Vandens autobusai – projektas su keturiomis jį „valdančiomis rankomis”

Svarbu, Transportas

„Jeigu būtų taip paprasta, tokie laivai plaukiotų ir Vilniuje, ir Panevėžyje ir kituose miestuose, – kalbėjo VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) direktorius Gintaras Neniškis pirmadienį vykusio miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdžio metu aptariant „elektrinio vandens autobuso perspektyvą Klaipėdos mieste”. Pasak jo, tam reikia labai daug investicijų ir darbo, kuris iš šalies nėra matomas.

Robertos Reliugaitės nuotr.

Pirmasis Lietuvoje ekologiškas, reguliarus vidaus vandenų maršrutas Dangės upe, tarp Tauralaukio tilto ir senamiesčio, ateinantį sezoną turėtų pasipildyti dar vienu sustojimu ties Žolynų kvartalu.

Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus pranešė, kad pernai, nuo birželio 15 iki rugsėjo 30 d., vandens autobusai nuplaukė 11 tūkst. 736 kilometrus. 

Daugiausiai keleivių juose būta birželio ir liepos mėnesiais. Laivų užpildymas tuomet buvo apie 85 proc. Daugiau nei 50 proc. keleivių už šią paslaugą atsiskaitė banko kortelėmis. Tačiau praėjusiais metais, kai vieno keleivio bilietas kainavo tik 3 eurus, buvo patirtas 20 tūkst. eurų nuostolis. Šiais metais bilieto kaina padidinta iki 5 eurų ir prognozuojama, kad šis maršrutas nebebus nuostolingas.

„Tikriausiai”, – taip į klausimą, ar „jūs esate pagrindinis šio projekto koordinatorius”, vietos politikams atsakė Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos paslaugos” vadovas. Ši bendrovė laimėjo KKT skelbtą konkursą trejus metus teikti keleivių vežimo Dangės upe paslaugą. Prieplaukų vandens autobusais statyba užsiima savivaldybė, o jų eksploatacija – BĮ „Klaipėdos paplūdimiai”.

Visi diskusijoje dalyvavę šio projekto subjektų atstovai pripažino, kad nors taisytinų dalykų per pirmąjį sezoną buvo, tačiau akcentavo gerus atsiliepimus ir šio transporto ekologiškumą, inovatyvumą. Kalbėta, kad reikia daugiau laivų, daugiau reisų, didinti laivų greitį, šalinti kliūtis vandenyje, tobulinti prieplaukas. Ir pačius laivus.

Juos kūrusio startuolio „Popa Boat“ įkūrėjas ir vadovas Tomas Vėlius sakė, kad susidomėjimo šia transporto priemone jau esama Vilniuje ir kituose Lietuvos miestuose.

Nors daugumą keleivių toks pasiplaukiojimas džiugino, gauta nusiskundimų dėl lėto ir ilgo plaukimo. Pasak maršruto operatorių, kai būdavo geras oras, žmonių norinčių būdavo daugiau nei vietų. Skundėsi ir tie, kurie netilpdavo. 

Visi diskusijos dalyviai sutarė, kad pagrindinis diskursas kalbant apie šią paslaugą – tai pramoga ar susisiekimo priemonė? Pagal šiandienines miesto galimybes tai yra turizmas. Tačiau niekas neginčijo fakto, kad pirmasis Lietuvoje ekologiškas, reguliarus vidaus vandenų maršrutas davė Klaipėdai daug pridėtinės vertės. Tik Arūnas Tuma juokavo: „Kokia čia vertė, jeigu yra nuotolis”.

Konservatorius Andrius Petraitis pabrėžė, kad visos partijos anksčiau akcentavo Dangės įveiklinimo klausimą, o šis projektas yra pirmasis realus žingsnis šia kryptimi. Jo nuomone, vandens autobusų maršrutas – multifunkcinė priemonė, apimanti tiek viešąjį transportą, tiek turizmą.

„Kai manęs klausia, ar projektas atsipirko, aš klausiu, ar fejerverkai atsiperka”, – filosofavo T. Vėlius, sutikdamas, kad dar yra daug kas tobulintina. 

