Paminklą prancūzų karo belaisviams perkels į matomesnę vietą

Uostas ir jūra

Klaipėdos uosto teritorijoje esantis paminklas Prancūzijos karo belaisviams bus perkeltas į visuomenei labiau prieinamą vietą. Uosto direkcija skelbia dėl to jau sutarusi su Prancūzijos ambasada Lietuvoje.

Įgyvendinant Klaipėdos uosto bendrojo plano sprendinius, Perkėlos gatvėje esančio paminklo dėl vykdomos uosto veiklos ilgainiui bus neįmanoma lankyti ir prie jo pagerbti Prancūzijos karo belaisvių.

Palmiros Mart nuotr.

„Siekdami, kad Prancūzijos karo belaisviai, kasę Karaliaus Vilhelmo kanalą, būtų deramai pagerbti ir prisimenami, Prancūzijos ambasadai Lietuvoje pasiūlėme kitą vietą uosto žemėje, kur būtų galima perkelti paminklą. Dabartinė situacija apriboja paminklo lankymą, tad kartu su Prancūzijos ambasada, siekdami to paties tikslo, sutarėme ir priėmėme sprendimą, kad šis monumentas galėtų būti perkeltas į labiau matomą vietą, dar arčiau Vilhelmo kanalo“, – pranešime spaudai cituojamas Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Uosto direkcija paminklą siūlo iškelti į Kairių gatvę, uosto teritorijoje, ties Karaliaus Vilhelmo kanalu. Neabejojama, kad ši vieta ir aplinka labiau atitiks paminklo paskirtį, atspindės jo reikšmę, jis bus pastatytas šalia dviračių ir pėsčiųjų tako, pakeliui į būsimą mažųjų laivelių prieplauką bei miesto savivaldybės naujai planuojamą Stariškių rajoną. Dėl paminklo perkėlimo Uosto direkcija kreipėsi į Klaipėdos miesto savivaldybę.

INFORMACIJA

Tuomečio Prūsijos karaliaus Vilhelmo I vardu pavadintas kanalas buvo statomas 1863–1873 m. Kanalą kasė ir prancūzų karo belaisviai, jiems atminti pastatytas paminklas. Kanalo ilgis 25–27 km, plotis 28–30 m, vidutinis gylis 1,7 m. Kanalo statybos tikslas buvo apsaugoti laivus ir plukdomus sielius nuo pavojingų audrų, kildavusių Kuršių mariose.

2 Comments

  1. Klausimas

    O kur nors senamiestyje, pvz prie Jono kalnelio ar Skulptūrų parkelyje, vietos neatsirastų? O tai dabar kas trenksis į Kairius to paminklo aplankyti?

    Reply
    • Anonimas

      Jei ir toliau viską iš Pietų Klaipėdos grobsite, dievaži, atsiskirsime nuo Klaipėdos

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uostui - aplinkosauginis sertifikatas

Klaipėdos uostas – pirmasis tarp Baltijos valstybių ir vienas iš 35 uostų Europoje nuo šiol turintis uosto aplinkosaugos vadybos sistemos ...
2024-04-26
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Daugiau krauta grūdų, mažiau - naftos produktų

Pirmą šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste krauta beveik 8,5 mln. tonų krovinių. Palyginti šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This