Rengiamasi Bastionų tilto ir gatvės statybai

Miestas, Svarbu

Parengtas Klaipėdos savivaldybės tarybos sprendimo projektas dėl pastato Bangų g. 11 ir jo priklausinių bei iš privačių asmenų išpirktų garažų Didžiojoje Vandens gatvėje nurašymo ir nugriovimo. Minėtas pastatas Bangų g. yra kliuvinys Bastionų gatvei tiesti ir tiltui statyti, o garažai – Pylimo gatvei, greta Jono kalnelio, pratęsti.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Pagal 2016 m. detaliojo plano sprendinius yra numatyta pakeisti Bastionų g. trasą atkarpoje nuo Gluosnių g. iki Bangų g. Numatyta, kad Bastionų g. atkarpa nuo Gluosnių g. „eina statmenai Bangų g. ir sudaro tradicinę keturšalę sankryžą su Bangų g. ir Baltikalnio g“.

„Šio sprendinio įgyvendinimui trukdo mišrus pastatas Bangų g. 11”, – rašoma paskelbtuose dokumentuose.

Pastatas Bangų g. 11 jau yra nustatyta tvarka paimtas visuomenės poreikiams iš privačių asmenų. Jei savivaldybės taryba pritars mero siūlymui, jį, o taip pat ir garažus Didžiojoje Vandens gatvėje nurašyti bei nugriauti preliminariais kainuos apie 20 tūkst. eurų. 

Garažų paskirties pastatuose Didžiojo Vandens g. 28B iš viso yra 15 patalpų, kurios trukdo Pylimo g. rekonstrukcijai (pratęsimui). Klaipėdos savivaldybė, atlikusi pirkimus neskelbiamų derybų būdu, 2019-2020 metais nupirko 8 čia esančius garažus. Likusių 7 patalpų savininkai nesutiko jų parduoti už rinkos kainą, todėl dėl jų yra pradėta paėmimo visuomenės poreikiams procedūra.

Pagal teritorijos tarp Tiltų, Turgaus, Pylimo ir Kūlių Vartų gatvių detaliojo plano, patvirtinto dar 2000 metais, sprendinius, yra numatyta rekonstruoti (pratęsti) Pylimo gatvę, „taip atstatant istorinę gatvę“ bei prie jos įrengti trumpalaikio automobilių sustojimo vietas. Teigiama, kad šios gatvės atstatymas pasitarnaus teritorijoje esančio Bastionų komplekso (Jono kalnelio) apsaugos reikmėms.

„Pylimo gatvės pratęsimas sudarys galimybę pagerinti vietos infrastruktūrą ir patogesnį atvykstančiųjų pateikimą į Bastionų kompleksą“, – dėstoma dokumentuose.

„Atvira Klaipėda” rašė, kad pernai rudenį atsakydamas į klausimą, ar naujoji miesto valdžia nemąsto apie dar vieno tilto per Dangės upę statybą, vicemeras Algirdas Kamarauskas pripažino, kad tokios diskusijos būta. Ir sutarta, kad šis objektas yra būtinas vertinant gyvenamojo būsto plėtrą prie krantinių ir kitus aspektus. Tačiau diskusija dėl vadinamojo Bastionų tilto parametrų (eismo juostų skaičiaus, aukščio etc.) esą dar turi tęstis.

ISTORIJA

Dar 1964 m. Miestų statybos projektavimo institute buvo atliktas senamiesčio dubliuojančios gatvės projektas: ji turėjo aplenkti senamiestį iš rytų pusės ir šiaurinėje miesto dalyje įsijungti į S. Nėries gatvę. Tačiau šis projektas pasirodė ne visai realus, nes buvo susijęs su nemažais sanacijos darbais, be to, akcentuota, kad S. Nėries gatvėje gausu švietimo bei sveikatos apsaugos įstaigų.

1975 m. sausį architektų Nijolės ir Vytauto Zubovų parengto Klaipėdos senamiesčio regeneracijos projekto iki 2000 metų ekskiziniams pasiūlymams pritarė miesto Vykdomasis komitetas. Pritarta buvo ir pasiūlymui projektuoti dubliuojančią gatvę apeinant senamiestį už pylimų ir pastatant tiltą per Dangę ir tęsinį iki Dangės gatvės.

2015-ųjų spalį buvo pranešta, kad Savivaldybės skelbtą Bastionų gatvės ir tilto projektavimo konkursą laimėjo bendrovė „Kelprojektas” kartu su partneriais – Nyderlandų projektavimo ir konsultavimo bendrove „Royal HaskoningDHV” ir architektų biuru „Andrijauskas ir partneriai”. Jie darbus įsipareigojo atlikti už 859,4 tūkst. Eur.

