Rekonstruos tik Santuokų rūmų aplinką, pačio pastato nelies

Miestas, Svarbu

Klaipėdos savivaldybė siekia dar šiais metais rekonstruoti teritoriją prie  Santuokų rūmų, Stasio Šimkaus gatvėje. Tam jau ieško rangovų. O patys rūmai, nuo jų pastatymo 1980 metais nematę rimtesnio remonto, lauks geresnių laikų.

Projektuotojų vizualizacija

Klaipėdos santuokų rūmai, suprojektuoti architekto Ramūno Kraniausko, buvo pastatyti ant Martyno Mažvydo alėjos ašies. Visa teritorija su didžiąja automobilių aikštele (numatomas kapitalinis remontas) ir pietinėje pusėje esančia tvora (numatoma tvoros rekonstrukcija) priklausė vienam Santuokų rūmų kompleksui. Tik vėliau buvo suformuotas sklypas prie Santuokų rūmų pastato. Todėl dalis priklausinių liko už sklypo Stasio Šimkaus g. 11 ribos.

Aplink rūmus esanti teritorija bus pertvarkomas pagal 2018 metais UAB „Uostamiesčio projektas“ parengtą techninį darbo projektą. Visas teritorijos plotas – 3778 kv. metrai.

Rekonstrukcijos projekto autoriai teigia, kad išėjus iš santuokų rūmų šiandien atsiremiama į automobilių aikštelę, įrengtą Puodžių gatvės pusėje, tad neliko vizualinio ryšio su Martyno Mažvydo alėja ir Puodžių gatve. Žali plotai neišnaudojami poilsiui, nes yra prie pastato kampų. Iš šiaurės ir pietų teritorija ribojama mūrine tvora. Tvora yra praradusi savo reikšmę ir estetinį vaizdą. Takų ir aikštelių dangos – susidėvėjusios. Išlikę tik pavieniai susidėvėję šviestuvai.

Santuokų rūmai. Artūro Šulco nuotr.

Projekte nurodoma, kad bus formuojamos erdvės priešais pagrindinius įėjimus į Santuokų rūmus. Norint išlaikyti vieningą kompleksą, numatomi sprendiniai derinami prie esamo rūmų komplekso (1980 m. vėlyvojo modernizmo architektūros) ir juos supančios istorinės aplinkos, išsaugomi pagrindiniai komplekso elementai. 

Numatoma tvoros, esančios ties pietine riba, rekonstrukcija, nes ji yra avarinės būklės ir dalis jos patenka į Stasio Šimkaus g. 9 ir Puodžių g. 10 sklypus. Tvora reikiamu atstumu bus atitraukta nuo gretimų sklypų ribos, bus išlaikyta esama stilistika ir panaudojami geros būklės segmentai. 

Automobilių stovėjimo vietos numatomos sklypo pakraščiuose. Pagrindinė automobilių aikštelė bus suskaidyta pėsčiųjų takų intarpais.

Visa teritorija pirminiame projekte buvo vientisas kompleksas su tik viena aikštele 30 vietų automobiliams pietinėje pusėje. Tik vėliau, statant „Manto namus“, buvo įrengtos 2 aikštelės prie įėjimų – 10 ir 12 vietų – panaikinant reprezentacines erdves prie įėjimų. 

Šiuo projektu pietinėje sklypo dalyje numatomas kapitalinis remontas pirminėje aikštelėje, kurioje bus 48 automobilių stovėjimo vietos, ir šiaurinėje sklypo dalyje, kur suprojektuota atvira 8 vietų automobilių stovėjimo aikštelė. Esamos aikštelės prie įėjimų naikinamos norint atkurti vizualinį ryšį su Martyno Mažvydo alėja ir Puodžių gatve.

Projektuojamoje teritorijoje esami medžiai išsaugomi. Kertama bus tik viena eglė, nes ji yra nepatenkinamos būklės. Vienas medis, esantis prie pastato, bus perkeliamas palei Puodžių g. Esami krūmai, augantys pagal Stasio Šimkaus g. 13 pastatą, bus išrauti, nes yra sumedėję, išsikeroję.

