Kam naudingi Sporto metai?

Svarbu, Temos

10 tūkstančių eurų, kuriuos už Europos sporto miesto titulą Klaipėdos savivaldybė sumokėjo organizacijai „ACES Europe”, galima vadinti tik gėlytėmis.

Vien šių metų atidarymo renginys kainavo beveik 18 tūkst. eurų. Dar beveik 40 tūkst. eurų skirta viešinimo kampanijai, kurią rengs nuolat Savivaldybės konkursus laiminčios bendrovės.

Europos sporto miesto lauko plakato sukūrimas, gamyba ir eksponavimas mokesčių mokėtojams atsieis 6292 Eur. Martyno Vainoriaus nuotr.

Konkurse – du dalyviai

„Pasidomėkite, kiek kainavo trumpas Sporto metų renginukas, į kurį iš esmės buvo sukviesti tik sporto mokyklų ir būrelių vaikai ir kas tai organizavo”, – paragino „Atvirą Klaipėdą” vienas iš skaitytojų.

Sausio 14-ąją spaudžiant šaltukui vykusį sporto metų renginį organizavo pernai spalio 27 d. paskelbtą konkursą laimėjusi N. Ivanausko įmonė „Pramogų burės“, pasiūliusi šią paslaugą suteikti už 17968,5 Eur. Be šios įmonės konkurse buvo dar vienas dalyvis – VŠĮ „Renginių fabrikas“ (Vilnius), savo paslaugas siūlęs už 28072 eurus.

N. Ivanausko įmonė „Pramogų burės“ Sporto metų atidarymo renginį suorganizavo už 17968,5 Eur. Neringos Rimgailės nuotr.

„Pramogų burės” – ne naujokai organizuojant viešojo sektoriaus renginius. Centrinė viešųjų pirkimų informacinė sistema (CVPIS) skelbia, kad nuo 2015 m. ši įmonė yra gavusi du Savivaldybės valdomų VšĮ „Klaipėdos šventės” ir šešis AB „Klaipėdos vanduo” užsakymus rengti įvairius renginius. Bendra šių užsakymų suma siekia 52 610 eurų.

Viešinimo konkursai – ir iš vieno tiekėjo

Pernai lapkritį miesto Tarybos Kolegijai svarstant Sporto metų programą buvo aiškinama, kad už 336 tūkst. eurų ketinama surengti per 70 sportinių renginių. Dabar aiškėja, kad daugiau nei dešimtadalį šios sumos nuspręsta skirti ne patiems renginiams, o viešinimui.

39467,7 Eur šiam tikslui numatytų biudžeto lėšų Savivaldybės administracijos direktoriaus Sauliaus Budino įsakymu už Sporto metų minėjimo priemonių plano koordinavimą ir organizavimą atsakingu paskirta BĮ Klaipėdos visuomenės sveikatos biuras (KVSB) nusprendė išleisti ne skelbdama vieną viešą konkursą, o „neskelbiamos apklausos būdu vadovaujantis mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu”.

Šios neskelbiamos apklausos rezultatai yra tokie, kad trys iš aštuonių paslaugų buvo pirktos iš vieno tiekėjo, o dar tris paslaugas teiks vien per pastaruosius trejus metus beveik pusės milijono eurų vertės užsakymų iš Savivaldybės ir jos įmonių sulaukusi UAB „RSV projektai”.

Sporto renginių anonsams ir projekto reklamai internete buvo surengtos dvi apklausos, kuriose dalyvavo po vieną tiekėją – UAB „Klaipėdos dienraštis” ir UAB „Vakarų ekspresas”. Abu jie pasiūlė identiškas paslaugos kainas –  po 6442,04 Eur.

Beje, tai yra ne pirmas atvejis, kai šie du tiekėjai pasiūlo Savivaldybei ar jos įmonėms paslaugas už identiškas kainas. Taip nutiko ir šiemet, ir pernai, kai konkursuose Savivaldybės informacijai skelbti buvo pasiūlyta 24 200 Eur suma, o, pavyzdžiui, Savivaldybės valdomai UAB „Gatvių apšvietimas” du kartus pasiūlyta teikti paslaugas už 1815 Eur, VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” pirko po 3000 Eur vertės paslaugų.

Vienintelis reklamos per regiono radiją konkurso dalyvis – UAB „Reklamos ekspertai” (radijo stočių „M-1”, „M-1 Plius”, „Lietus”, „Laluna” ir „Raduga” reklamos atstovas) paslaugas teiks už 15 445 Eur.