2017-ųjų birželį Klaipėdos savivaldybė su „Kelprojektu” pasirašė 16.286,6 Eur vertės sutartį dėl Bangų g. įskaitant žiedinę sankryžą rekonstravimo projektinių pasiūlymų parengimo. Planuojama Bastionų gatvė būtų 522 m ilgio, keturių eismo juostų, su 1,5 m pločio pėsčiųjų takais abiejose pusėse ir 3 m pločio dviračių taku vienoje pusėje. Planuojamo tilto ilgis – 55,5 m, plotis – 19,8 m. Jo važiuojamosios dalies aukštis b98t7 4,91 m virš jūros lygio.

2020 metais Bastionų tilto projektavimo istorijoje padėtas galutinis taškas – Klaipėdos savivaldybė su projektuotojais jau nutraukė sutartį, nors buvo pripažinta, kad naujas tiltas per Dangę yra reikalingas.

Tuo metu rangovams už projektavimo darbus jau buvo sumokėta beveik 452 tūkst. eurų. Nuo tada su „Kelprojekto“ atstovais vyko derybos dėl likusio apmokėjimo. Projektuotojai pageidavo, kad savivaldybė jiems sumokėtų dar daugiau nei 200 tūkst. Tačiau rastas kompromisas, jog savivaldybė sumokės 194 tūkst. eurų.

38 Comments

  1. Darius

    Danes g. nuo naujojo tilto iki buvusios Lenino aikstes galima butu praplatinti iki 3-4 juostu Danes parko saskaita.

    Reply
    • Rimtai

      „Buvusios lenino aikštės”? Jūs rimtai? Mes šiaip nepriklausomoj valstybėj, Lietuvoje, gyvenam. Susimildamas, skambate vartnikiškai.

    • Anonimas

      Idomu kaip praplatinti…

    • KLP

      Aš būčiau prieš visokias aikštes: miesto centre tokie plynlaukiai, kurie susidarė sugriautų pastatų vietoje, yra nedovanotini. Miestas turi būti jaukus. Geriau pastatų kokių atstatytų

  2. Pritariu

    Aš tik už tiltą su sąlyga, kad jis bus pritaikytas pėstiesiems ir dviratininkams!

    Reply
  3. Titas

    Tiltas būtinas, tik juo eismas turi būti leidžiamas tiems patiems eismo dalyviams, kaip ir dabar Tiltų gatve, t.y. viešajam ir spec. autotransportui, uždarant Tiltų gatvę, paverčiant ją pėsčiųjų bulvaru. Tik kaip Klaipėdoj daug kas- daug vizijų, diskusijų, tuo viskas ir baigiasi.

    Reply
    • TAIP

      Sutinku 100%

    • Jonas

      Labai gera idėja. Tokiu atveju Tiltų gatvę paversti pėščiųjų bulvaru. Nevažinės autobusai, nereikės kišti milionų į Tilto remontą, žmonės išeis pabūti šioje gatvėje

    • Anonimas

      pries teigiant kad butinas pabandykite nusibraizyti busimo galimo (ne manau kad tiltas neraikalingas galima del to genda senieji) transporto judejimo trajektorijas. autobusi neisuka.. pamatysite kad bus kaip prie naujos estakados kur ale turbo ziedas kai istikto pries tai buvo ir graiciau ir saugiau ivaziuojama izieda.

    • Taip

      100% sutinku su šia ideja. Saugokime maža Klaipedos senamiesti. Tiltu g. palikti pėstiesiems, dviratininkams ir miesto svečiams naudoti.
      Reikalingas naujas tiltas per Dangės upe.

    • Anonimas

      Ne tiltas nereikalingas. Jis nesprendzia transporto priblemos.

  4. Anonimas

    Naujas tiltas per Dangę reikalingas tikrai ne tenai, o reikalingas Panevezio gatves gale, kur jau pazimetas per nauja Klaipedos m. detalu plana, tarp Bahmano ir Tauralaukio.

    Reply
  5. Marijus

    Senai vagių šaikai paskyrė naują vadą?..

    Reply
  6. Sigitas

    Tai jau ir taip yra aišku, kad pastačius tą neadekvačių politikų sumanyta Bastionų tiltą Danės g. patirs auto kamščių „kataklizmą”. Kas svarbiausia apie tai kalbėjo tos gatvės gyventojai. Negana to tiek Baltikalnio g. ,tiek Bangų g. yra ne atitinkančios auto judėjimo srautui, nes gatvės yra siauros. taigi buvo pateikta racionali mintis, Bastionų tiltas pėsčiųjų ir dviratininkų poreikiams. Kas svarbiausia per tokius neadekvačius sumanimus tie veikėjai-užsakovai vėjais „prašikino” Klaipėdos miesto ir jo piliečių arti 452 tūkst. eurų. . Gal pagaliau gana užsiiminėti „Vasiukį” miesto projektų įgyvenidinimais.

