Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-08-26 |
Klaipėdos savivaldybės vadovas pritarė teritorijos tarp Stalių, Naujosios Uosto, Plytų, Uosto ir Titnago gatvių bendrųjų sprendinių formavimo stadijos (koncepcijos) sprendiniams.

Pagal juos čia gali rastis 2-8 aukštų pastatai, kurių „architektūros siluetas, tūriai, kompozicija, mastelis ir fasadų medžiagiškumas turi derėti istorinėje aplinkoje“.

Teigiama, jog detaliojo plano sprendiniai neturės neigiamos įtakos aplinkinių teritorijų funkciniams ir „kompoziciniams ryšiams“, nes planuojamoje teritorijoje numatomos veiklos – komercinė ir inžinerinės infrastruktūros.
Įgyvendinus šiuos sprendinius esą „bus pagerinti visuomenės poreikiai, atsiras naujų paslaugų tiekėjų, atsiras naujų darbo vietų“.
Numatyta projektuojamus 4-8 aukštų pastatus „derinti prie gatvių išklotines formuojančių naujos architektūros pastatų mastelio, kompozicijos ir medžiagiškumo sprendinių principu“.
Ši teritorija buvo suplanuota dar 2000 metais, savivaldybės tarybai patvirtinus teritorijos tarp Naujosios Uosto, Uosto ir Sankryžos gatvių detalųjį planą.

Esamo detaliojo plano koregavimo būtinumas grindžiamas žemės sklypo Naujoji Uosto g. 15C savininko noru pakeisti žemės sklypo naudojimo būdą iš susisiekimo ir inžinerinių komunikacijų aptarnavimo objektų teritorijos į komercinės paskirties objektų teritorijos. Čia planuojamas administracinis-daugiafunkcinis centras. Žemės sklypui reikia ir iš naujo nustatyti teritorijos naudojimo reglamentą.
Planuojamoje teritorijoje žemės sklypams nustatomas naudojimo tipas „paslaugų teritorija“, kuris skirtas negyvenamosios paskirties pastatams.

Numatomas perimetrinis teritorijos užstatymas, statomų pastatų aukštis neturi viršyti 25 metrų.
Žemės sklypo Naujoji Uosto g. 15C plotas – 2179 kv. m. Čia planuojamas automobilius statyti požeminėje dviejų lygių aikštelėje.

Savivaldybės patvirtintą dokumento projektą planavimo iniciatoriaus – UAB „Mažoji Vitė“ –užsakymu parengė MB „Taurena“.
Tiek daug kritikos ir nepasitenkinimo. Tai ar imsitės kokių nors veiksmų ar tik tuščiai orą virpinsite? Ar kažkas kitas turi kažką daryti?
Mere, tokiomis miesto „permainomas” eilinį kartą žlugdomos miesto verslo lūkesčiai kurie Vitės kvartale įsigijo sklypus, teisėtai projektavo investicinius projektus ir metų metais vykdė derinimo procedūras iškeltiems reikalavimams įvykdyti. Visa tai buvo daroma tik todėl, kad dar 2000 m detaliuoju planu sklype adresu Naujoji Uosto g. 15C buvo numatytas bendramiestinis parkingas kaip kompensacinė priemonė ir pažadėta visame kvartale įrengti pilną inžinerinę infrastruktūrą už Klascui atiduodamus sklypus ir puikiausią senąją Uosto gatvę ir taip neteisėtai praplečiant Klascui uosto teritoriją. Nepaisant to,per 25 metus jokie pažadai neįvykdyti ir galiausiai naikinamas paskutinis-parkingas kuriant naujas problemas ateičiai. Jau nekalbant apie tai, kad investuoti Klaipėdos mieste ir ypač centre tampa neprognozuojamai rizikinga ir pavojinga. Tad klausimas, mere, ar nebijote, kad šiuo atveju savivaldybės darbuotojams gali tekti asmeniškai atlyginti visus nuostolius už įsigytus sklypus, projektus ir teisėtus lūkesčius kurie išdavė ir derino, tvirtino sąlygas tokiam detaliajam planui rengti siekiant „patvarkyti vieno sklypelio reikaliuką” keičiant jam paskirtį?
Kaip visad- svarbiausia isduoti leidimus ir statyti. Vkzija tik pinigams- daugiau pastatysim daugiau parduosim. O vizijos miesto infrastrukturos atzvilgiu-0. Idomu kaip bus tvarkomasi su nuotekomis ir pan? Sioje vietoje pajegumai nesikeicia o ukiu skaicius auga, paskui visi verkia kad blogai. Apie zaliasas zonas, priejima prie mariu net kalba nevyksta- viska butais ofisais paversti ir gerai.
Pastebėjimas – šiame sklype buvo suplanuotas kvartalo užstatymui ir kitų sklypų poreikiams skirtas koncentrutotas parkingas, todėl šiame sklype iš viso turėtų būti neleistinas tokio tikslo detalusis planas. Arba turi būti sprendžiamas viso kvartalo ar tos apimties kaip detaliajame plane numatyta užstatymo ir kitų skypų oreikioų automobilų statymas. Jei visų kitų sklypų savininkai sutiks atsisakyti kad jų porikiams numatytas parkavimas būtų sprendžiamas jų sklyipse, tai tada ir galėtų būti rengiamas tokio tikslo detalus planas. Taip pat ir miesto interesas. Toku detaliuoju ir sprendiniais yra pažeidžiamas viešas ineteresas, kai šio sklyo savininko interesas yta iškeliamas virš visų kitų intereso. Sklypo savininkas įsigydamas sklypą ir galimybę jame žinojo ir įsipareigojo šiame sklype pastatyti automobilių aikštelę miesto ir kvartalo poreikiams.
Iki 8 aukštų statiniai turės derėti su istorine aplinka. Vau!! Pirma buvo sunaikintas Vitės kvartalas, o dabar jo vietoje būsiantys ofisų stiklainiai „derės” su istorine aplinka. Architektai, rašydami tokius aprašymus, turbūt yra baigę grafomanų-akrobatų kursus.
Detalujį planą rengia asmuo be architektūrinio išsilavinimo. Praktiškai visus detaliuosius planus Klaipėdos mieste rengia asmenys be architektūrinio išsilavinimo, tai ko norėti iš miesto urbanistinės raidos. Tokiu atveju, kai toks remgėjas, tai būtinai turėti įsikišti regioninė architektų taryba ir padėti tokiam rengėjui suteikiant kryptį ar gaires arba iniciuti kvalifikacijos supaprastinimą, akd tokio situacijos nenutiktų.
Detaliuosius planus ruošia ir aiškinamuosius raštus rašo projektuotojo atestatus turintys ir paprastai tai yra architektai. Todėl ir žaviuosi kaip jie sugeba rašyti poetiškais burtažodžiais .
Žemėtvrakininkas ar rekreacinių mokslų atstovas nėra architektas, kaip ir elektros projekuotojas, vandentiekio ar nuotekų projektuotojas, ar šilumos vamzdžių projekuotojas.
Tomai, baikit fantazuoti, gerai? Įsikando “neatestuotas”, “žemėtvarkininkas”, ir t.t. Jei išprusęs ir atestuotas esat if tiek gilinatės, turėtumėte žinoti, kad už projektą atsakingas yra prohekto vadovas. Projekto vadovas negali būti neatestuotas. Tad baikit fantazijas ir demagogijas, jei jau pažindinatės su projektu ir tiek įnirtingai komentuojate, tai pasigilinkite ir pamatykite, kad tiek PV yra atestuotas architektas, tiek tūriu s projektavo ATESTUOTI architektai .
Labai gerai kad perimetrinis užstatymas. Pirmi aukštai neatiduoti parkovfkei kuri viską subjaurina. Mažai Klaipėdoje gatvių su perimetru kaip vakaruose. Taikos gatvė tai ištisa parkofkė o paskui ten toliau kažkokie tai pastatai. Gaunasi tranzitinė gatvė be miesto žavesio.