Už apklausos rengimą atsakinga KVSB direktoriaus pavaduotoja bendriesiems reikalams Aiva Dabašinskienė aiškino, kad buvo norima nupirkti reklamą populiariausiuose Klaipėdos naujienų portaluose ir tiesiog buvo deramasi dėl kainos, nes iš pradžių tiek „Klaipėdos dienraštis”, tiek „Vakarų ekspresas” esą norėjo kur kas didesnių sumų. Iš „Reklamos ekspertų” paslauga perkama, nes reklamą norėta transliuoti būtent per „Lalunos” ir „Radugos” radijo stotis, nes kito regioninio radijo – „RadijoGAMA” – klausomumas esą netenkina.

Nuo 2015-ųjų UAB „Klaipėdos dienraštis” yra laimėjęs konkursų iš Savivaldybės ar jos įmonių už beveik 181 tūkst. eurų. Dar per 39 tūkst. eurų laimėjo jos „motininė” bendrovė „Diena media news” (CVPIS duomenys).

UAB „Vakarų ekspresas” nuo 2015-ųjų atitinkamai yra laimėjęs tokių konkursų už daugiau nei 177 tūkst. eurų.

UAB „Reklamos ekspertai” nuo 2015-ųjų iki šiol buvo gavę Savivaldybės ir jos įmonių užsakymų už daugiau nei 51 tūkst. eurų.

Už „Facebook” paskyrą – 5000 Eur

Trijuose iš likusių keturių neskelbtų apklausų sekėsi UAB „RSV projektai”. Ji už 5142,5 Eur rūpinsis reklama ir projekto aktualijų skelbimu per socialinį tinklą „Facebook”, už 7489,9 Eur – reklama per televiziją, dar už 2214,3 Eur sukurs ir patieks suvenyrus bei organizuos lauko reklamą (informacinius laivelius). Beje, dėl šios paslaugos apklausos metu esą buvo teirautasi ir UAB „Savaip” bei VšĮ „Klaipėdos publika”, bet jos pasiūlymo nepateikė, tad pirkta iš vieno tiekėjo.

5142,5 Eur skirta „Facebook” paskyros sukūrimui ir jos administravimui.

A. Dabašinskienė „Atvirai Klaipėdai” paaiškino, kad reklama per „Facebook” apima paskyros „Klaipėda – Europos sporto miestas” sukūrimą ir jos administravimą. Antradienį ši paskyra turėjo 525 sekėjus, tarp kurių buvo ir uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas.

Paklausta, ar pats biuras negalėjo sukurti ir administruoti toks paskyros A. Dabašinskienė aiškino, kad jos darbuotojai ir taip yra apkrauti darbais, o čia reikia kiekvieną dieną kelti žinias. Pasak jos, lėšos buvo skirtos būtent tokiam projektui ir jų nebuvo galima panaudoti, pavyzdžiui, priedui prie kurio nors darbuotojo algos už tokį papildomą darbą.

CVPIS duomenimis, UAB „RSV projektai” nuo 2015 -ųjų iki šiol yra laimėjusi daugiau nei 20 Savivaldybės ir jo įmonių skelbtų konkursų už daugiau nei 494 tūkst. eurų. Portalo rekvizitai.vz. lt pateikiamais duomenimis, nuo 2012 m. „RSV projektai” yra gavusi iš „Klaipėdos energijos” užsakymų už 208 582 eurus, iš Klaipėdos savivaldybės – už 184 658 eurus, iš „Klaipėdos vandens” – už 114 187 eurus, iš Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centro – už 81 464 eurus.

Ši įmonė dalyvavo ir paskutinėje KVSB rengtoje apklausoje dėl lauko plakato sukūrimo, gamybos ir eksponavimo, tačiau pasiūlymo nepateikė, tad „laimikis” atiteko UAB „Savaip”, paslaugą pasiūliusiai už 8923 Eur.

Viešųjų pirkimų tarybos atstovai „Atvirai Klaipėdai” aiškino, kad įstatymai iš tiesų leidžia iki 10 tūkst. eurų vertės paslaugas ar prekes pirkti iš vieno tiekėjo, tačiau niekas nedraudžia ir surengti konkursą, kad būtų gaunamas geriausias pasiūlymas.

UAB „RSV projektai” direktorius Arūnas Liubinavičius aiškino, kad į pasiūlytą kainą įskaičiuotas paskyros kasdieninis administravimas visus metus, fotografijų ir iliustracijų paruošimas bei įkėlimas, tekstų – žinučių sukūrimas, taip pat – ir reklamos „Facebook“ pirkimas. Tam esą bus skirta apie penktadalį viso paslaugos biudžeto.

„Spręsti apie paskyros populiarumą pagal prisiregistravusius sekėjus nėra objektyvu. Kur kas daugiau apie paskyros populiarumą byloja, kiek žmonių matė joje skelbiamą informaciją. Per paskyros administravimo laikotarpį iki kovo 26 dienos mūsų agentūros samdoma administratorė įkėlė 50 naujienų, kurios buvo parodytos 101 152 vartotojams. Tai yra labai geras aktyvumo ir pasiekiamumo rodiklis, lyginant su kitomis mūsų stebimomis paskyromis”, – tikina A. Liubinavičius.