    Reply
    • Anonimas

      O aš už tiltą, kiek galima per senamiestį fūras leisti – uždaryti Tiltų gatvė, palikti tik potiesėms.

  7. Anonimas

    Tai vis tik statys tą tiltą ir visi mėgausimės mašinų ūžimu ir kvėpuosime aerobinėmis ir kietosiomis dalelėmis vienoje iš paskutinių Klaipėdos centro vietų, kur buvo galima pailsėti ar aktyviau praleisti laisvalaikį. Įdomu, kaip atrodys Baltikalnio gatvė, kuri jau dabar yra siaurutė su metro pločio šaligatviais. O kitoje pusėje upės kur tą mašinų srautą nukreips? Palei sutvarkytą parką, rekonstruojamą elektrinės teritoriją, tarp daugiabučių – į Laivų skersgatvį? Kokiu reikia būti abejingu ciniku ar nekęsti miesto, kad sugalvoti tokį projektą? Panašu, kad Klaipėdos valdžia vis dar galvoja, kad vienintelis būdas gerinti miesto centro kokybę yra jo pritaikymas lengvam susisiekimui automobiliu. Deja, tiek istorija (klasika – daugelio JAV miestų centrų žlugimas nuo XX a. vidurio), tiek dabartis rodo ką kita: žmonės bėga iš ten, kur vyrauja automobilių eismas. Niekam nemalonu gyventi ir vaikščioti, leisti laisvalaikį tokiose vietose.

    Reply
    • Nėra

      žodžio STATYS , yra nugriaus kas nupirkta ! Ar dar reikia griuvenas laikyti ?

    • hb

      Pritariu Jūsų komentarui. Kur dingo tvaraus ir žaliojo miesto vizija? Ten turi būti pėščiųjų / dviračių tiltas, o ne automobilių.

    • KLP

      reikia mažinti mašinų skaičių ir galėsit gyventi. O kad miestas tvarkomas – tik džiaugtis reikia.

    • Pritariu labai!

      Pagaliau nors vienas normalus komentaras. Pritariu jums!! Miestas turi būti pritaikytas ŽMOGUI, ne mašinai. Puikus palyginimas su JAV situacija, kur vadinamosios „third spaces” nyksta dėl to, kad dingsta žmogiškoji infrastruktūra. Deja, ekologija, tvarumas, galų gale, tyla/ramybė/netriukšmingumas dabar niekam nebeįdomu ir neatrodo kaip saugotina vertybė. Deja, tai ne tik Klaipėdos, bet ir visos Lietuvos urbanistinio mąstymo linija. Manau, kad masiškai bus atsikvošėta tik viskà užbetonizavus, trinkelizavis, nelikus jokiam žaliam plotui. Tik, deja, bus per vėlu

  8. PAGALIAU.

    Dažnai tenka vaikščioti senamiesčiu per Biržos tilta ir gaila žiureti .Važiuoja per ji sunkesvoriai autobusai vienas po kito .Tiltas traška braška,girgžta,keliskart suvirintos siules vel itrukusios…Pastatai šalia tilto nuo tu autobusu visi trupa,fasadai suskile,tai čia juk miesto brangiausia vertybe !!.Jeigu netikite nueikit patys pasivaikščiokite ,pažiurekit.

    Reply
    • neringa

      tai jis braško nes jį bele kaip suremontavo, už didžiulius pinigus, bet jau po pusmečio sulūžo. O pastačius naują tiltą, autobusus ir visą srautą automobilių paleis per Danės g., nei atnaujinto Danės skvero, nei naujo Muzikinio teatro grožio nebesimatys. Dar labiau senamiestis dūs nuo dūmų ir tikrai nepadaugės jame žmonių. Jau buvo vienu metu padarę pėsčiųjų alėja, tai ne gyvos dvasios nesimatė. Nes dėl automobilių pertekliaus senamiestis miręs, o dėl veiklų jame trūkumo!!!! Kai kultūros rėmimas vyko tik tarps savos chebros, Klaipėdoje nei renginių daugėjo, nei žmonių. Pažiūrėsim kaip bus toliau.

    • faktas

      Siūlės trukinėja tada kai snargliuoja, o jeigu virina tai suvirina

  9. Anonimas

    Edmundas
    Jeigu būsimoji Bastijonų gatvė susiaurės iki dviejų juostų , ar reikia griauti Bangų 11 ?

