Abejojama Klaipėdos uosto kapitono konkurso skaidrumu

Svarbu, Uostas ir jūra

Denis Kišinevskij
2021-04-28

Komentarų: 3

Dalis kapitonų kelia abejones dėl konkurso, kurio metu naujuoju Klaipėdos uosto kapitonu buvo išrinktas 49-erių Vladas Motiejūnas, iki tol dirbęs vokiečių kompanijoje „Bernhard Schulte Shipmanagement“ ir turintis beveik 27 metų jūrinio darbo patirtį, iš kurių dešimt paskutiniųjų – dirbant kapitonu.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Anot jūrininkų, problema yra ir tai, kad apie V. Motiejūną Klaipėdoje beveik niekas nieko nežino, tik sklando gandai.

Į „Atviros Klaipėdos“ žurnalistą kreipėsi vienas Jūrų kapitonų asociacijai priklausantis klaipėdietis, išdėstęs eilę pastebėjimų apie minėtąjį konkursą, bet panoręs, kad jo asmenybė nebūtų paviešinta.

„Neatmestina galimybė, kad kapitonas buvo pasirinktas jau iki konkurso. Neoficialiais duomenimis, ponas iš Vilniaus yra arba susijęs su Tėvynės sąjunga, arba šios partijos narys. Klaipėdoje jo niekas nepažįsta, net mūsų kapitonai. Aš pažįstu tris kapitonus, kurie dalyvavo šiame konkurse, kai kuriems padėjau tvarkytis reikiamos dokumentus. Jie tikrai buvo stipresni ir profesine prasme, ir visomis kitomis prasmėmis”, – kalbėjo pašnekovas.

Jo duomenimis, V. Motiejūnas kompanijoje „Bernhard Schulte Shipmanagement“ dirbo tik nuo 2017 metų, o kur iki tol jis darbavosi – neaišku.

Kapitono nuomone, konkursas vyko neskaidriai.

„Tikrai žinau, kad vienam iš kandidatų kilo labai paprasta problema dėl dokumentų – trūko vienos pažymos, kurią jis tikrai galėjo pristatyti, bet apie tai pretendentas sužinojo jau post factum. Kompanija „Amber team“, rūpinusis kandidatų atranka, tiesiog nusprendė žmogaus apie tai neinformuoti ir jis iškrito iš konkurso”, – kalbėjo Jūrų kapitonų asociacijos narys.

Pastarajai vadovaujantis Juozas Lieponius buvo atsargesnis, vertindamas šį konkursą.

„Aš Vlado Motiejūno nepažįstu. Įvedant jo vardą ir pavardę į paiešką irgi nieko nerasi, kas kai kam gali pasirodyti keista. Jokiose naujienose ir publikacijose jo vardo nebuvo, Klaipėdos jūrinė bendruomenė apie jį nieko nežino, vieša veikla jis neužsiėmė. Tad apie jį negaliu pasakyti nei nieko gero, nei nieko blogo. Jis – beveidė asmenybė. Girdėjau tik kai kuriuos atsiliepimus iš žmonių, su kuriais jam teko dirbti. Atsiliepimai įvairūs – ir teigiami, ir neigiami. Galima sakyti, kad Motiejūnas netikėtai išdygo ir netikėtai laimėjo. Žinau, kad nemažai kapitonų išsakė abejones dėl konkurso, bent jau man skambino ir klausinėjo, ar tik konkursas nebuvo vien dėl akių. Bet tai – ne mano pozicija, dalinuosi tik iš kitų išgirstomis nuomonėmis”, – sakė J. Liepuonius.

Pašnekovas patvirtino, kad Uosto direkcija kvietė jį būti konkurso komisijoje, bet jis tuo metu turėjo išvykti į reisą.

„Uosto direkcijai ir jos vadovui Algiui Latakui tikrai jokių pretenzijų neturiu, mes gerai bendradarbiaujame. Kalbant apie konkursą, tai galėjau komisijoje dalyvauti ir nuotoliniu būdu, siūliau ir kad vietoje manęs dalyvautų mano pavaduotojas Mindaugas Saulėnas, bet, kaip supratau, Susisiekimo ministerija nusprendė, kad nėra tokio poreikio”, – kalbėjo kapitonas.