Anot jo, atskaičiavus reklamos pirkimą, paskyros administratorės darbo užmokestį ir kitus mokesčius, UAB „RSV projektai“ uždirbs apie 5 proc. pelno arba apie 250 eurų per metus.

„UAB „RSV projektai“ yra seniausiai, per 15 metų, Klaipėdoje dirbanti viešųjų ryšių ir reklamos agentūra, tad nenuostabu, kad sulaukiame daug užklausų dėl teikiamų paslaugų. Bendrame užsakymų balanse apie pusė bendrovės paslaugų yra suteikiamos viešuosius pirkimus vykdantiems klientams, kitos – verslo bendrovėms ir privatiems asmenims visoje Lietuvoje”, – teigia A. Liubinavičius.

Ką pirks dar?

„Atvirai Klaipėdai” Savivaldybės atsiųstame Sporto metų renginių sąraše rašoma, kad vieninteliam konkurso dalyviui UAB „Švyturio arena” jau sumokėta 999,98 Eur už arenos nuomą Pasaulio vyrų rankinio čempionato atrankos turnyrui, dar 20 570 Eur sumokėta už arenos nuomą krepšinio turnyrui, skirtam Karaliaus Mindaugo taurei laimėti.

Dar šiemet numatoma rengti konkursus baseino atidarymo šventei, Žiemos sporto šakų festivaliui, Vandens sporto šakų festivaliui Danės upėje, Dvikovinių sporto šakų, kovos menų ir sunkiosios atletikos festivaliui, Vasaros paplūdimio festivaliui, skirtam Klaipėdos miesto gimtadieniui paminėti,  „Klaipėda – Europos sporto miestas 2018” uždarymo renginiui su kultūrine programa organizuoti. 

9 Comments

  1. Rita

    Šitokius analitinius,tiriamuosius straipsnius reiktų viešinti visai Lietuvai. M.Vainoriui didžiausias pagyrimas už žurnalistinę kompetenciją, drąsą, sąžiningumą.
    Ką gi, Klaipėdos savivaldybėje vyksta negeri dalykai. Švaistomi biudžeto pinigai į visas puses. Bet kur yra sav. Tarybos nariai, rinkti klaipėdiečių? Kas per velniava, kad nė vieno iš 31 Tar. nario nėra protingo suprantančio kad jau savivaldybėjė kvepia galbūt rimtais fin. nusikaltimais?
    PABUSKITE Kl. sav. Tarybos nariai. Ko laukiate? Turbūt suprantate kad laikai keičiasi – negalvokite kad jums nereiks ir vėliau atsakyti jei pritariate neskaidriems, korumpuotiems sprendimams.
    Pagarba M. Vainoriui ir ATVIRAI KLAIPĖDAI.

    Reply
  2. Julius

    Viešumo stoka Klaipėdoje labai akivaizdi. Net ir dabar pasirašytas „Mėlynasis proveržis” slepiamas nuo viuomenės !
    Gal todėl, kad po juo dėdami parašą miesto vadai išdavė gyventojų interesus ir atsiklaupė prieš Uosto direkciją? Valdžia besipuikuojantis meras giriasi pasiekimais, tačiau 9 men. per metus mieste liudesys. Gyventojai iškeldinti į Klaipėdos rajoną, senamiestis visiškai miręs. Ar tai nėra tikslinga programa, kad neliktų protestuojančių prieš uosto plėtros planus ?

    Reply
  3. Germanas

    Iš sporto metų renginių finansavimo pelnosi tie patys Miesto niekšeliai,kurie negali be miestiečių pinigų. Ansčiau galvojau ,kad jie paprasti vagys ,kad pavogus šiek tiek gerbuvį sau pagerinti .Tačiau kai gerbuvis pilnai sukurtas ,vogti lėšas prisidengus sportu,o tuo labiau Europos sportu yra niekinga . Algirdai , ne bejūsų įsikišimo buvo ruošiamas ir priemonių planas ir parinkti priemonių vykdytojai . Užtenka įvardinti Sveikatos biurą ir LTOK Vakarų tarybą ,kuriems pavesta didžiają dalį renginių organizuoti . Klaipėda, skambiu pavadinimu yra Pasaulinės sveikatos organizacijos Europos sveikų miestų tinkle, todėl sveikatos biyras privalėtų rūpintis ir įgyvendinti įvairias sveikatinimo programas ,o ne nesugebėdamas vienos užduotės įvykdyti ,imtis sporto.Tačiau tai viena Klaipėdos įstaigų ,per kurią galima pumpuoti miestiečių pinigus .O Štai dar vieni didieji sporto renginių organizatoriai LTOK VAKARŲ TARYBA su tarybos veikėjais Lietuvos sunkiosios atletikos viceprezidentas .Klaipėdos sav.tarybos narys Vytautas Čepas
    Klaipėdos miesto sporto vadas Saulius Paliulis, Lietuvos sunkiosios atletikos prezidentas Bronislavas Vyšniauskas, Klaipėdos sporto tarybos pirmininkas Liudvikas Mileška, Klaipėdos sporto tarybos narys, sporto žurnalistas Paulius Matulevičius, Klaipėdos „Viesulo“ sporto centro direktoriaus pavaduotojas olimpinės pamainos ugdymui Rimantas Vitkus ir Klaipėdos savivaldybės sporto ir kūno kultūros skyriaus vyr. specialistė Asta Pilybienė. .

