Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-09-11 |
Ir antrasis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos konkursas dėl viešojo vandenilio pildymo punkto įrengimo patyrė fiasko: konkursas baigtas neišrinkus laimėtojo.
Antrą kartą konkursas dėl žaliojo vandenilio gamyklos sklype Nemuno g. 40 buvo paskelbtas liepos pradžioje, o rugpjūčio 29 d. priimtas sprendimas jį nutraukti atmetus visas paraiškas ar pasiūlymus.
„Pasiūlyta kaina yra per didelė ir perkančiajam subjektui nepriimtina”, – rašoma rugsėjį paskelbtame pranešime.
Konkurse dalyvavo tik viena įmonė – „Lucidus Techno”. Kokią kainą už šio objekto statybą ji pasiūlė, neskelbiama. Nebuvo skelbta ir kokią maksimalią kainą Uosto direkcija šiam pirkimui yra suplanavusi. Vertinti pasiūlymus buvo numatyta atsižvelgiant į kainos ir kokybės santykį, kaina vertinime sudarė 90 proc.
Gegužę uosto direkcija pranešė, jog buvo nutrauktas pirmasis pirkimas, kurio rezultatų paskelbimo terminas buvo atidėliotas net penkis kartus. Tuomet direkcija nedelsdama paskelbė naują rinkos konsultaciją ir dėl kito nutraukto konkurso – viešųjų vandenilio pildymo punktų įrengimo Klaipėdoje bei priemiestyje – techninės specifikacijos.
Šių metų viduryje buvo skelbta, kad Klaipėdos uostas tikisi jau po poros metų tapti pirmuoju Lietuvoje ir Baltijos šalyse gaminančiu ir tiekiančiu žaliąjį vandenilį laivams, viešajam bei asmeniniam transportui. Nesėkme pasibaigusio konkurso sąlygose buvo numatyta, jog vandenilio pildymo punktas turėjo būti pastatytas per 14 mėnesių.
Numatoma, kad Klaipėdos uoste žaliasis vandenilis bus gaminamas elektrolizės būdu – naudojant polimerinių elektrolitų membranos (PEM) tipo elektrolizerį arba lygiavertį. Poveikio aplinkai vertinimo ataskaitoje buvo pateikiama, kad vienam kilogramui vandenilio pagaminti reikia apie 22–23 litrų vandens. Per parą Klaipėdos uoste pagaminti 500 kilogramų vandenilio prireiks maždaug 11 kub. m vandens. Įrangai dirbant visu pajėgumu ir per metus pagaminant apie 127 tonas vandenilio, vandens poreikis sieks apie 4200 kub. m. Į šį kiekį įskaičiuotas vanduo, skirtas vandenilio gamybai, vandens demineralizacijai ir įrenginiams aušinti. Akcentuojama, kad vandenilio gamybai uoste bus sunaudojamas maždaug 10 kartų mažesnis vandens kiekis nei standartinėje automobilių plovykloje.
Tokie direkcijos planai sulaukė ir dalies klaipėdiečių, ir kai kurių vietos politikų pasipriešinimo.
Bendra vandenilio gamybos ir papildymo juo stotelių projektų vertė, planuojama, sieks apie 10,5 mln. Eur, Europos Sąjungos lėšomis bus finansuojama apie 6 mln. Eur.
Nors vandenilio gamybos projektas vis stringa, direkcija jau užsisakė vandeniliu ir elektra varomą laivą, skirtą atliekoms tvarkyti. Bendra šio projekto vertė siekia 12 mln. Eur be PVM.
Parašykite komentarą