Į Klaipėdos uostą nusidriekė pirmasis žaliasis laivybos maršrutas (1)

Fotoreportažai, Uostas ir jūra
Nojus Galinis, „Atviros Klaipėdos“ praktikantas
2024-09-16

Singapūro laivybos įmonė „X-Press Feeders“ nusprendė įtraukti Klaipėdos uostą į laivybos maršrutą, kuriuo kursuoja žaliuoju metanoliu varomi konteinerius gabenantys laivai. Pirmasis iš jų – „Eco Umande“- pirmadienį buvo pasveikintas Klaipėdos konteinerių terminale surengtos ceremonijos metu. Žaliuoju laivybos maršrutu plauksiantis laivas uoste lankysis kas dvi savaites.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Tai didelis įvertinimas mūsų pastangoms siekti aplinkosauginių tikslų ir įrodymas, kad esame tarp pažangiausių Europos uostų. Kartu su tokiais uostais kaip Roterdamas ir Antverpenas mes prisidedame prie tvarios jūrinės laivybos pramonės vystymosi“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Kiek daugiau nei prieš 50 metų veiklą Pietryčių Azijoje pradėjusi įmonė „X-Press Feeders“ šiuo metu dirba visoje Azijoje, Artimuosiuose Rytuose, Afrikoje, Karibų jūros regione, Lotynų Amerikoje, Viduržemio jūros regione ir Europoje. Pati įmonė konteinerių nevaldo, jos pagrindinė veikla – transporto paslaugų konteinerių operatoriams tiekimas. „X-Press Feeders“ šiandien turi daugiau nei 100 laivų nuo 700 iki 7 tūkstančių TEU talpos. Žengdama tvarumo kryptimi, įmonė iki 2026-ųjų planuoja įsigyti 14 žaliuoju metanoliu varomų laivų. Šiuo metu jau plaukioja 4 tokie laivai, vienas jų – „Eco Umande“.

„X-Press Feeders“ yra įsipareigojusi plėtoti tvarią laivybos praktiką. Ši iniciatyva atitinka mūsų įsipareigojimą mažinti anglies dvideginio išmetimą ir skatinti aplinkai draugišką veiklą pasauliniuose laivybos maršrutuose. Mūsų aplinkai draugiško, metanoliu varomo laivo „Eco Umande“ atplaukimas į Klaipėdos uostą yra svarbus įvykis ne tik mūsų įmonei, bet ir visai laivybos pramonei. Bendradarbiaudami su tokiais pažangiai mąstančiais uostais kaip Klaipėda, mes imamės konkrečių veiksmų, kad visoje Europoje laivybos pramonė taptų tvaresnė“, – pranešime spaudai cituojamas Francis Goh, įmonės „X-Press Feeders“ vykdomasis direktorius.

Konteinerius į Klaipėdos konteinerių terminalą ir iš jo plukdysiantis žaliuoju metanoliu varomas laivas „Eco Umande“ yra 148 metrų ilgio. Vienu metu 1 260 TEU konteinerių galintis plukdyti laivas kursuos maršrutu Roterdamas–Antverpenas–Klaipėda–Ryga–Roterdamas. Jame dirba 17 žmonių įgula.

Anot A. Latako, „Eco Umande“ ateityje į Klaipėdą turėtų atplaukti dažniau – kartą per savaitę.

„Mūsų įmonės viena iš strateginių krypčių – tvarumas, todėl aktyviai investuojame į įvairius sprendimus, kurie padeda mažinti CO2 emisijas. Įsigyjame aplinkai draugišką techniką, optimizuojame krovos procesus bei naudojame energiją tausojančius sprendimus, siekdami sumažinti neigiamą poveikį aplinkai ir prisidėti prie tvaresnės bei ekologiškai atsakingos uosto veiklos. Mus džiugina, jog šiais metais į mūsų terminalą vis dažniau atplaukia SGD kuru varomi didieji krovininiai laivai, jau buvo atliktos SGD bunkeravimo operacijos, o šiandien priimame žaliuoju metanoliu varomą laivą „Eco Umande“. Visa tai įrodo, jog mes, kaip krovos terminalas, esame atsakingai pasiruošę aptarnauti ne tik iki šiol mums įprastus laivus, bet ir žaliuosius, kurie aktyviai prisideda prie aplinkos išsaugojimo“, – pranešime spaudai cituojamas Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius Vaidotas Šileika.

Šių metų balandį įmonė „X-Press Feeders“ ir šeši Europos uostai, tarp kurių ir Klaipėdos uostas, padėjo parašus bendrame dokumente ir įsipareigojo drauge skatinti tvarios laivybos plėtrą Šiaurės ir Baltijos jūrose kuriant žaliuosius laivybos koridorius, prisidedančius prie CO2 emisijų mažinimo. Taip pat įsipareigota uostuose plėtoti alternatyvių degalų, tarp kurių ir metanolis, tiekimo į laivus infrastruktūrą. Šis Klaipėdos uosto įtraukimas į žaliąjį laivybos maršrutą yra tarp Klaipėdos uosto ir „X-Press Feeders“ pasirašyto bendradarbiavimo susitarimo tąsa.

Žaliasis laivybos koridorius – tai reguliarus jūrų transporto maršrutas, kuriame ypatingas dėmesys skiriamas laivybos poveikio aplinkai mažinimui naudojant aplinkai draugišką kurą, pavyzdžiui, žaliąjį metanolį ar žaliąjį vandenilį, elektrą, taip pat diegiant infrastruktūrą ir pažangias technologijas, kurios leidžia sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas, oro taršą, triukšmą ir kitas neigiamas pasekmes aplinkai.

Žymos: | | | | | |

Komentarai (1):

Įrašo “Į Klaipėdos uostą nusidriekė pirmasis žaliasis laivybos maršrutas” komentarų : 1

  1. Anonimas parašė:

    Nu kiek tie žm

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

III ketvirtis - kol kas sėkmingiausias Klaipėdos uostui

7 proc. daugiau perkrautų krovinių ir daugiau nei trimis procentiniais punktais padidėjusi rinkos dalis tarp Baltijos šalių uostų – taip ...
2024-10-14
Skaityti daugiau

Laiškai iš jūros, Svarbu

Vartai į jūrą

Jūra – vartai į pasaulį. Gal ir kiek nuvalkiotas posakis, bet jis labai teisingas. „Priėjimas“ prie jūros suteikia galimybę pasiekti ...
2024-10-12
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uostui - apdovanojimas už tvarios laivybos vystymą

Ne tik Singapūro laivybos įmonė „X-Press Feeders“, nusprendusi įtraukti Klaipėdos uostą į reguliarų laivybos maršrutą, kuriuo kursuoja žaliuoju metanoliu varomas ...
2024-10-10
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This