Svarbu, Transportas

Vairuotojų laukia rimti išbandymai (3)

Avatar

Martynas Vainorius
2018-03-28


Šiemet klaipėdiečiams vairuotojams ir į uostamiestį atvyksiantiems ratuotiems svečiams gali tekti apsišarvuoti kantrybe, nes vienu metu vyks darbai net trijose magistralinėse gatvėse.

Savivaldybės Saugaus eismo komisija trečiadienį palaimino eismo schemą Pamario gatvėje, o lietaus nuotekų tinklus Mokyklos ir Šilutės plentuose tiesiantiems rangovams suderino tik pirmajam darbų etapui reikalingą schemą, nes jie vienoje iš pagrindinių gatvių eismą uždarinėti norėjo net neįvertinę transporto srautų.

Pamario gatvę už 5,729 mln. eurų rekonstruosiančios bendrovės atstovai tikina, kad čia neįmanoma pastatyti šviesoforų, kurie dirbtų pagal realius transporto srautus, o ne pagal iš anksto suprogramuotą režimą. Martyno Vainoriaus nuotr.
Reguliuos šviesoforais

5,729 mln. eurų vertės Pamario gatvės rekonstrukcijos darbus atliksianti UAB „Lemminkainen Lietuva“ buvo parengusi keturis laikinos eismo schemos variantus, iš kurių komisija pritarė siūlymui eismą daryti vienpusį (tik Girulių kryptimi) ir reguliuoti šviesoforais, kad atgal, į miestą, galėtų važiuoti autobusai.

Pirmojo etapo metu darbai bus atliekami gatvės atkarpoje nuo II Melnragės, I Melnragės link, uždarant apie  kilometrą vienos eismo juostos. Tuo pačiu metu darbai vyks nuo miesto ribos iki Girulių, taip pat uždarant vieną eismo juostą. Bus uždarytas ir šalia esantis pėsčiųjų bei dviračių takas, kuris taip pat bus rekonstruojamas.

Rangovai siūlė iki pat vasaros laikyti šviesoforų režimą, kai viena kryptimi leidžiama važiuoti po 15 min.

VšĮ “Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) vadovas Gintaras Neniškis, kaip ir Kelių policijos atstovai, sutiko, kad šviesoforai yra geriausia išeitis tokioje situacijoje, tačiau akcentavo, kad jų darbas turėtų būti reguliuojamas pagal rytinį ir vakarinį piką.

G. Neniškis taip pat išsakė nuomonę, kad reikėtų statyti ne įprastus, primityvius šviesoforus, o turinčius kameras ar infraraudonųjų spindulių daviklius, kontrolerius, reguliuojančius režimą pagal transporto srautus.

Tačiau „Lemminkainen Lietuva“  atstovas tikino, kad tokie šviesoforai gali veikti tik apie 200 m atstumu ir esą yra tinkami tik mažoms “sraunių gatvių atkarpoms”.

Transporto straipsnių vidus kompas

Pasak rangovų, dabar jau Kretingos miškų urėdija pjauna medžius (iš viso apie 6000). Šiems darbams baigti dar prireiks apie mėnesio ir tada jau galės pradėti dirbti kelininkai. Žadama, kad jie darbuosis ir naktimis.

Saugaus eismo komisija pritarė pasiūlytajai schemai su pastaba, kad esant reikalui ji turi būti operatyviai koreguojama.

KKT direktorius savo ruožtu sakė, kad bus perdėlioti ir autobusų maršrutų grafikai, o į Karklę vežantis 24-asis autobusiukas bus nukreiptas aplinkkeliu.

Reikia 20 savaičių?

Ko gero, dar didesni iššūkiai vairuotojų lauks Mokyklos gatvėje, Sendvario žiede ir šalia jo esančioje Šilutės plento dalyje.  Čia bendrovė “Hidrostatyba” turi nutiesti 350 m lietaus nuotekų tinklų. Darbai yra suskirstyti į 10 etapų, kurių kiekvienam esą reikia apie dviejų savaičių ir įvairių eismo ribojimo schemų vienoje judriausių miesto vietų. Teigiama, kad vienu metu negalima kloti dviejų daugiau nei 2 metrų skersmens vamzdžių linijų, tad reikės vis sugrįžti į vietas, kur jau darbuotasi ir vėl ten uždaryti ar riboti eismą.

Vienu metu statybininkai perkas ir Tilžės žiedą. Martyno Vainoriaus nuotr.

Statybininkų atstovui išdėsčius savo pageidavimus G. Neniškis klausė, ar jie yra bent atlikę srautų matavimus, kad taip drąsiai nori uždaryti ar riboti eismą viena iš pagrindinių magistralių, kuria į miesto centrą atvažiuoja apie pusė automobilių. Anksčiau darytų skaičiavimų duomenis, čia piko metu abiem kryptimis pravažiuoja apie 3000 automobilių per valandą.

“Ta jungtis nebeveiks, čia reikia rimtos schemos, o dabar tiesiog nieko nėra”, – sakė KKT vadovas.

Analogiškai kalbėjo Savivaldybės administracijos Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas.

“Čia būtinai reikia transporto srautų modeliavimo. Negalima savęs taip išsikastruoti. Tiltų gatvę gal net reikės atidaryti. Tai tokioje situacijoje gali būti mažesnė bėda”, – sakė jis.

Svarstant šį klausimą savo pageidavimus išsakė ir Savivaldybei priklausančią Tilžės gatvės atkarpą bei Sendvario žiedą rekonstruosianti bendrovė “Žemkasa”. Pasak jos atstovų, šviesoforinę keturšalę sankryžą žiedo vietoje jie gali suformuoti ir neuždarydami eismo, tačiau “Hidrostatyba” turėtų savo darbus baigti iki rugsėjo vidurio.

Išgirdęs visas šias aplinkybes vicemeras Artūras Šulcas netgi siūlė atidėti šio klausimo svarstymą, tačiau galiausiai buvo pritarta tik pirmajam darbų etapui reikalingai schemai, kai dvi savaites bus uždaryta dalis Mokyklos gatvės nuo Liepų gatvės Tilžės gatvės kryptimi. Transportas šiuo laikotarpiu bus nukreiptas į priešingos pusės eismo juostas.

Dėl kitiems darbų etapams reikalingų schemų statybininkai dar turės sugrįžti į komisiją.


2018-03-28

3 komentarai apie “Vairuotojų laukia rimti išbandymai”

  1. Tegul dirba , kaip visoje europos sajungoje: NAKTI .
    O diena paliekamas normalus eismas , ir nereikės išradinėti dviračio .

  2. Girulius ruošiatės uždaryti iš abiejų pusių? Taigi nei į darbą, nei į mokyklą niekas laiku nenuvažiuos per du šviesoforo ruožus, po 15min. kiekvienas. Kol nebus visa Melnragės kryptis baigta, turėtumėt palikti atkarpą nuo Turistų-Pamario sankryžos iki miesto ribos ties “Žuvėdra” palikti atvirą, be jokio šviesoforo. Paskutiniu judesiu tą ruožą reiktų tvarkyti, kai Melnragės kryptis bus atidaryta, o iki to laiko giruliškiai bent per Karklę laiku į miestą nuvažiuoti galėtų. Džiaugiamės gatvės remontu, bet prašom paplanuoti darbus taip, kad ne Lemmikainen būtų patogiau, o žmonėms.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt