Ar būsime nors gijelė Šilko kelyje?

Svarbu, Verslas

Klaipėdietis rinkodaros specialistas Raimundas Vaitiekūnas savo socialinio tinklo profilyje pasidalino schema iš Kinijos žiniasklaidos, kur matyti, kad projektuojami transporto srautai aplenkia Lietuvą, ir konstatavo, jog „kažkaip nepastebėjome, kaip kinų šilko kelias praėjo pro šalį…”

Uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas sako, tikėtis, jog kroviniai traukiniais iš Kinijos bus vežami iki Klaipėdos uosto, ir nebuvo galima. Esą Klaipėdos uostas gali kovoti tik dėl tokių krovinių pritraukimo jūros keliu, o tokia perspektyva kur kas liūdnesnė „Lietuvos geležinkeliams”. Tačiau šios bendrovės generalinis direktorius Mantas Bartuška mano, kad Lietuva vis tiek gali pretenduoti į nedidelę Šilko kelio krovinių dalį.

Sužiuro į uostą

R. Vaitiekūnui pasidalinus minėtąja schema į ją sureagavo ir kai kurie jo „Facebook” draugai. Buvusi tuometinio banko „DnB” Klaipėdos regiono vadovė Regina Šideikienė teiravosi, ar ar tai reiškia, kad Kinijos kroviniams mūsų uostas nebeįdomus.  Į šį klausimą atsakydamas R. Vaitiekūnas teigė, kad jam liks tik grūdai, o „kita keliaus per Adrijos šalis į Gdanską ir Skandinaviją”.

Leidėjas, viešųjų ryšių specialistas Algirdas Aušra konstatavo, kad mes kinams – užkampis, ir klausė, ką padarėme, „kad įrodytume, jog užkampis jiems bus naudingas?”

Klaipėdos miesto tarybos narys, liberalas Arvydas Cesiulis pareiškė, kad „belieka spėlioti, kaip mūsų valdžia žada „sukrapštyti” 160 mln. tonų krovinių, kuriems perkrauti buldozeriniu principu stumiama 4 išorinio uosto statybos koncepcija?”

„Vaikų futbolas”

Pats R. Vaitiekūnas „Atvirai Klaipėdai” sakė, jog šią schemą paėmė iš „China daily” publikacijos, kurioje buvo analizuojami paskutinio šios šalies Komunistų partijos suvažiavimo sprendimai, tarp kurių buvo ir Šilko kelio revizijos.

„Jau maždaug prieš porą metų viešai sakiau, jog dėl „Rail Baltica” projekto tranzito keliai pradės aplenkti uostamiestį ir kad situaciją galėtų pagerinti laivybos linija Klaipėda-Gdanskas. Dabar akivaizdu, kad formuojasi dvi tranzito kryptys vakarų kryptimi ir jos mūsų neliečia. Bet to, kinai nusipirko porą Pirėjo uosto terminalų ir per Adriją ties tranzito liniją šiaurės kryptimi į Skandinaviją. Jau seniai burbuliuoju, kad reikia važiuoti, kalbėtis. Išgirdo, atrodo, tik „Bega”, dariusi ir atitinkamas investicijas.  Vyksta lyg smulkus futbolas, žaidžiame kaip vaikai ir nematome, kad aplink vyksta didysis futbolas. Liūdna ir graudu”, – sakė rinkodaros specialistas.

Svarbu jūra

Uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas „Atvirai Klaipėdai” sakė, kad tranzito koridorių nuolat nupiešiama įvairių.

„Kai prekės vežamos sausuma, tai normalu, kad pirmiausia renkamasi trumpiausią, ekonomiškiausią kelią, nes toks transportavimo būdas užtikrina galimybę iškart gabenti tik nedidelį krovinių kiekį. Per Baltarusiją visada važiavo didelis kiekis tranzitinių krovinių. Tačiau reikia žinoti ir tai, kad jei Kinijos vyriausybė nesubsidijuotų krovinių gabenimo geležinkeliais į Vakarų Europą, tokiu būdu būtų vežami tik patys būtiniausi kroviniai, o dabar veža viską”, – sakė A. Drungilas.

