėtų papasakoti ilgus dešimtmečius joje dirbantis kapitonas Henrikas Žalandauskas, šaltiniu. Per daugiau nei 40 metų trunkančią jo karjerą jūroje – ir improvizuotas talentingų keliautojų koncertas laive, ir dvigubai išaugę laivai. O svarbiausia – niekad neblėstantis vandens žavesys.

Kapitonas Henrikas Žalandauskas su Ieva Masiuliene.

Ne visi žino, kad tarp Kylio ir Klaipėdos besidriekianti linija yra seniausias Lietuvoje tebeveikiantis keltų maršrutas. „DFDS Seaways“ laivai šiuo metu kursuoja tarp Lietuvos ir Vokietijos bei atgal kiekvieną dieną – tuo pačiu maršrutu, kur lygiai prieš 30 metų plaukė pirmieji keleiviai ir kroviniai.

Kapitonas Henrikas įsitikinęs, kad šio maršruto populiarumo šaknys glūdi komandos juntamoje ypatingoje atsakomybėje.

„Įgulai ir jos pasiruošimui nuo pat pradžių yra skiriamas ypatingas dėmesys, o man didžiulė garbė vadovauti ir prisidėti prie šios istoriškai svarbios krypties“ , – DFDS parengtame interviu sako jis.

Kaip prasidėjo Jūsų karjeros kelionė jūroje?

Susižavėjimas jūra atsirado dar vaikystėje, klausantis dėdės, kuris dirbo vyriausiu mechaniku Klaipėdos uoste ir dažnai atvažiuodavo manęs aplankyti. Gausiai dalindavosi įvairiausiomis istorijomis iš savo kasdienybės, kuri tuomet atrodė neįtikėtina. Taip pat visada būdavo pasitempęs ir gražiai įdegęs. Artimas santykis ir jaudinančios istorijos mane įkvėpė, ir aš tvirtai, be didelių svarstymų, pasirinkau karjeros kelią. Šiai svajonei buvo lemta greitai išsipildyti.

Daugiau nei keturi dešimtmečiai jūroje nepaprastas pasiekimas. Kas šioje veikloje Jus labiausiai žavėjo ir žavi šiandien?

Jeigu mano darbas nedžiugintų, seniausiai nedirbčiau ir jau ketverius metus mėgaučiausi pensijos teikiamais privalumais. Kasdienybė yra intensyvi Klaipėdos-Kylio linijoje, o darbo dienos trukmė nenormuota dėl gamtos sąlygų ar nenumatytų krizinių situacijų, tačiau labai patinka pasikelti į kapitono tiltelį – ypač, kai oras gražus, o laivas pilnas krovinių ir gerai nusiteikusių keleivių. Jūra ir vanduo turi unikalų būdą užkariauti žmogaus širdį.

Kokie yra įsimintiniausi karjeros momentai?

Įsimintinų akimirkų buvo begalė, bet viena iš jų labai giliai įstrigusi. Keliavau aplink pasaulį maršrutu Ventspilis-Ventspilis. Pirmoji stotelė iš Latvijos jūrų uosto buvo ypač toli – Havana, Kuba. Tolimesni nurodymai liepė pasiekti Sietlo, Jungtinių Valstijų krantus, tai leido geriau pažinti Ramųjį vandenyną. Tuomet sekė Aliaska, Kamčiatka ir Irkutsko regionas.

Kelionė truko apie tris su puse mėnesio, šis pasiplaukiojimas – ilgiausiais mano karjeroje. Teko pamatyti daug nenupasakojimai didelių banginių, ledkalnių ir bandyti išsivaduoti iš ledo, kuris siekė virš dviejų metrų. Šios kelionės pabaiga unikali – grįžimas į Ventspilį buvo pažymėtas istorine data, tuomet vyko Baltijos kelias. Nepakartojama patirtis ir prisiminimas.

Ar galite papasakoti apie sudėtingiausią savo patirtį plaukiojant Klaipėda-Kylis maršrutu?