Klaipėdos santuokų rūmai jau seniai laukia remonto, tačiau jo kol kas nėra savivaldybės planuose. Kaip vienas iš variantų buvo svarstoma galimybė šiuose rūmuose atliekamas funkcijas perkelti į rotušę, bet realių veiksmų nesiimta. Ypač patraukli vieta rotušėje tokioms ceremonijoms galėtų būti buvusi Karalienės Luizės salė – ji tebėra išlikusi. Joje šiandien yra įsikūrusi Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba. Kalbėta, kad reikėtų tik palyginti nedidelių investicijų šiai salei suremontuoti. 

Prieš porą savaičių Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus, paklaustas, ar dabartinė miesto valdžia turi rotušės panaudojimo viziją, teigė, jog savivaldybė kreipėsi į Turto fondą, kad jis užklaustų čia vis dar esančių organizacijų (Nacionalinės žemės tarnybos, Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos, Klaipėdos regiono plėtros tarybos, Vyriausybės atstovų įstaigos), kokie yra jų tolimesni planai.

„Jeigu nuspręstume pertvarkyti rotušės pastatą, tai reikėtų jį pertvarkyti visą iš esmės, o ne atskiromis dalimis. Tačiau pirmiausia reikia žinoti, ką daryti su ten įsikūrusiomis institucijomis. Gavus atsakymą iš Turto fondo, bus galima spręsti tolimesnius klausimus, taip pat – ir dėl karalienės Luizės kambario perspektyvų“, – sakė meras.

„Atvira Klaipėda” prieš porą metų rašė, kad tuometinė miesto valdžia bandė ieškoti ir kitos vietos tokioms civilinės metrikacijos ceremonijoms. Tada meras Vytautas Grubliauskas ir Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis žvalgėsi piliavietėje.

7 Comments

  1. Gudriai

    Jei iš tiesų norima palikti santuokų rūmus tai gal nuo jų renovacijos ir reikia pradėt, o dabar suremontuos visą priklausančią infrastruktūrą ir …..greičiausiai parduos pastatą už €, kokiam viešbutukui saviem !!!…… kurio savininkams nebereikės leisti babkyčių auto stovėjimo vietom įrenginėti!

    Reply
  2. Viola da Gamba

    O, tai kur statyti auto? Ligoniams, kurie atvažiuos į Dienos operacines, kitiems ligoniams, kurie vis dar ženytis nori, kitiems ligoniams, nes auto senamiestyje pastatyti, tai loterija ir isterija.

    Reply
  3. Anonimas

    Jo,”projektai” is stalciaus …

    Reply
  4. KLP

    Griauti tuos „rūmus” ir įkalti ten daugiaaukštį parkingą.

    Reply
  5. Rasa

    Labai gražiai ir organiškai sudėliotas projektas! kuo daugiau gėliu, puošniu želdiniu! racionaliai suplanuota teritorija, bus labai gražus akcentas

    Reply
    • Pasodinkite dar RŪTŲ... tradicija ir kaip racionalu

      Organiškai? – tai tikrai kvepia ššššš… nėr čia nei gėlių nei puošnių želdinių, nei logikos išplanavime… Racionalu šviestuvui užimti parkingo vietą ar dvi…. Išlipus iš auto žingsniuoti per žolę ar per parkingą?

  6. Tarybinės architektės svajonės išsipildymas

    Architektės nostalgija – tarybiniu sodininkų ir Vokietijos autobanų mažosios architektūros sanplaika. Šašlikines tarp vynuogyno pergolių dar pastatykite ir bus pilna kompozicija. Kam tas parkingas …nereikia nei ligoniam nei paštui nei įmonėm nei tam pačiam ZAKSUI. Įrenkite BOLTINIU paspirtukų aikštelę ir OK

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This