    Reply
  4. Pensininke

    Dekui Atviraiklaipedai, zmones skiria pelus nuo grudu ….

    Reply
  5. Algirdas Grublys

    Keistas pavadinimas? Jo kūrėjas turėtų dalyvauti renginiuose ir pajusti realiąją naudą. Štai savaitgalį rengėme OS sezono atidarymo varžybas Giruliuose. Dešimtys automobilių saulėtą rytą stabtelėdavo finišo vietoje išvydę plakatus „Klaipėda- 2018 Europos sporto miestas” paklausti kas čia vyksta? Ne vienas buvo informuotas apie šią sporto šaką ir pakviestas dalyvauti pavasario masinėse varžybose. Šį katrą ne vienas tėvelis trasą išbėgo kartu su vaikais. Reikėjo pamatyti mergaičių ir berniukų nuostabą, kuomet po finišo gaudavo atminimo ženklelį su sporto miesto simboliu . Čia ir yra tikroji renginių vertė , o ne geriems tikslams išleistų pinigų skaičiavimas…

    Reply
    • Martynas Vainorius

      Ponas Algirdai, kadangi kreipiatės į pavadinimo kūrėją, tai atsakau. Sporto renginių būtinybe neabejoju ir esu įsitikinęs, kad visus tuos beveik 40 tūkst. eurų reikėjo skirti būtent jiems, o ne jų viešinimui. Atsiprašau, bet jei manote, kad 5000 eurų už FB paskyros priežiūrą arba 17 tūkst. vien tik atidarymo renginiui, o ne realioms varžyboms, yra efektyvus lėšų panaudojimas, tai man šioje vietoje šiek tiek trūksta žodžių…

  6. Moderastas

    Jei jau klausiat, tai naudinga sportininkams, vietos verslui (renginiu organizatoriams, laikrasciams), bendruomenei. Pavydas ima, kad niekas tokiems atviruoliams pyrago neatpjauna? Eikit prasmirdusios Klaipedos naftos pyrago pasitrupinti 😀 Nes modelis matosi – gavot pinigu, tai jie jau sventuoliai pasidare.

    Reply
    • Martynas Vainorius

      Gerbiamas Moderastai, mes ir nepretenduojame į šį pyragą bei nepretenduosime. Ir mums visiškai nepavydu – mes tik už efektyvų mokesčių mokėtojų pinigų panaudojimą. Asmeniškai aš esu įsitikinęs, kad ypač popierinę spaudą reikia ir net privaloma remti, bet ne taip, kaip dabar, kai už skiriamus pinigus spausdinami Savivaldybės ir jos įmonių PR straipsniai bei skelbimai. Nepykite, bet kalbos apie „Klaipėdos naftos” galima įtaką mūsų portalui jau tokios, sakykim, pašvinkusios. Bet pasikartosiu – tiesiog įveskite į paieškos skiltį „Klaipėdos nafta” ir pamatysite visus mūsų straipsnius apie šią įmonę. Ir gal dar galėtumėte pasakyti, kada nesureagavome į kokį nors skaitytojų kreipimąsi dėl šios įmonės?

  7. Donalda

    Būtų pasiūlę man- būčiau veltui FB sukūrusi ir paadministravusi – administruoju vienu metu kelis su kur kas didesniu sekėjų skaičiumi ir šalia savo pagrindinio darbo…:) Juoką kelia aiškinimas, jog FB administravimas užimta daug laiko. Tik savivaldybės darbuotojams tai gali atrodyti „baisiai sunkus” darbas, siaubiakas, kaip švaistomi pinigai.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Verslas

Vyks grožio mugė „Stilius ir skonis“

Gegužės 18 dieną, šeštadienį, „Švyturio” arenoje vyks mados ir grožio mugė „Stilius ir skonis“. Šis mugių ciklas džiugina stiliui ir ...
2024-04-29
Skaityti daugiau

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Svarbu, Sveikata

Baimes kėlusiam projektui pritarta vienbalsiai

Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus ketvirtadienį miesto Tarybos posėdžio metu dar kartą patikino, jog dėl sumanymo paliatyvios slaugos paslaugas vaikams teikti ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This