Klaipėdos uoste rengiamasi naudoti techniką, varomą žaliuoju vandeniliu (3)

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-05-22

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija su Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ pasirašė memorandumą, kuriuo susitarė bendradarbiauti siekiant klimato kaitos mažinimo. Susitarimas numato žaliojo vandenilio panaudojimą.

„Uostai šiandien aktyviai koncentruojasi į energijos transformaciją. Klaipėdos uostas, siekdamas būti modernus, lygiuojasi į pažangiausių, didžiųjų uostų pavyzdžius ir įsiveda naujas degalų rūšis. Netrukus turėsime uoste žaliąjį vandenilį, kuris, neabejojame, didins uosto patrauklumą. Pirmiausia, vandenilį numatome realizuoti uosto reikmėms, statome Uosto direkcijos atliekų surinkimo laivą, kuris bus varomas ir vandeniliu. Europoje turime daug pavyzdžių, kur autobusai miesto gatvėmis rieda varomi vandeniliu“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas. – Šiandien su uosto krovos įmone sutarėme dirbti kartu plėtojant ir įgyvendinant sprendimus, susijusius su žaliojo vandenilio panaudojimu. Tad uosto viduje dirbanti technika taip pat naudos šią žaliojo kuro rūšį“.

Uosto direkcijos su uosto krovos įmone pasirašytas memorandumo tikslas – įgyvendinti Europos žaliosios krypties iniciatyvas, mažinti anglies dvideginio emisijas bei diegti nulinio išmetimo kuro technologijas. Taip pat siekiama sujungti išteklius ir žinias bei kartu sukurti žaliojo vandenilio panaudojimo vertės grandinę.

„Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ jau nuo 2016 metų įgyvendina esminius pokyčius atskirose krovinių transportavimo grandyse. Esame konvertavę daugiau nei pusę savo geležinkelio lokomotyvų parko iš dyzelinių šilumvežių į elektrinius robotizuotus įrenginius ir didžiąją dalį geležinkelio manevrų savo terminaluose atliekame be emisijų į aplinką, – sako kompanijos „Bega“ valdybos pirmininkas Aloyzas Kuzmarskis. – Esame išanalizavę ir matome galimybes panašiu būdu pasigaminti ir vandeniliu varomo lokomotyvo prototipą, be to, tie patys principai, kuriuos jau esame išbandę, yra tinkami žaliojo kuro rūšims pritaikant ir kitą uosto techniką. Žinoma, trumpuoju laikotarpiu ekonomiškai tai gana sudėtingi projektai, todėl nuolat akcentuojame, kad, siekiant ryškesnio proveržio žaliojo kurso srityje, būtina atitinkama valstybės skatinimo politika.“

Uosto direkcija nuo 2026 metų ketina pradėti gaminti žaliąjį vandenilį ir juo užpildyti technologinius įrenginius, transporto priemones. Klaipėdos uoste žaliasis vandenilis bus gaminamas elektrolizės būdu, naudojant polimerinių elektrolitų membranos (PEM) tipo elektrolizerį. Įrenginys vandeniliui gaminti bus sumontuotas standartiniame 40 pėdų jūriniame konteineryje. Vandenilio gamybos įrangai Klaipėdos uoste planuojamas elektros poreikis – 3 MW.

Žaliojo vandenilio projektai, apimantys gamybos plėtrą ir pildymo punktų įrengimą, įgyvendinami pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis. ES skiriamos lėšos siekia 6,3 mln. Eur.

Žymos: | | | | | |

Komentarai (3):

Atsakymai į “Klaipėdos uoste rengiamasi naudoti techniką, varomą žaliuoju vandeniliu”: 3

  1. Vandenilis jau atgyvena parašė:

    Vandenilio gamyba nepasiteisina, bet pasiteisina ES investicijos. Jas suvalgys uostas, o paskui žiūrės kas bus toliau, kokį kursą jam parinks-žalią ar mėlyną.

  2. Kai žemėje vis mažėja gelo vandens parašė:

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-11719667/Lake-Powell-Lake-Mead-unlikely-refill-50-years.html

    Kokiu urodu reikia būti kad iš gelo vandens 9l. gaminti 1 l degalu, kai planetoje trūksta gelo vandens? Kokiu degradu I ir vagišius reikia būti?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Uostas ir jūra

Rengiamas placdarmas naujam Uosto direkcijos pastatui

Uosto direkcija jau ieško rangovo, kuris pastatytų bei rekonstruotų krantines, ties kuriomis iškils ir naujasis jos administracinis pastatas bei švartuosis ...
2024-06-10
Skaityti daugiau

Mums rašo

Ar mums dar liks gėlo vandens?

Kodėl taip taškomas mūsų gėlas vanduo? Gal todėl, kad Lietuva – viena daugiausiai gėlo vandens atsargų turinčių valstybių Europoje. Lietuva ...
2024-06-05
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uoste lankėsi Vokietijos ambasadorius

Nuo praėjusių metų rugpjūčio Vokietijos ambasadoriaus pareigas Lietuvoje einantis dr. Cornelius Zimmermann atvyko susipažinti su Klaipėdos uostu. Per pastaruosius 20 ...
2024-06-04
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This