Keičia sąlygas Lietuvos vėliavos laivams

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2022-12-22

Ketvirtadienį Seimas pritarė Susisiekimo ministerijos inicijuotiems saugią ir prekybinę laivybą reguliuojančių įstatymų pakeitimams. Jai esą siekiama, kad augtų laivų su Lietuvos vėliava skaičius, didėtų šalies jūrinio sektoriaus konkurencingumas ir būtų kuriamos naujos darbo vietos jūrinėje laivyboje. Teigiama, kad kartu tai sudarys sąlygas įregistruoti pirmąjį šalies suskystintų gamtinių dujų terminalo (SGD) laivą-saugyklą „Independence“ Lietuvos jūrų laivų registre.

Anot Susisiekimo ministerijos pranešimo, įtvirtinus įstatymų pakeitimus, įvertinus kitų Europos Sąjungos (ES) valstybių, ypač Baltijos jūros regiono, praktiką, laivo įgulą galės sudaryti ne mažiau kaip ketvirtadalis ES, Europos ekonominės erdvės (EEE) ir Šveicarijos piliečių. Laivo kapitonu galės tapti tiek ES ir EEE, tiek Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijai (EBPO) bei NATO priklausančių valstybių narių piliečiai.

Taip pat, norint paskatinti kolektyvines derybas ir taip susitarti dėl jūrininkams patrauklesnių darbo sąlygų, numatyta galimybė netaikyti laivų įgulų sudėties kvotos, jei yra sudaryta kolektyvinė sutartis.

Siekiant sudaryti sąlygas nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbią reikšmę turinčios infrastruktūros – suskystintų gamtinių dujų terminalo – tinkamai ir nepertraukiamai veiklai, siūloma leisti saugios laivybos valdymo sistemos bendrovei būti įsisteigusiai ne tik Lietuvoje, bet ir ES, EEE valstybėse narėse, Šveicarijoje arba Jungtinėje Karalystėje.

Be to, siekiant palengvinti jūrų laivų įsigijimo finansavimo sąlygas ir paskatinti jūrų laivų registravimą Lietuvos jūrų laivų registre, jūrų laivai, išskyrus SGD laivą-saugyklą, bus prilyginami kilnojamiesiems daiktams.

Patvirtinus Saugios laivybos įstatymo pakeitimus, kartu sudaromos palankesnės laivybos bendrovės steigimo sąlygos, įtvirtinama galimybė locmanui vesti laivą nuotoliniu būdu, nustatomi aiškesni reikalavimai jūrininkus rengiančioms mokymo įstaigoms bei ūkio subjektams, vykdantiems su saugia laivyba susijusias veiklas.

Dėl tokių įstatymo pataisų savo nerimą dar rugsėjį buvo išreiškusios Lietuvos jūrininkų sąjunga ir Jūrų kapitonų asociacija.

Žymos: | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Seimas imasi svarstyti siūlymą išslaptinti prisipažinusius KGB bendradarbius

Seimas imasi svarstyti „Nemuno aušros“ lyderio Remigijaus Žemaitaičio parengtas įstatymo pataisas, siūlančias nuo 2028-ųjų metų išslaptinti buvusius prisipažinusius KGB bendradarbius.  ...
2025-12-20
Skaityti daugiau

Klaipėdos/Mažosios Lietuvos istorija, Svarbu

„Jūrinius reikalus tvarko asmenys, kuriems šioji sritis yra svetima“  (1)

„Atvira Klaipėda“ tęsia pasakojimą apie tarpukario Lietuvos valdžios požiūrį jūrininkų ugdymą.  Po 1925-ųjų nesėkmės bandant įtikinėti valdžią dėl lietuviškos jūreivystės ...
2025-12-14
Skaityti daugiau

Klaipėdos/Mažosios Lietuvos istorija, Svarbu

Vyriausybė nesuprato jūrininkų 

Prieš šimtą metų tuometinė Lietuvos valdžia nusprendė, kad ugdyti jūrinius kadrus savo šalyje neverta. Tai nulėmė, kad tokia mokymo įstaiga ...
2025-12-13
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This