Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-09-11 |
Neleisti autobusais vežti paspirtukų ir dviračių, – už tokį pasiūlymą trečiadienį balsavo 6 iš 7 Klaipėdos miesto tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto narių. „Neduok, Dieve, koks nors žmogus įpuls į tą dviratį, pasikabins šonkauliais ant to vairo”, – būgštavo komiteto pirmininkas Kęstutis Bartininkas.
Vidmantas Dambrauskas siūlė atmesti mero pateiktame sprendimo projekte numatytą galimybę tam tikromis sąlygomis Klaipėdos miesto ir priemiesčio viešojo transporto autobusais vežti ne tik keleivius, bet ir dviračius.
„Mes neturim pasiduoti destruktyvioms idėjoms, – ragino jis priešintis tokiam sumanymui. – Autobusas yra tokia pat transporto priemonė, kaip dviratis. Jinai yra skirta vežti keleiviams”.
Pasak V. Dambrausko, reikia „neleisti jokių būdu vežti nei paspirtukų, nei dviračių mūsų viešuoju transportu”.
Jam antrinęs opozicijos lyderis, konservatorius Ugnius Radvila teigė, jog „eilė Europos miestų gegužės mėnesį atšaukė leidimą vežti tokias transporto priemones autobusais”. Ir tikino, kad Klaipėdoje „tikrai paspirtukai ir dviračiai šiuo laikotarpiu galybių vežti neturėtų turėti“, nes esą bus daugiau žalos, nei naudos.
Tokiam totaliam draudimui priešinosi tik liberalas Saulius Liekis: „Nebus daug tų besiverčiančių su dviračiais į autobusus, tik tam tikri išskirtiniai atvejai, kuriems turėtų būti numatyta tokia galimybė. Pavyzdžiui, sugedo dviratis, vaikas, žmogus susižeidė. Aš – už daugiau žmogiškumo autobusuose”.
Į tai V. Dambrauskas atsakė, kad reikia suteikti teisę išskirtiniais atvejais tokius klausimus spręsti autobuso vairuotojui. Tačiau Gintaras Neniškis, VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius, atsakė, jog vairuotojams tokia teisė yra suteikta.
„Vairuotojas tikrai nerizikuos”, – tarstelėjo jis.
„Tai kaip mes balsuosim? – tuomet sunerimo V. Dambrauskas.- Gintarai, paaiškink, kaip mus dabar balsuoti? Tai mes turėtume nepritarti tai tvarkai? Pasiklysim tarp trijų pušų, nes dar yra ir paspirtukai…”
Jis pasiūlė „atnešti” į Savivaldybės tarybą sprendimo projektą jau be „dviračių ir paspirtukų”. Šeši komiteto nariams tokiam pasiūlymui pritarė, tik S. Liekis balsavo prieš. Tačiau balsuojant už visą sprendimo projektą, jis tik susilaikė.
„Pasakyk paprastai žmoniškai: aš susilaikau”, – mokė kolegą V. Dambrauskas, o tas atsakė, jog laikosi reglamento.
„Pofig jūs vadovaujatės”, – atsiliepė V. Dambrauskas.
Galutinį sprendimą šiuo klausimu priims Savivaldybės taryba. Šią savaitę posėdžiavęs Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas vienbalsiai pateiktam projektui pritarė.
Dokumente nurodyta, kad darbo dienomis piko metu – nuo 7 iki 9 val. ir nuo 15 iki 18 val. – keleiviai galės vežtis „mikromobilumo transporto priemones ar sulankstomus dviračius tik įdėtus į dėklą bei sulenktus į transportavimo padėtį, jei tai leidžia priemonės konstrukcija, ir tik asmenims su technine judėjimo pagalbos priemone ar vežimėliams skirtoje vietoje”.
Mikromobilumo transporto priemonėmis projekte įvardyti paspirtukai, elektriniai paspirtukai, kurių didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW ir kurių didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/h, taip pat riedžiai, riedlentės ir kitos nedidelės transporto priemonės.
Dviračius numatoma leisti vežti autobusuose, pažymėtuose specialiais ženklais ir kuriose yra įrengtos specialiai tam skirtos vietos. Keleivis su dviračiu turėtų įlipti tik pro antrąsias transporto priemonės duris, šalia kurių įrengta speciali dviračiams vežti skirta vieta. Jis turėtų įlipti paskutinis. Įlipęs į transporto priemonę su dviračiu, jį turėtų pritvirtinti specialiu tvirtinimo įtaisu, esančiu transporto priemonėje. Jei vieta, kurioje galima vežti dviračius, yra užimta kitų važiuojančių keleivių, dviračio vežti viešajame transporte nebūtų galima.
Gaila, tai žingsnis atgal. O autobusų vairuotojams laikas išmokti rodyti posūkio signalą išvažiuojant iš stotelės.