Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-04-01 |
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) pranešė, kad siekdama modernizuoti keleivių tikrinimo procesą ir užtikrinti teisingesnį bei efektyvesnį bilietų tikrinimo procesą, pradeda diegti naują technologiją. Nuo šių metų birželio viešojo transporto autobusuose bilietus tikrinančius kontrolierius pakeis dirbtinis intelektas.
„Mūsų tikslas – kurti sąžiningą ir skaidrią viešojo transporto sistemą, kurioje kiekvienas keleivis jaustųsi atsakingas, jog turi bilietą. Dirbtinis intelektas leis mums žengti didelį žingsnį šia linkme užtikrindamas, kad bilietų tikrinimas būtų ne tik
tikslingas, bet ir neįkyrus“, – pranešime cituojamas KKT direktorius Gintaras Neniškis.
Pastaraisiais metais stebimas augantis keleivių, kurie vengia mokėti už viešojo transporto paslaugas, skaičius. Užfiksuota, kad keleiviai aktyviai naudojasi socialiniais tinklais ir kitomis komunikacijos priemonėmis, kad įspėtų vieni kitus apie kontrolierių buvimo vietas. Tokiu būdu apeinamas bilietų tikrinimo procesas ir išvengiama mokėjimo už kelionę.
„Technologijų raida suteikia mums galimybes, kurių dar neturėjome, – teigia direktorius, akcentuodamas dirbtinio
intelekto svarbą. – Ši nauja sistema leis mums realiu laiku stebėti ir analizuoti duomenis apie keleivius ir jų bilietus, taip
užkertant kelią bilietų vengimo praktikai”.
Naujovė leis automatiškai skaičiuoti pro priekines duris įlipantį bei kitas duris išlipantį keleivių skaičių ir lyginti jį su
aktyvių elektroninių bilietų skaičiumi kiekviename autobuse realiuoju laiku.
„Užfiksavus aktyvių bilietų ir keleivių skaičiaus neatitikimą autobuse, keleivių kontrolei siunčiamas pranešimas apie potencialius pažeidėjus. Taip kontrolieriai gali prisitaikyti prie situacijos ir vykti tikrinti tik tų autobusų, kuriuose yra keleivių be bilieto“, – paaiškino direktorius.
Anot jo, ši naujovė ne tik padidins efektyvumą ir mažins sąnaudas, susijusias su bilietų tikrinimo procesu, bet ir suteiks
galimybę toliau investuoti į viešojo transporto kokybės gerinimą.
„Mes suprantame, kad kai kurie keleiviai gali jausti nepasitikėjimą ar nerimą dėl naujųjų technologijų, tačiau
užtikriname, kad ši sistema buvo išbandyta ir pritaikyta taip, kad užtikrintų asmenų privatumo apsaugą ir duomenų
saugumą”, – tikina direktorius.
Teigiama kad ši iniciatyva yra tik dalis didesnio Klaipėdos miesto plano modernizuoti ir tobulinti viešojo transporto sistemą, siekiant padaryti ją prieinamesnę, patogesnę ir draugiškesnę aplinkai. Visai neseniai buvo paskelbta apie dirbtinio intelekto panaudojimo galimybes analizuojant viešojo transporto autobusų tvarkaraščius. Dirbtinio intelekto pagalba analizuojamas autobusų judėjimas ir teikiamos rekomendacijos sudaryti efektyviausią autobusų tvarkaraštį.
Kur cia dirbtinis intelektas? Elementari matematika, dabar bet koks algoritmas jau dirbtinis intelektas. Juokinga.
Dirbtinis intelektas apdoroja matematinius duomenis. Nes jei tau kompiuterio ekrane rodytų visų autobusų kiekvienoje stotelėje išlipusių ir įlipančių žmonių pokyti, kol išanalizuotum visus duomenis, tai tik kitą dieną galėtum pasakyti, kuriuose autobusuose buvo zuikių.
Direktoriau debile tu kainas mažinkit
kokius dar duomenis analizuos dirbtinis intelektas? jei ilipo 3, o islipo 1 ir aktyviu bilietu skaicius yra 1, tai zuikiu yra 1. Koks cia dirbtinis intelektas cia elementari statine matematine formule ir jokio cia dirbtinio intelekto nera nei kvapo. Dirbtinis intelektas mokosi is gaunamu duomenu ir moka formuoti naujus duomenis ir pagal tai daryti sprendimus.
…ka rukot….
kovoti su zuikiais – nemokamas transportas.Kaip Taline, jau visą eilę metų.Nesvarstėt tokio varianto , kovotojai?
Niekada nesusimąstei, ką reiškia nemokamas? Dirbantys moka mokesčius. Iš tų mokesčių mokamos pašalpos nedirbantiems, išlaikomos ligoninės, darželiai ir mokyklos, tvarkomi keliai. Tai koks tavo pasiūlymas? Didinti mokesčius ar uždaryti pora mokyklų, kad važinėti autobusu nemokamai? O gal tegul nemokamai autobusai važinėja duobėtais keliais?
Uždarius porą mokyklų susitaupytų trigubai: nebeliktų mokytojų trūkumo, algas patys susimažintų, o Navickas su kompanija galėtų nemokamai pasivaikščioti duobėtais keliais.