Siekiama monopolizuoti Klaipėdos viešąjį transportą? (10)

Svarbu, Transportas
Avatar photoArtūras Šulcas
2023-08-23

Uostamiesčio savivaldybės kontroliuojama UAB „Klaipėdos paslaugos”, anksčiau vadinta Klaipėdos autobusų parku, galimai siekia išvengti viešojo pirkimo procedūrų ir domisi galimybe sudaryti su savivaldybe tiesioginius vidaus sandorius. Nors Konstitucinis Teismas dar pernai išaiškino, kad tokie sandoriai yra galimi tik išimtiniais atvejais.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Klaipėdos miesto viešajame transporte konkurencija yra bene didžiausia Lietuvoje. „Klaipėdos paslaugos” dabar užima apie 43 proc. keleivių vežimo uostamiestyje rinkos, likusią po viešųjų konkursų yra pasidalinusios penkios privačios bendrovės.

Šaltinis – „Klaipėdos keleivinis transportas”

Praėjusią savaitę „Klaipėdos paslaugos” sudarė 11,3 tūkst. eurų vertės sutartį su Austrijos  įmone „MC Mobility Consultants GmbH” dėl viešojo transporto paslaugų organizavimo Klaipėdos mieste analizės paslaugų, nors iki šiol uostamiestyje jas organizuoja savivaldybės valdoma VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT).

„Atviros Klaipėdos” duomenimis, „Klaipėdos paslaugos” šią analizę užsakė paakinti miesto vadovų, kurie iki šiol garsiai kalba tik apie lengvųjų automobilių savininkų poreikius, o ne apie viešąjį transportą – žada įrengti dar 10 000 stovėjimo vietų, prieš rinkimus žadėjo atsisakyti „greitojo viešojo transporto sistemos (BRT) įgyvendinimo” ir kt.

„Viešojo transporto maršrutų aptarnavimui paslaugų teikėjai yra atrenkami viešojo konkurso būdu. Toks paslaugos teikėjų atrinkimo būdas yra taikomas ir dalyje kitų Lietuvos (pvz., Vilniaus) bei Europos miestų, tačiau kita dalis Lietuvos miestų savivaldybių (pvz. ,Kaunas, Šiauliai) maršrutų aptarnavimą paveda vidaus sandoriu arba tiesiogine sutartimi savo pavaldžiai organizacijai. Abu paslaugų teikimo atrinkimo būdai turi ir privalumų ir trūkumų, todėl itin aktualu atlikti analizę ir įvertinti, kuris paslaugų teikimo atrinkimo būdas efektyviau prisidėtų prie darnaus judumo plano tikslų įgyvendinimo Klaipėdos m. ir kokį kokybinį bei finansinį efektą būtų galima pasiekti pereinant prie paslaugų teikėjo atrinkimo, taikant vidaus sandorio principą“, – taip „Klaipėdos paslaugos” motyvuoja poreikį pirkti tokią analizę. 

Minėtoji Austrijos įmonė įsipareigojo nustatyti esamas Klaipėdos miesto viešojo transporto paslaugų organizavimo stiprybes, silpnybes, galimybes ir grėsmes „taikant vidaus sandorio principą”. Taip pat turi būti atlikta „privalumų ir trūkumų analizė, jei būtų taikomas vidaus sandoris; finansiškai efektyviausio vidaus sandorio apimties analizė; finansinio efekto (teigiamo ar neigiamo) įvertinimas, jei būtų taikomas vidaus sandorio principas“. Paslaugos teikėjas turės suformuluoti ir siūlymus bei rekomendacijas.

„MC Mobility Consultants GmbH“ savo interesams atstovauti šiame sandoryje įgaliojo eismo saugumo ekspertą Dovydą Skrodenį. „Klaipėdos paslaugų” sutartis su šia įmone galioja iki šio spalio vidurio. Minėtasis ekspertas užsienio įmonei atstovavo ir atliekant saugaus eismo auditus įvairiose uostamiesčio vietose.

