Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-08-09 |
Užsibrėžusi tikslą sumažinti išmetamųjų teršalų kiekius tiek iš uosto transporto, tiek iš laivybos, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rengiasi stebėti ir padaryti viešai prieinamus jų emisijos duomenis, „kad būtų galima stebėti tendencijas, ieškoti taršos mažinimo priemonių, siekti nustatytų tikslų ir rodiklių”. Numatoma, kad duomenys būtų pasiekiami ir viešai per internetinę svetainę portofklaipeda.lt.
Direkcija šiuo metu ieško, kas galėtų išsinuomoti programinę įrangą, skirtą laivybos ir uosto transporto emisijoms skaičiuoti. Siekiama pateikti duomenis, apimančius visą Klaipėdos uosto veiklą. Jei įrangos nuomos procedūros neužstrigs, duomenys apie uosto taršos emisijas bus teikiami jau kitais metais.
„Sistema turi apskaičiuoti ir vizualiai pateikti laivų, operuojančių Klaipėdos uoste, uosto transporto, įskaitant krovos įrangos ir Uosto direkcijos išmetamų teršiančių medžiagų (anglies monoksido (CO), azoto oksidų (NOX), sieros dioksido (SO2), kietųjų dalelių (KD), nemetaninių lakiųjų organinių junginių (NMLOJ) ir kt. medžiagų, numatytų skaičiavimo metodikose) ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijas”, – rašoma paskelbtuose dokumentuose.
Siekiama, kad laivybos duomenys, įskaitant Uosto direkcijos laivų, būtų pateikiami „realiu ar beveik realiu laiku”, ne mažesniu nei vienos paros intervalu. Uosto transporto duomenys turi būti pateikti už praėjusius metus intervalu, ne didesniu nei vieneri metai.
Norima, kad sistema pateiktų duomenis apie emisijas pagal teršalų rūšį (atskirai iš laivybos ir uosto transporto), laivo tipą (krovininiai laivai, konteineriniai, žvejybiniai, uosto vilkikai, keleiviniai, ro-ro, tanklaiviai ir kt.), laivo pavadinimą, laivo IMO ar MMSI numerį, jo judėjimo fazę (plaukimas, manevravimas, stovėjimas), uosto įmonę, kurioje buvo prišvartuotas laivas ir pan.
Motyvuodama savo siekius direkcija rašo, kad oro tarša yra didžiausia grėsmė aplinkai ir sveikatai Europoje. Oro kokybė Europoje daugelyje sričių išlieka prasta, nepaisant išmetamųjų teršalų kiekio ir koncentracijos mažinimo aplinkoje. Oro kokybė buvo didžiausias aplinkosaugos prioritetas uostams nuo 2013 m.
Remiantis 2020 m. Europos jūrų uostų organizacijos (ESPO) aplinkosaugos ataskaita, oro kokybės stebėjimas uostuose padidėjo 15 % nuo 2013 m. ir maždaug du trečdaliai Europos uostų šiuo metu stebi oro taršą, nes tai viena iš aplinkos valdymo dalių. Uosto administracijos taip pat prisideda prie oro taršos uosto teritorijose mažinimo – kaip skatinamąją priemonę taiko mažesnius uosto mokesčius laivams, kurie diegia papildomas aplinkosaugines priemones.
Pradžiai reiktų iškelti iš miesto taršią uosto krovą.
Iš Smiltynės pusės su atviromis birių krovinių krūvomis uostas atrodo lyg būtų XIX a. standartų. Turbūt tai vienas „nepamirštamų” reginių į Klaipėdą įplaukiantiems kruizinių laivų turistams, kaip ant delno matantiems minėtas įspūdingas krūvas ir šalia esančius gyvenamuosius namus Sportininkų g., N.Uosto g..
Latakas nori pateisinti vandenilio gamybą. Įžvalgesnis viską mato ir supranta. Reikia sugebėti taip dumti akis.
Vyksta piaras prieš privatizaciją. Įdomu, kiek latakas ketina įsigyti
būsimo UAB’o akcijų.
Iš viso pasaulio tempi metala ir pjaustyti pastatytame 100 ha pietiniame uoste.
Vyriausybė planuoja Lietuvoje laidoti radioaktyvios atliekas iš ES
„laidoti radioaktyvios atliekas iš ES”
Pateikite faktus. Nemeluokite.
O kaip durpės …apdulkino uostas visa Marių gatvė, kaip chamas uostas tempia iš viso pasaulio ir pjausto metala, triukšmas… dulkės , kaip trasas krauna ir dulkės skraido. Tegul galvoja kaip ta tarša stabdyti. Marių g. žmonės, N.uosto gyventojai kiek rašė skundu-UOSTAS ,LATAKAS NEREAGAVO, TOLIAU KRAUNA IR DIDINA TARŠA
Atrodo, kad grįžtame pn.į 1990 m. 30 ir daugiau metų ,šimtai ES projektų, milijonai ES fin. paramos ,bet ir KU Jūrų tyrimo institutas su pačia moderniausia milijonines Eur kainos įranga, su gal 100 specialistų, su laivais- laboratorijomis ir t.t.. Kas čia darosi? Atrodo kad geriausias „biznis” ruošti vis naujus projektus? U. Direkcija negali nukrypti į tokias nesąmones? Savivaldybė aktyviai demonstruoja perteklinius finansus, nežiūrint, kad vis skelbia kad Klaipėdoje yra daug vargstančių, skurstančių žmonių…
Rengiasi stebėti, kaip teršia… Gal geriau būtų, jei stabdytų atvirą krovą miesto centre? Kaip krovė taip ir krauna. Dar arčiau centro, šalia stambios gydymo įstaigos Nothway sukrautos didžiausios dulkančios krūvos. Kai valdžia akla, kokia prasmė stebėti? Vis vien nieko nemato.
Jūs kalbate apie Klasco. Ir Latakui turėtų būti matyti, kad šiuo metu kraunama taip, kad dulkių debesys pasiekia ne tik Naujosios uosto gatvės namus, bet ir statomą Memelio miestą. Bus tikrai premium klasės būstas ir biurai, tik langų negalės atsidaryti kaip Sportininkų gatvėje.