Viena iš kebliausių ir problemiškiausių situacijų, kuri gali nutikti laive, yra ­­­gaisras. Įvairios aplinkybės gali sukelti šį pavojų: gedimas laivo variklio skyriuje, netvarkingi ir pažeisti kroviniai ar netinkamai prižiūrimi krovininiai automobiliai. Deja, per šiuos ilgus metus jūroje teko operatyviai užgesinti užsiliepsnojusius automobilius ar krovininių automobilių šaldymo įrenginius.

Siekiant užtikrinti visų saugumą, atidžiai tikriname kiekvieną krovinį ir transporto priemonę, kuri keliauja su mumis. O svarbiausias prioritetas kiekvienam įgulos nariui yra pratybos ir vidinių tvarkų išmanymas. Suvaldyti nenumatytus atvejus mes kruopščiai praktikuojamės kiekvieną savaitę, kad būtume pasiruošę užtikrinti keleivių, krovinių ir mūsų pačių saugumą visomis aplinkybėmis.

Kokius įdomiausius svečius teko gabenti šiuo maršrutu į Klaipėdą?

Per beveik tris dešimtmečius dirbant jūroje teko susipažinti su nesuskaičiuojamu kiekiu įdomių ir unikalių asmenybių. Moderniuose „DFDS Seaways“ laivuose šiuo metu telpa apie pusę tūkstančio keleivių, seniau šis skaičius nesiekdavo nė 300. Tačiau viena nepaprasta keliautojų grupė yra įstrigusi labiausiai. Ji užpildė beveik visas mūsų kajutes, o kelionė jūroje buvo pažymėta specialiu maistu ir jų pačių balsais bei gyva muzika. Kelionių metu pavyko susipažinti su unikalių kelionių organizatoriumi, miestų merais ir net labai populiarios svogūnų šventės dalyviais, nugalėtojais. Tikiu, kad sąrašas tikrai dar pasipildys.

Kaip per jūsų karjerą vystėsi jūrų pramonė ir kokius pokyčius matėte Klaipėda-Kylis maršrute?

Pramonės šakoje įvyko didelė technologijų ir saugos priemonių pažanga. Šiais laikais labai daug informacijos pateikiame per skirtingus kompiuterius, navigacija tapo tikslesnė, aplinkosauginis sąmoningumas išaugo. Atsirado griežtesni vandens telkinių apsaugos reglamentai. Dėl šių aplinkybių keltai gali plaukti tiksliau, saugiau ir švariau.

Taip pat dirbant beveik 3 dešimtmečius šiame maršrute pasikeitė uostai, laivai ir net keleivių kiekiai. Ši linija tarp Lietuvos ir Vokietijos visada buvo garsi, net įvairios ekonominės ar pasaulinės aplinkybės nesustabdo jos populiarumo ir patrauklumo.

Vos prisijungus prie maršruto plaukiojome su beveik dvigubai siauresniu ir trumpesniu laivu, bet augantis keleivių susidomėjimas skatino plėstis. Visi šie pokyčiai labai svarbūs kokybiškoms kelionėms tarp Lietuvos ir Vokietijos.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Regionas

Palangoje - Europos brasbendų čempionatas

Palangoje prasideda ypatinga savaitė: balandžio 27 – gegužės 5 dienomis kurorte vyks Europos brasbendų čempionatas. Gilias tradicijas turintis prestižinis renginys ...
2024-04-26
Skaityti daugiau

ELTA

Sutarė bendradarbiauti stiprinant energetinę infrastruktūrą Baltijos jūroje

Aštuonių Baltijos jūros valstybių energetikos ministrai ir jų atstovai pasirašė Vilniaus deklaraciją dėl bendradarbiavimo plečiant energetinę infrastruktūrą Baltijos jūroje. Ji ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

Nuomonės

Ribotas kanapių legalizavimas apsaugos vokiečių vaikus? Kaip?

Nuo balandžio 1 dienos Vokietijoje nebebus nusikaltimas turėti su savimi kanapių (iki 25 g) ir laikyti jų namuose (iki 50 ...
2024-03-26
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This