Pasak jo, Klaipėdos uostui yra svarbiausia pritraukti kiniškus krovinius, gabenamus jūra, nes kad jie būtų vežami traukiniais iki čia yra nerealu.

„Aišku, aš čia kalbu iš uosto pozicijų. Geležinkeliams galbūt tokių planų išpildymas ir būtų kur kas skaudesnis, nes jie turi galimybę uždirbti vežant tokius krovinius nuo Baltarusijos iki Šeštokų”, – sakė pašnekovas.

Kaip alternatyva

„Lietuvos geležinkelių” vadovas Mantas Bartuška sutinka, kad braižant žemėlapiuose transporto srautus iš Kinijos pagrindinis koridorius išliks Baltarusija ir Lenkija.

„Jau ir iki šiol daug traukinių iš Kinijos važiavo per Baltarusiją į Vakarų Europą ir ypač Vokietiją. Pasiekėme, kad keli iš tų traukinių pirmą kartą važiuotų ir per Lietuvą. Tokie traukiniai gali važiuoti tiek per Šeštokus, tiek per Kaliningradą. Srautai iš Kinijos didėja, tai mes tikime, kad nedidelė tų traukinių dalis gali pasinaudoti alternatyviais maršrutais, tarp kurių būtų ir Šeštokai, ir Kaliningradas, ir ta pati Klaipėda”, – „Atvirai Klaipėdai” sakė M. Bartuška.

2 Comments

  1. Linas

    Rytis teisus. Apskritai Kinijos politika pastaraisiais metais keičiasi, ir mūsų įsivaizdavimą prie to reikėtų adaptuoti.
    1. „Šilko kelią” pakeitė OBOR (one belt, one road). Esminis žodis čia yra „belt”: Kinijos prekyba vyks ne vienu kokiu magistraliniu „šilko keliu”, o daugeliu transporto kapiliarų. Kinija diversifikuoja transportines rizikas ir vien dėl to kažkokie trupiniai nubyrės ir Klaipėdai.
    2. Kinijos industrializacija nuo pajūrio eina į gilumą dėl pigesnės darbo jėgos, taigi ilgėja jūros transporto petys ir trumpėja sausumos petys. Iš Sinziango jau patogiau eksportuoti traukiniu. Kitas dalykas, kad ir iš ten yra daug alternatyvų: Gwadaro uostas, naujasis Karso-Achalkalakio geležinkelis, jau nekalbant apie magistralinę Kazachijos-Rusijos-Baltarusijos-Lenkijos ašį. Bet Klaipėdai šita tendencija, šiaip ar taip, yra gera.
    3. Apie masyvias kinų investicijas į Klaipėdą galime pamiršti. Dėl vidinių priežasčių kapitalo eksportą jie jau riboja. OBOR fondas tik 20 mlrd USD, ir jis labai taupiai naudojamas, tik ten, kur duoda didžiausią ekonominę ir politinę gražą. Klaipėda – ne tas atvejis.

    Reply
  2. Rytis

    Šiaip iki šiol niekur geležinkelio kelias niekada ir nebuvo nurodomas (galite susivesti paieškos sistemose „obor map” ar „new silk road map”). Geriausu atveju nurodytas Rygos uostas, bet ir tai tik kaip vienas iš mažai tikėtinų variantų.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Italijos ambasadorius susipažino su uostu

Nuo sausio pabaigos Italijos ambasadoriaus pareigas Lietuvoje einantis Emanuele de Maigret atvyko susipažinti su Klaipėdos uostu. Per pastaruosius 20 metų ...
2024-04-29
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uostui - aplinkosauginis sertifikatas

Klaipėdos uostas – pirmasis tarp Baltijos valstybių ir vienas iš 35 uostų Europoje nuo šiol turintis uosto aplinkosaugos vadybos sistemos ...
2024-04-26
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Idėja apie transporto eismą Mažvydo alėja - neužmiršta

„Arūnas Tuma kažkuriame posėdyje sakė, kad reikės ir Mažvydo alėją perkasti”, – Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This