P0

Nuomonės

Eismas Šviesų festivalio metu: transportininkų versija

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2018-02-21


Vasario 15-18 dienomis įvykęs šviesų festivalis sutraukė itin didelius srautus lankytojų. Kadangi festivalis buvo orientuotas tik į vakarinius renginius, vakarais 18-20 valandomis miestą užplūdęs asmeninių automobilių srautas užtvindė centrines miesto gatves, nusidriekė didžiulės automobilių eilės, kurios rimtai sutrikdė ir viešojo transporto eismą.  

Dėl susidariusių transporto kamščių buvo neįvykdyti 54 planuoti autobusų reisai, o autobusų vėlavimai siekė nuo 30 iki 70 minučių.

Vaizdas Pilies gatvėje vasario 16-ąją, po 19 val. Martyno Vainoriaus nuotr.

Ypatingai sudėtinga eismo situacija buvo susidariusi vasario 16 d. tarp 18 ir 20.30 val., kai automobilių judėjimas faktiškai buvo visiškai sustojęs ir per Pilies gatvę važiavę autobusai vietoj dviejų ar kartais net trijų reisų atliko vos vieną reisą, dėl ko susidarė dideli laiko intervalai, kai autobusų iš viso nebuvo.

Manome, kad eismo organizavimui šio renginio metu nebuvo tinkamai pasiruošta. Mieste kritinėmis valandomis nebuvo pakankamai tarnybų, užtikrinančių eismo ir parkavimo kontrolę, darbuotojų. Asmeninių automobilių vairuotojai važiavo gatvėmis, kuriose eismas renginio metu buvo uždraustas, statėsi automobilius neleistinose vietose.

Pagrindiniame viešojo transporto koridoriuje, Taikos prospekte, apsisukime ties Senuoju turgumi viešojo transporto autobusai gaišo laiką, bandydami pravažiuoti tiek šiaurės kryptimi į Galinio Pylimo gatvę, o toliau Pilies gatvę, tiek ir norėdami apsisukti, kad pradėtų naujus reisus į pietinę miesto dalį, nors didesnėje dalyje šio koridoriaus yra specialiosios viešojo transporto juostos, kurių asmeninių automobilių vairuotojai piktybiškai nepaisė.

Dėl visų šių nesklandumų labiausiai kentėjo keleiviai, kuriems vietoje keliasdešimties minučių kartais daugiau nei po valandą reikėjo būti sausakimšuose autobusuose. Didelės žmonių minios skundėsi, kad nesulaukia ir kad trūksta autobusų ir mikroautobusų, nors jie tiesiog stovėjo kamščiuose.

Prie sklandaus eismo užtikrinimo neprisidėjo ir nekoordinuotas tarnybų darbas, kuomet vasario 16 d. apie 16 val., kaip rodo mūsų kamerų viešajame transporte duomenys, akivaizdžiai per anksti uždraustas eismas Tiltų gatve (renginio įsakyme buvo planuojama uždaryti nuo 17.45 val.). Pėsčiųjų tuo metu dar tikrai daug nebuvo ir jie be problemų išsiteko ant šaligatvių.

Dar keistesnė situacija nutiko vasario 18 d., kai neaišku kieno sprendimu eismas Tiltų gatvėje buvo uždarytas nuo 14 val. Abiem atvejais mūsų įstaigos dispečerinė tarnyba nebuvo informuota, autobusų vairuotojai pateko į akligatvius atvažiavę į Atgimimo aikštę iš šiaurinės miesto dalies.

Sekmadienio, vasario 18 d., 14 val. eismo uždarymas buvo netikslingas, nes poreikio drausti viešojo transporto eismą dar nebuvo dėl tuo metu buvusio menko žmonių srauto senamiestyje.

Susisiekus su policijos atstovais ir renginio organizatoriais sekmadienį, vasario 18 d., apie 14.45 val.  ženklai buvo patraukti ir iki 18 val. autobusai galėjo važiuoti negaišdami papildomo laiko ir nesutrikdydami pralaidumo tose gatvėse, kuriomis jie buvo nukreipti.

Atsižvelgiant į per renginius iškilusias eismo problemas, prašome suorganizuoti visų suinteresuotų tarnybų ir organizatorių susitikimą šio renginio aptarimui ir pasiruošimui būsimiems renginiams ateityje. Siūlome būsimiems tokio masto renginiams imtis papildomų griežtesnių išankstinių eismo ribojimo priemonių.

Straipsnio vidus 10 pastraipa kompas

Siūlome:

* drausti įvažiuoti asmeniniam transportui link Turgaus žiedo Taikos prospektu iš pietinės miesto dalies nuo sankryžos su Sausio 15-osios gatve.;

* drausti asmeninio transporto eismą iš anksto numatytuose viešojo transporto apvažiavimų koridoriuose, pavyzdžiui, Galinio Pylimo g.;

* ypač didelių renginių metu drausti asmeninio transporto eismą Pilies g., leidžiant važiuoti renginius aptarnaujančiam, specialiųjų tarnybų bei viešajam transportui ir galimai taksi paslaugas teikiantiems automobiliams;

* užtikrinti, kad renginių metu, pagrindinėse vietose eismą ir parkavimą kontroliuotų daugiau kompetentingų tarnybų (policijos, VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ kontrolierių ir savivaldybės viešosios tvarkos) specialistų;

* įpareigoti tarnybas informuoti vienoms kitas kiek įmanoma anksčiau apie nenumatytus pasikeitimus, pvz., eismo uždarymus ne pagal planą;

* naudoti daugiau kontrolės priemonių, užtikrinant „A“ juostos pralaidumą viešajam transportui.

Apibendrinant tai, kas išdėstyta, pažymime, kad esame pasiruošę diskutuoti ir kartu ieškoti tinkamiausių sprendimų, užtikrinančių sklandesnį susisiekimą miestiečiams ir svečiams.

Gintaras Neniškis, VšĮ “Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius


2018-02-21

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt