Vandenilio gamyklos kainos Uosto direkcija „neįkando“

Svarbu, Uostas ir jūra
Avatar photoArtūras Šulcas
2024-09-11

Ir antrasis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos konkursas dėl viešojo vandenilio pildymo punkto įrengimo patyrė fiasko: konkursas baigtas neišrinkus laimėtojo.

Antrą kartą konkursas dėl žaliojo vandenilio gamyklos sklype Nemuno g. 40 buvo paskelbtas liepos pradžioje, o rugpjūčio 29 d. priimtas sprendimas jį nutraukti atmetus visas paraiškas ar pasiūlymus. 

Uosto direkcijos laivyno bazė, kurioje suplanuotos statybos. Martyno Vainoriaus nuotr.

„Pasiūlyta kaina yra per didelė ir perkančiajam subjektui nepriimtina”, – rašoma rugsėjį paskelbtame pranešime.

Konkurse dalyvavo tik viena įmonė – „Lucidus Techno”. Kokią kainą už šio objekto statybą ji pasiūlė, neskelbiama. Nebuvo skelbta ir kokią maksimalią kainą Uosto direkcija šiam pirkimui yra suplanavusi. Vertinti pasiūlymus buvo numatyta atsižvelgiant į  kainos ir kokybės santykį, kaina vertinime sudarė 90 proc.

Gegužę uosto direkcija pranešė, jog buvo nutrauktas pirmasis pirkimas, kurio rezultatų paskelbimo terminas buvo atidėliotas net penkis kartus. Tuomet direkcija nedelsdama paskelbė naują rinkos konsultaciją ir dėl kito nutraukto konkurso – viešųjų vandenilio pildymo punktų įrengimo Klaipėdoje bei priemiestyje – techninės specifikacijos.

Šių metų viduryje buvo skelbta, kad Klaipėdos uostas tikisi jau po poros metų tapti pirmuoju Lietuvoje ir Baltijos šalyse gaminančiu ir tiekiančiu žaliąjį vandenilį laivams, viešajam bei asmeniniam transportui. Nesėkme pasibaigusio konkurso sąlygose buvo numatyta, jog vandenilio pildymo punktas turėjo būti pastatytas per 14 mėnesių.

Numatoma, kad Klaipėdos uoste žaliasis vandenilis bus gaminamas elektrolizės būdu – naudojant polimerinių elektrolitų membranos (PEM) tipo elektrolizerį arba lygiavertį. Poveikio aplinkai vertinimo ataskaitoje buvo pateikiama, kad vienam kilogramui vandenilio pagaminti reikia apie 22–23 litrų vandens. Per parą Klaipėdos uoste pagaminti 500 kilogramų vandenilio prireiks maždaug 11 kub. m vandens. Įrangai dirbant visu pajėgumu ir per metus pagaminant apie 127 tonas vandenilio, vandens poreikis sieks apie 4200 kub. m. Į šį kiekį įskaičiuotas vanduo, skirtas vandenilio gamybai, vandens demineralizacijai ir įrenginiams aušinti. Akcentuojama, kad vandenilio gamybai uoste bus sunaudojamas maždaug 10 kartų mažesnis vandens kiekis nei standartinėje automobilių plovykloje.

Tokie direkcijos planai sulaukė ir dalies klaipėdiečių, ir kai kurių vietos politikų pasipriešinimo.

Bendra vandenilio gamybos ir papildymo juo stotelių projektų vertė, planuojama, sieks apie 10,5 mln. Eur, Europos Sąjungos lėšomis bus finansuojama apie 6 mln. Eur.

Nors vandenilio gamybos projektas vis stringa, direkcija jau užsisakė vandeniliu ir elektra varomą laivą, skirtą atliekoms tvarkyti. Bendra šio projekto vertė siekia 12 mln. Eur be PVM.

Žymos: | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Matuos triukšmo lygį uoste ir jo prieigose

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) įsigijo triukšmo lygio matavimų pastatuose ir jų aplinkoje paslaugas.  Tokią sutartį KVJUD pasirašė spalio ...
2024-12-01
Skaityti daugiau

Miestas

Klaipėdos savivaldybė plaukioja laike

Lapkričio 12 d. Klaipėdos savivaldybė su rangovu pasirašė papildomą susitarimą, kad nuo šių metų liepos 1 d. stabdomas Smiltynės g. ir ...
2024-11-29
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Pietinio uosto statyba: skuba - itin svarbu

„Numatyti galimus sprendinius tokius, kad kaip įmanoma anksčiau būtų galima pradėti ir užbaigti objekto statybos darbus”, – toks uždavinys suformuluotas ...
2024-11-27
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This