    Reply
  10. J.

    Kažkam gerai pamokėta pinigų, kad dėl šito gėdingo, baisaus naujųjų chruščiofkių – Bastiono namų komplekso tiek didelių pokyčių daroma. Tas kompleksas yra gėda Klaipėdos miestui ir jo savivaldai, kad tokioje vietoje tokios architektūrinės išraiškos daugiabučiai stovės, kurie net nebuvo derinami / pristatomi visuomenei. Skaudu ir gaila.

    Reply
    • Taigi

      viskas miesto liberalų ” susitvarkyta ” dar 2016 m . Išpirkti namai , sumokėti ” maišai eurų ” už visokius ” tyrimus ir projektus ” . ______Pylimo gatvės pratęsimas sudarys galimybę pagerinti vietos infrastruktūrą ir patogesnį atvykstančiųjų pateikimą į Bastionų kompleksą“, – dėstoma dokumentuose.

      „Atvira Klaipėda” rašė, kad pernai rudenį atsakydamas į klausimą, ar naujoji miesto valdžia nemąsto apie dar vieno tilto per Dangės upę statybą, vicemeras Algirdas Kamarauskas pripažino, kad tokios diskusijos būta. Ir sutarta, kad šis objektas yra būtinas vertinant gyvenamojo būsto plėtrą prie krantinių ir kitus aspektus. Tačiau diskusija dėl vadinamojo Bastionų tilto parametrų (eismo juostų skaičiaus, aukščio etc.) esą dar turi tęstis.__________P.S. apie tiltą kalbų dar nėra ! DABAR reikia nugriauti tai už ką liberalieji jau sumokėjo ! _____Parengtas Klaipėdos savivaldybės tarybos sprendimo projektas dėl pastato Bangų g. 11 ir jo priklausinių bei iš privačių asmenų išpirktų garažų Didžiojoje Vandens gatvėje NURAŠYMO IR NUGRIOVIMO . Minėtas pastatas Bangų g. yra kliuvinys Bastionų gatvei tiesti ir tiltui statyti, o garažai – Pylimo gatvei, greta Jono kalnelio, pratęsti.

    • Anonimas

      Tai jau tikrai, miesto centras, ir triusikai naujuose balkonuose -” romantika”.

  11. As

    Tiek Baltikalnio ,tiek Bangu siaurutes gatves ypač kai vaikučius atveza i darželius
    Dideli autobusai nesusisuks
    Protingiausei geras patogus dviračių
    Pesčiūjų takas

    Reply
    • neringa

      pritariu, pėsčiųjų tilto idėja buvo tobula!!!!!!!!!
      Galėtų valdžia padaryti ŽMONIŲ APKLAUSĄ

  12. Juozas

    Keturių eismo juostų tiltas ten visiškai nereikalingas, ten pilnai užtektų pėsčiųjų ir dviračių tilto.

    Reply
    • Anonimas

      Ponas, Juozai šian puikus oras (-4, snygis, 20km/h vėjas) dviračiu važinėti, gal pasirodysite. Kito varianto nėra, reikalingas naujas tiltas, ne vieni mieste gyvenat.

    • Anonimas

      Jeigu takus valytų taip pat kaip gatves – toks oras būtų normalus. Oulu Suomijoje daugelis vaikų ir senukų kasdien važinėja dviračiais prie -25 C tiesiog dėl to, kad takų tinklas labai patogus (daug kur net neina palei triukšmingas nuo automobilių gatves), o patys takai gerai valomi.

    • Bato Oulas

      Na, matant kaip pas mus aplamai valomi keliai ir takai – nėra prasmės daryti sezoninio dviračio tako. Juolab, neaišku, kur link eis tas takas. Užstrigs ties liepų gatve?

    • albinas

      tikrai pritarių pėsčiųjų ir dviračių tiltui. Dabar dviračiams Tiltų g išvis nėra kaip važiuoti. O paleisti viąs srautą per Danės g pro atnaujintą parką ir teatrą… – nemylėti miesto. Klaipėdoje nėra kamščių senamiestyje ir centre, tad netrūksta ir tų tiltų.

  13. Rrm

    Trina rankomis privatus investuotojas, kad jo projektui statomas tiltas už miestiečių pinigus.

    Reply
    • Netrina

      Jis svarbus visam miestui.Ir negi taip sunku sutramdyti autobusų parką ?? Yra jau mieste dar 2 geri tiltai.

    • To netrina

      Abejotina svarba senamiesčio ribose statyti daugiaukščių sugrūstą miegamąjį rajoną.

    • neringa

      tikrai taip. Viskas atnaujinta tik dėl šių butų pardavimo.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This