Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-06-12 |
Programa „Erasmus+“ siekiama per mobilumą mokymosi tikslais, taip pat bendradarbiavimą, skatinti kokybišką ir įtraukų mokymą(si), skatinti inovacijas ir padėti įgyti daugiau žinių, įgūdžių ir gebėjimų, reikalingų sparčiai besikeičiančioje, vis judesnėje, daugiakultūriškesnėje ir labiau skaitmenizuotoje visuomenėje. Šis poreikis aktualus ir ypač siejasi su Lietuvos Vyriausybės programos įgyvendinimo plane įtvirtintu siekiu modernizuoti ir atnaujinti pedagoginių studijų programas, panaudojant skaitmenines technologijas, orientuojantis į platesnės specializacijos pedagogų rengimą ir tarptautiškumą, bendradarbiaujant su stipriausiais pasaulio pedagogų rengimo centrais, ir didinant skirtingų sričių profesionalų dalyvavimą pedagoginių studijų programose.
„Erasmus+“ akreditacija tarp bendrojo ugdymo įstaigų įgauna pagreitį – 2020 m. buvo akredituotos tik 5, 2021 m. akreditaciją įgijo 16 (2 iš jų Klaipėdoje) bendrojo ugdymo įstaigų, o 2022 m. – net 38 bendrojo ugdymo įstaigos (3 iš jų Klaipėdoje). Miško mokykla akredituota jau dvejus metus ir per šį laikotarpį pasiempti patirties jau buvo išvykę per 30 jos darbuotojų. Taigi, mokyklos kasdienybėje nusėda praktika iš Danijos, Suomijos, Graikijos, Belgijos įstaigų. Tokia patirtis ne tik praturtina akademines žinias, bet ir padeda plėsti kultūrinį supratimą bei įgyti vertingų patirčių, kuriomis galima dalintis ugdymo metu.
Akimirka iš mokymų Danijoje
Pavyzdžiui, mokytojos Ernesta Malevskienė, Kornelija Jurevičiūtė ir Erika Jaloveckienė viešėjo mokykloje Kosmos, Antverpene, Belgijoje. Tai yra viena iš devynių Belgijos mokyklų, kurios išbando įvairias naujoves. Ir jei jos pasivirtina – yra įgyvendinamos ir kitose šios šalies mokyklose.
Ernesta dalinasi: „Mokykla ir darželis nustebino tuo, kad yra valstybiniai, tačiau veikia visai kaip lauko mokykla. Žavi tai, kad pradinių klasių vaikams veikla (užduotis) keičiasi kas 15 minučių. Tai reiškia padirbėjus su matematikos užduotimis – po 15 minučių jie jau mokosi gramatikos. Mūsų komanda praktikavosi kaip pasiruošti ugdomąją medžiagą pasitelkiant skaitmenines priemones ir kaip ją įtraukiančiai pateikti per pamokas”.
Deimantė Simonavičiūtė, pradinių klasių mokytoja, su „Erasmus+“ programa lankėsi Slovėnijoje, Liublianoje, kur dalyvavo mokymuose apie augimo mąstyseną (Growth Mindset) ir jos pritaikymą švietimo organizacijose. Į augimą orientuotas mąstymas – tai žinojimas, jog savo gebėjimus ir galimybes galime lavinti, pasitelkiant įvairias mokymosi strategijas, nebijant iššūkių ir klaidų. Mokymų metu buvo kalbama apie tai, jog labai svarbu padėti vaikams atpažinti savo charakterio stiprybes, skatinti juos nebijoti iššūkių ir nepasiduoti po pirmo ar kelių nesėkmingų bandymų bei vertinti vaikų pastangas. Taip pat, laiku ir vietoje suteikti į vaiko augimą orientuotą grįžtamajį ryšį, akcentuojant pastangas, o ne galutinį rezultatą.
„Būtinai šią patirtį pritaikysiu Miško mokykloje“, – sako ji.
Dvi darželio mokytojos, Erika Jaloveckienė ir Gintarė Mostvilaitė, viešėjo Portugalijoje. Vizito tikslas – pedagoginių žinių tobulinimas. Naujų mokymo metodų bei idėjų ekologijos ir SUP mokinių integracijos srityse pasisėmimas.
„Stebėjome darbą trijose „Escola la fora“ lauko darželiuose. Daugiausiai laiko praleidome Lisabonos miesto parke įsikūrusiame lauko darželyje. Stebėjome kokia įprasta rutina vyksta: ryto ratas, pusryčiai, veikla, pietūs, poilsis, pavakariai ir laisvas laikas. Veikloms besikeičiant vaikai kviečiami dainomis į ratelį ir informuojami kokia sekanti veikla jų laukia. Stebėjomės komandos lankstumu ir gebėjimu prisitaikyti prie individualių tėvelių ir vaikų poreikių”, – pasakoja E. Jaloveckienė.
Mokyklos mokytojos Agnė Grigienė ir Dovilė Pabilionytė svečiavosi kaimyninėje Lenkijoje.
Lenkijos lauko mokykla „Pines school”
A. Grigienė pasakoja: „Lankėmės netoli Varšuvos įsikūrusioje mokykloje, kur didžioji dalis pamokų vyksta anglų kalba, mokomasi pagal britišką švietimo sistemą, taikomi lauko pedagogikos principai bei projektinės veiklos. Viena iš įdomiausių Pines school ypatybių yra tai, kad čia skirtingo amžiaus vaikai mokosi kartu. Net vyresni neskirstomi į klases. Vaikai čia skatinami būti atsakingi už savo veiksmus, o netinkamas elgesys ar nesaugus poelgis susiduria su natūraliomis pasekmėmis, skatinančiomis juos mokytis iš savo klaidų. Tai tikrai nuostabu, kai patirtis kitur atitinka ir sustiprina vertybes, kurias puoselėjame ir savo mokykloje”.
Su „Erasmus+“ programa keliauja iniciatyvūs, profesionalūs ir entuziastingi mokytojai, kurie yra savo srities specialistai. Jie ne tik mokosi, bet ir grįžę įkvepia vaikus mokytis, ugdo atsakomybę, vertina savarankiškumą ir, žinoma, skatina tyrinėti bei kurti. Miško mokyklos vadovė ir „Erasmus+“ projektų koordinatorė Dovilė Urbanavičienė dalinasi, jog trys pagrindiniai tikslai yra semtis patirties inovatyvaus ugdymo srityje; semtis patirties integruoto ugdymo srityje – pamatyti, kaip svetur integruojami vaikai turintys specialiųjų poreikių; plėtoti ekologiškus ir žaliuosius projektus visos organizacijos lygmeniu – administravime, ugdyme, maitinime ir ūkyje.
Parašykite komentarą