A. Latakas savo ruožtu tikina, kad nėra pagrindo abejoti konkurso rezultatais.

„Neturiu jokių duomenų, kad Vladas Motiejūnas būtų Tėvynės sąjungos narys. Apie tai girdžiu pirmą kartą. Konkursas buvo absoliučiai skaidrus. Į atrankos procesą buvo įtraukti direkcijos darbuotojai, kurie galėjo pagal savo profesines kompetencijas vertinti kandidatus. <…> Kvietėme į komisiją Lietuvos aukštosios jūreivystė mokyklos direktorių Vaclovą Stankevičių, „Amber team” direktorių. Komisijos sudėtis buvo labai marga”, – spaudos konferencijos metu, atsakydamas į klausimą, sakė A. Latakas.

Pasak jo, komisijos nariams buvo žinoma, kad V. Motiejūnas yra vilnietis ir pokalbio metu jam primygtinai buvo rekomenduota persikelti gyventi į Klaipėdą.

„Leisiu sau pajuokauti – galų gale Klaipėda turi pradėti siekti revanšo. Žmonės išvažiuoja iš Klaipėdos į Vilnių, o dabar mes turime pradėti stengtis juos grąžinti. Šis atvejis gali tapti geru pavyzdžiu”, – kalbėjo A. Latakas.

Pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymą uosto kapitonu gali tapti laivavedys, mokantis valstybinę ir anglų kalbas bei turintis aukštąjį jūrinį išsilavinimą ir ne trumpesnį kaip penkerių metų plaukiojimo jūrų laivo, kurio bendroji talpa 3000 ir daugiau tonų, kapitonu stažą.

Nuo 2020 m. rudens laikinai uosto kapitono pareigas eina Gintaras Paluckas – jis buvo paskirtas po to, kai savo tarnybą baigė Adomas Alekna.

3 Comments

  1. Jurij Šavliukevic

    Aš daug metų dirbau kartų su Vladu. Labai atsakingas kapitonas ir profesionalus.

    Reply
  2. PETRAS PIKSRYS

    Tikrai, nežinomas jūrų laivų kapitonas, bent jau Klaipėdos jūrinei bendruomenei, staiga laimi Klaipėdos Valstybinio Jūrų uosto kapitono konkursą. Vis tik, gera būtų, kad bent jau prisistatytų, papasakotų apie išsimokslinimą, kur, kada ir kokią jūreivystės mokyklą baigė, kai kilo karjeros laiptais, kokias kalbas ir kokiu lygiu moka, ką supranta apie jūrų uostų valdymą, hidrografiją, kokias numato Klaipėdos uosto vystymo kryptis, kaip spręs jūrininkų kvalifikacijos įvertinimą ir kvalifikacijos kėlimą. Na, žodžiu, būtų gerai, kad kad šis kapitonas bent jau }išnirtų iš vandens” ir pasirodytų su visomis savo regalijomis.

    Reply
    • 111 L

      Na Petrai , Petrai kur gi jūsų atmintis , pats esat prisidėjęs prie jo pirmųjų žingsnių jūrinėje visuomenėje , jūs pats tada dalinotės jūrine patirtimi su mumis ir gynėte mus visus ir Vladą tame tarpe nuo politruko , kuris per jūsų paskaitą norėjo mums įteikti šaukimus į sovietinę armiją , tai pirmos lietuviškos grupės 111 L absolventas , su didžiule patirtimi didžiausiuose europinėse laivybos kompanijose ir europietišku mąstymu. Ateis laikas ir manau Vladas tikrai visiems prisistatys .

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uostui - aplinkosauginis sertifikatas

Klaipėdos uostas – pirmasis tarp Baltijos valstybių ir vienas iš 35 uostų Europoje nuo šiol turintis uosto aplinkosaugos vadybos sistemos ...
2024-04-26
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Daugiau krauta grūdų, mažiau - naftos produktų

Pirmą šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste krauta beveik 8,5 mln. tonų krovinių. Palyginti šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This