O tai miesto nuo marių neuzdengs, ania? Kur žiūri visi aktyvūs architektai – urbanistai?? Kokia čia idėja vystoma? Kartojamos sovietmečio klaidos.
Ar Jūs kažkokia bobutė, kad prie lango rymoti? Nebūkit egoistas
Tam Na, jau.
Bobutės prie lango rymo ir žvelgia į uostą iš Uosto 15 hospiso. Kai kuriom,tai paskutinis žvilgsnis atidavus save po 45 m.darbo Klaipėdai. Tik tiek.
Žmonių sentimentai – asmeninės emocijos, kurios neturi nieko bendro su miesto vystymu
Iki 8 aukštų statiniai ir turės derėti su istorine aplinka-juokinga, kur Jūs matote senamiestyje 8 aukštų statinius, nebent Jums ta istorinė aplinka tai tie pastatai , kurie atsirado prieš kokį dešimtmetį toje gatvėje-matyt tada nereikėjo derėti su istorine aplinka, o dabar jau kaip gerai-galima derintis.O kur Klaipėdos žalinimo planas-sukurti buferinę zoną nuo uosto veiklos-tai matyt tie pastatai ir bus ta buferinė zona, nes jų aplinkoj ir krūmui pasodinti vietos nepalikta.
Kažkas baisaus. Joki jautrumo ir jokio apgrindimo tokiam užstatymui. Štai kas laukia klaipėdiečių, kai užstatymą (urbaistiką) daro žmonės be architektūrinio išsilavinimo.
Klaipeda kaip ir Jurmala susideda iš 3 ilgų gatviu,Šilutes pl.Taikos pr.ir Minijos g.Vadovaujantis tokia logika, ir gatve esanti arčiausiai vandens turetu tapti pati brangiausia pagal NT.
Deja Klaipėdoje uostas inesa daug korekcijų,arčiau uosto daugiau triukšmo, dulkių ir užterštumo..
Čia panašiai kaip būna Rusijoje, galimai įkuriamos įmonės po 1 žmogų, valdo multimilijoninių projektus, galimai niekas prie juos nėra nieko girdėję. O galimi „tikrieji savininkai išlenda ” daug vėliau.
Dasigyvenom – miestą jau „kuria” žemėtvarkininkas! Buvusio istorinio miesto teritorijos , net ne sklypo, detaliojo plano koncepciją patvirtinusiam Klaipėdos savivaldybės „vadovui/ams”, kaip ir urbanistikos depertamento vadui, architektūros, paveldosaugos skyrių vedėjams, – jokių klausimų. Mb „Taurena” – veikla: žemėtvarka, geodezija, kadastriniai matavimai-dirba 1 žmogus.
Tai čia viskas aišku kodėl taip vyksta,turėk pinigų ir šoks visi pagal tavo dūdelę.
O kaip dėl apželdinimo, skverų ir miesto pritaikomumo darniam judėjimui?
Daugelyje moderniai projetuojamų miestų, verslas įsipareigoja dalį lėšų skirti skvero įrengimui, meno kūriniams mieste ir t.t. Taip kuriamas miestas, kuris skirtas žmonėms, kuriame norisi vaikščioti, judėti, būti.
Labai tikiuosi, kad būsimi pastatai nebus dėžutės bei abus nepamirštos žalios erdvės.
Seniai laikas. Tuščios pievos ir laukai – nėra miesto vizitinė kortelė
Pritariu 100 proc.
leisti keisti Naujoji Uosto g. 15C nuomojamo sklypo paskirtį kuriame buvo numatytas parkingas kuriame jau dabar laikomi tik net Vitės centro klientų automobiliai nors jame taip pat yra dviejų aukštų požeminis parkingas. Tad aritmetinės manipuliacijos pateikiant skaičius būsimiems požeminiams vertinamos reikalingos vietos darbuotojams ir nevertinamas poreikis atvykstančių klientų reikalingų parkavimo vietų skaičius (administracinis-daugiafunkcinis centras). Patvirtinus tokį detalų sklypas bus parduotas su koeficientu 10-50 , miestui vėl bus „užkarta” parkavimo vietų trūkumo problema kaip nutiko su Atgimimo aikšte ir į ką tai pavirto. Dar didesnė kvailystė Naujojo Uosto gatvės išklotinę „užmūryti” tokia „kinų siena” ir galutinai uždengti vaizdus nors į uosto kranus, praplaukiančius laivus ir to pačiu pliurpti apie uostamiesčio identitetą, jūrinį miestą. Na, o žali intarpai, N.Uosto gatvės apželdinimas, kaip ir „derėjimas prie istorinės aplinkos” tai aplamai ne šio miesto dimensijos. Svarbiausia – „…savininkas taip nori…”
Sklypas privatus, NE nuomojamas!
Teisingai! Pradėjo uždenginėti vaizdą į marias, Kuršių neriją ir toliau varo tą pačią politiką- kad tik nebūtų plačių horizontų. Žemažiūrius siauraakius lengviau valdyti
Toks jausmas, kad jūs gyvenate ant stogo ar viršutiniuose aukštuose. Kažkaip apatinių aukštų gyventojai nesiskundžia dėl užstojamo vaizdo. Egoistiškai mąstote
O tai niekam neužkliūva, kad parkavimo tik vos 200 vietų ?
Čia būtinai reikia viešo architektūrinio urbanistinio konkurso.
pritariu
Nuostabu, o po to pradės skūstis triukšmu, dulkėm, tarša iš uosto
Tarša ir triukšmas ,bet kuriuo atveju, turi būti mažinami.Pirmiausia, uždraudžiant klasco krauti birius krovinius,ko ,deja, nepavyksta padaryti nė vienai valdžiai.
Atsiras nauji kovotojai su Klasco dulkėmis. Gal ir gerai? O miestą tai tikrai papuoš.
Čia turi būti uosto teritorija o ne gyventojams namai