KKT sutartys tiek su privačiais vežėjais, tiek su „Klaipėdos paslaugomis” baigsis 2025 metais. Todėl naujos, sudėtingos tarptautinės viešojo pirkimų procedūros turėtų prasidėti jau kitais metais. 

Žymos: | | | | | |

Atsakymų į “Siekiama monopolizuoti Klaipėdos viešąjį transportą?”: 10

  1. Neverk, Neniški parašė:

    Jau kam kam, o Neniškiui verkti nėra ko: rinks rinkliavą iš jo direktiriavimo laiku išplėstų apmokestintų miesto teritorijų ir galės pūsti sistemos išlaikymo kaštus, reikalaudamas daugiau, daugiau….

  2. Horn parašė:

    Nematau praktiškai nei vieno pliuso savivaldybėms laikyti savo visiškai nuostoligai dirbančias vežimo įmones.

  3. Marijus parašė:

    Viešnamio stogas kitas, bet kurvos tos pačios…

  4. Husky parašė:

    Konkursuose,taip pat turi būti privaloma sąlyga,kad vairuotojams mokės už etatą,ne mažiau nei 1800 į rankas,o tai dabar 1100 ir dar aria po 12-14h. per dieną

  5. Vincui parašė:

    Jeigu turi motyvų, kodėl tiesioginis sandoris yra geriau nei viešojo pirkimo procedūrų konkursas, tai dėstyk. Jeigu neturi ką pasasakyti, tai patylėk.

    • Pamario Juzė parašė:

      Man atrodo, kad didžiausias motyvas yra tas, kad susitaupytų daug pinigų administravimui – juk dabar išlaikomas visas būrys darbuotojų, kurie skelbia konkursus, paskui reguliuoja maršrutus tarp skirtingų vežėjų. Jei bus vienas tiekėjas – to nebereikės.

    • Anonimas parašė:

      Achh, o taip norisi buti kiečiausiais pasaulyje, tačiau …..

    • Horn to Pamario Juzė parašė:

      Tai kad tokioms įmonėms, kaip „Klaipėdos paslaugos” ar kad ir „Vilniaus viešasis transportas” reikia šimtą kart daugiau viešųjų pirkimų skelbti savo veikloje ir išlaikyti žymiai didesnį darbuotojų skaičių vien tik tokiu kampu imant (lyginant su VšĮ Klaipėdos keleivinis transportas administraciniu darbu). Privatininkui ko reik santykinai greit ir paprastai pasidaro.

  6. Vincas parašė:

    Liberalams valdžios praradimas Klaipėdoje matosi kad didelė problema. Vat jums ir liberalus požiūris į gyvenimą, ale konkurencija, oj sorry, liberalusis diktatas, kaip tarybų sąjungoje, na apatr liberalų, teisės būti Klaipėdos valdžioje niekas neturi teisės. LT tos partijos liberalai, konservatoriai, liberaldemokratai, na su tais vakarais ideologija neturi nieko bendro, visiškai. Angluose liberai, nu tikrai ne tokie kaip Šulcas and Ko. Jums Artūrai iki jų dar labai labai toli iki tikrų ideologinių liberalų. J

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Sportas

Klaipėdoje nori įrengti diskgolfo parką

„Klaipėdos mieste įrengus nemokamą diskgolfo 18-os taikinių parką, šis parkas būtų viešai prieinamas visiems Klaipėdos miesto gyventojams ir svečiams, o ...
2024-05-12
Skaityti daugiau

Svarbu, Sveikata

Klaipėdos poliklinikos: rekonstrukcijos projektas gerokai brangesnis nei naujo pastato

Pasirinkus ne pačią mažiausią kainą pasiūliusį rangovą, Klaipėdos miesto poliklinikos atnaujinimo projektavimas savivaldybei kainuos apie 150 tūkstančių eurų daugiau nei ...
2024-05-11
Skaityti daugiau

Sveikata

Medikams į Klaipėdą pritraukti - 225 tūkst. eurų

Klaipėdos savivaldybė skelbia, jog daugiau nei 4 kartus padidino finansavimą, skirtą medicinos specialybes įgijusių specialistų pritraukimui į uostamiesčio asmens priežiūros ...
2024-05-08
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This