Klaipėdą pasieks rekordinis krovinys

Verslas
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-06-27

Į Klaipėdos konteinerių terminalą (KKT) atplaukia laivas iš Alžyro, atgabenantis beveik 17 tūkst. tonų armatūros. Tai didžiausias tokio tipo metalo krovinys Klaipėdoje nuo nepriklausomybės pradžios.

Planuojama, kad šiemet Lietuvą kas mėnesį pasieks laivas iš Alžyro.

„Pasikeitus geopolitinei situacijai, žaliavų rinką diversifikuoja visos šalys. Alžyro „Algerian Qatari Steel“ yra pasirinkę Baltijos šalių regioną kaip strateginę eksporto rinką. Šis laivas yra ilgalaikio bendradarbiavimo įtvirtinimas“, – pranešime cituojamas metalo prekybos įmonės „Steel Core“ komercijos direktorius Donatas Gelažauskas.

Pasak jo, Baltijos šalys tampa svarbiu Afrikos metalo eksportuotojų tašku, o tokie strateginiai žingsniai stiprina mūsų regiono ekonominį tvarumą ir nepriklausomybę nuo tradicinių tiekimo grandinių.

„Papildomi kroviniai didina Klaipėdos jūrų uosto konkurencingumą, o KKT tampa strateginiu centru šio krovinio paskirstymui Baltijos šalims“, – sako KKT generalinis direktorius Vaidotas Šileika.

Anot jo, Ro – Ro ir generalinių krovinių terminale armatūros krova nėra naujiena, tačiau kiekvieną kartą sulaukus šio krovinio būtinas išskirtinis komandos sutelktumas, nes laivu atplukdoma armatūra yra 15–os ar net daugiau rūšių. Todėl jas tenka ne tik profesionaliai iškrauti, bet ir surūšiuoti, atskirti ir sandėliuoti terminalo teritorijoje.

„Algerian Qatari Steel“ – viena moderniausių armatūros liejyklų pasaulyje, į kurią investuota daugiau nei 2 mlrd. JAV dolerių. Pagrindiniai produkcijos pirkėjai yra Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Europos šalys. Gamykla turi visus reikalingus kokybės sertifikatus, leidžiančius eksportuoti metalą į daugelį pasaulio šalių.

Lietuvoje kasmet sunaudojama apie 200 tūkst. tonų armatūros, didžiausi jos naudotojai yra statybos įmonės ir kelininkai. Iki karo tarp Rusijos ir Ukrainos pradžios beveik 100 proc. armatūros Lietuvą pasiekdavo iš Rusijos ir Baltarusijos. Geopolitinės situacijos pokyčiai verslą paskatino ieškoti naujų tiekimo šaltinių.

Žymos: | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Fotoreportažai, Uostas ir jūra

Į Klaipėdos uostą nusidriekė pirmasis žaliasis laivybos maršrutas

Singapūro laivybos įmonė „X-Press Feeders“ nusprendė įtraukti Klaipėdos uostą į laivybos maršrutą, kuriuo kursuoja žaliuoju metanoliu varomi konteinerius gabenantys laivai. ...
2024-09-16
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Salietra uoste: ar tai pavojingas objektas? 

Kai kurių klaipėdiečių neįtikina uostininkų aiškinimai dėl Klaipėdos krovinių terminale (KKT) perkrauto salietros krovinio – keliamas klausimas, kodėl ši įmonė ...
2024-09-12
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Vėl sudirgino salietra 

2020-ųjų vasarą, po didžiulio salietros sukelto sprogimo Libano sostinėje Beirute, Klaipėdoje kilęs šurmulys dėl šios medžiagos krovos uoste šiomis dienomis ...
2024-09-06
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This