„Elektrinis transportas yra labai brangus. Tai matome pagal elektrinių miesto autobusų kainas. Reikia diskutuoti, kokio dydžio prioritetas, darom ar nedarom, – baigiantis diskusijai sakė G. Neniškis.- Ateinantis sezonas jau bus normalus, po jo žinosime tikrą poreikį, srautus. Jam pasibaigus galėsite priimti kokybiškesnius sprendimus“.

Direktorius akcentavo, kad 44 proc. vandens autobusų keleivių atsiskaitė viešojo transporto kortelėmis – jie taip pat atėjo išbandyti naujovės.

O Leonas Makūnas pabrėžė projekto koordinavimo svarbą, nes dabar, pasak jo, yra keturios jį „valdančios rankos”.

6 Comments

  1. Tikėsimės šiemet pasitasys

    Na bet reikia kreipti dėmesį į visų paslaugų organizavimą. Pastatė tualetą galutinėje sttelėje Tauralaukyje ir pamiršo. Smarvė nosį rietė. Tokia gėda dėl nevalyvymo. Nejaugi galvojote, kad plaukiant keturias valandas niekas juo nesinaudos? Tualetai pėsčiųjų takuose ir taip yra reikalingi.

    Reply
  2. Baba

    Vietoje 3€ bus 5€.
    Va čia verslininkai beveik dvigubai pabrangino ir jau galvoja kas bus pelningi.
    Geras verslo planas. Po 1metų jau nori dirbti pelningai….

    Reply
  3. Vytautas

    Man patiko ir visai neprailgo tą kelionė. Jei tikimės , kad viskas turi nešti pelną ir ne tik pelną, nieko iš vis nedarykime…. Sėkmės visiems.

    Reply
  4. Jūratė

    Čia kažkas ne taip … nuplaukė 11736 km , ar nors suprantat koks tai per atstumas , čia tas pat kaip ir su mėlynais mikro autobusiukais , važinėja tušti bet pagal kkt pervežta milijonas keleivių . Keistas skaičivimas .

    Reply
  5. Kiek tonų dar reikia batareikų, kad prieš vėja gelda paplauktų?

    Cirkas, o ne EKOLOGIJA…. Lėta ta gelda …. Kitas momentas, nėr ką veikt palei tą Dangę… Vieni šiukšlynai ir šabakštynai…. Kai Tauralaukyje bus ką veikti, pvz. karčiama, kaip senais laikais dvare…. Ir bus ne gelda, o normalus laivis , kalbu apie greitį, ir plauks iki kelto. Dabar plaukia į niekur… iki Merdiano ir kur toliau ? Nėr jokio susisiekimo … Kai žmogučiam leisite žvejoti palei Danę nors iki Tauralaukio ar Palangos tilto tada ir žmonių bus… Dabar laksto LAŠIŠŲ saugotojai kruvinom akim ir gaudo žmogučius su meškere… Cirkas be pinigo.

    Reply
  6. Anonimas

    Jo,vargas del”proto”,o sazine palauks!?Juk „e.byra’!?
    P.S Musuose,viskas,visos afioros, sukasi „autobusu parkelyje”!? Chebrule „pradejo „kurti-statyti …”elektrini-ius „autobusus””, ne uz savus milijoninius Euriukus …!?Kaip suprantu,e.a „kurybine e.autobusu saka dziuva” ,iskiepijo … i „e. laivybos kuryba”,vel Euru srautai garantuoti !?Gal as klystu?Gal kas pateiks skaicius kiek, „TA- Savivaldybes paslauga”, miestelui kainavo?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Spyglys

Darbe - ir zujant po prekybcentrį*

Kovidas, žinia, be skaudžių nelaimių atnešė ir vieną gerą dalyką – išmokė net ir tuos, kuriems internetas buvo reikalingas šierinti ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Verslas

Klaipėdos pramoninkams vadovaus Rimantas Juška 

Klaipėdos pramonininkų asociacija (KPA) ketvirtadienį vykusiame visuotiniame susirinkime išsirinko savo naują vadovybę. Martyno Vainoriaus nuotr. Dvi kadencijas – ketverius metus ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This