Asfaltuoti visiems Klaipėdos žvyrkeliams gali prireikti per 60 mln. eurų

Miestas

Klaipėdos miesto žvyruotų gatvių dangų remonto darbams per trejus metus savivaldybė suplanavo išleisti iki 504 tūkst. eurų. Nors vienas iš naujai patvirtintų jo veikos prioritetų numato „Žvyrkelių asfaltavimo priemonių plano atnaujinimą ir įgyvendinimą” 100 procentų.

Klaipėdoje esama ir tokių gatvių. Artūro Šulco nuotr.

Neasfaltuotos ir nežvyruotos gatvės, pavyzdžiui, Dangės slėniu vingiuojantis keliukas į Aukštkiemių kaimą, nepatenka nei tarp prioritetų, nei tarp žvyrkelių remonto planų.

Tikslios statistikos, kiek Klaipėdoje yra žvyruotų gatvių, nėra. Juolab tokių žinių neturima apie lauko kelius. Tačiau savivaldybė pastaruoju metu perka paslaugą – specialiu sūrymu laistyti 85 žvyruotas gatves, jų bendras ilgis – 32 kilometrai. Sniegas žiemą yra valomas nuo 68 žvyruotų gatvių, kurių ilgis – 30 km. 

Šios kadencijos savivaldybės taryba 2023-2027 metais užsibrėžė atnaujinti žvyrkelių asfaltavimo planą ir jį įgyvendinti 100 procentų. Tačiau nėra aiškumo, ar visos neasfaltuotos gatvės į tą planą pateks. Ir ar pateks į jį gatvės ir be asfalto, ir be žvyro dangos.

2020 metais buvo patvirtintas Klaipėdos miesto savivaldybės 2020-2023 metų žvyruotų kelių asfaltavimo priemonių planas. Jame buvo numatyta asfaltuoti 10,5 kilometro gatvių. Bendras tuomet tam planuotas lėšų poreikis – 15,2 milijono eurų (daugiau nei 1,5 mln. eurų vienam kilometrui). 

Įvertinus infliaciją, tikėtina, kad per ateinančius trejus metus vienas kilometras žvyruotos Klaipėdos gatvės asfaltavimo kainuos apie 2 milijonus eurų. Tad jei naujieji miesto vadovai išties nori išasfaltuoti apie 30 km gatvių, jiems reikia tam suplanuoti apie 60 milijonų eurų. Arba dar daugiau.

Štai 1,4 km ilgio seniai asfaltuotos Klemiškės gatvės rekonstrukcija savivaldybei kaštavo 2,5 mln. eurų. Be projektavimo. O paprastai vien laikinai užpilti asfaltą ant žvyrkelių šiandien nėra leistina – tai yra ilgas, sudėtingas ir brangus procesas, per kurį reikia įvertinti daugybė kelių tiesimo komponentų – nuo požeminių inžinerinių tinklų iki trečiųjų šalių interesų.

Todėl visų pirma yra būtinas techninis projektas, parengtas pagal STR (statybos techninis reglamentas) reikalavimus. Jo parengimas ir leidimo statyti išdavimas su viešojo pirkimo procedūromis, geriausiu atveju, trunka metus, o dažnai – ir gerokai ilgiau. Projektavo kaina palyginti su kelių tiesimu kainuoja nedaug – keliolika tūkstančių eurų. Turint leidimą statyti, skelbiamas konkursas darbams atlikti. Trukmė – nuo kelių mėnesių iki kelių metų (tuo atveju, jei prasideda teisminiai ginčai). Šio konkurso metu ir paaiškėja tikroji darbų kaina.

Kai kurios žvyruotos Klaipėdos gatvės, pavyzdžiui, Gilijos, Arimų, yra beveik kilometro ilgio. Daugiausiai žvyruotų gatvių yra buvusiuose arba dar esančiuose kolektyviniuose soduose. Daugiau nei 600 metrų ilgio žvyruota Tomo gatvė yra Klaipėdos senamiestyje. Vietos politikai kelis kartus buvo užsimoję tą žvyruotą gatvės dalį bent laikinai asfaltuoti, tačiau iki šiol situacija nepasikeitė.

3 Comments

  1. Ubagų kvartalo gyvventojas

    Taip miestas puls tvarkyti gatves apie naujus komercinius kvartalus,30 metų laukia eilės Anykščių g.be šaligatvių .o kam,čia negyvena ir nestato miestui svarbus veikėjai!!!

    Reply
  2. Ne lyberalas

    Kada uzbaigsit Jaku ziedo rekonstrukcija?? Ten žvyrkeliu nera!!! Viadukas Silutes pl. sustojo irgi.

    Reply
  3. ?

    Kada užbaigsit Mogiliovo -Smiltelės sankryžą ?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Švietimas

„Boružėlės” prakeiksmas: atsisakius vieno rangovo, kiti darbų nesiima

Šiais metais Klaipėdos savivaldybei jau net du kartus teko viešai paskelbti karčią žinią: nė vienas projektuotojas neatsiliepė į kvietimą dalyvauti ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This