Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-04-16 |
Miesto Tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas pirmadienį nusprendė rekomenduoti, kad planuojama Švyturio gatvė turėtų būti ne B, o C kategorijos ir krovininio transporto išvažiavimas į ją iš uosto teritorijos būtų numatytas už gyvenamųjų namų ribos.
Tačiau Vitės kvartalo atstovų toks sprendimas netenkina – jie mano, kad tokios gatvės iš viso nereikia, o jei jau ji bus tiesiama, tada miestas esą turėtų išpirkti visus šalia jos atsidursiančiuose namuose esančius butus.
Minėtajam komitetui informacija apie Švyturio gatvės projektą buvo pateikta reaguojant į pastabas, išsakytas visuomenei pristatant miesto darnaus judumo planą.
Savivaldybės administracijos Urbanistikos skyriaus vyriausioji specialistė Lina Požanovskienė priminė, kad šis sprendinys įvairiuose dokumentuose, taip pat ir dabar galiojančiame, ir ruošiamame naujame miesto bendrajame plane yra kaip vienas iš prioritetinių.
„Ši gatvė numatoma įvertinant visą miesto transporto sistemą, kai visi trys pagrindiniai keliai sueina į vieną Lideikio ir Herkaus Manto gatvių sankryžą”, – sakė specialistė.
Anot jos, 2016 m. parengtas susisiekimo galimybių planas numato šią gatvę, kurioje būtų dvi dviejų lygių sankryžos, ir kaip krovinio transporto jungtį. Manoma, kad ja galėtų važiuoti iki 150 vilkikų per dieną.
Urbanistikos skyriaus vedėja Mantė Černiūtė-Amšiejienė akcentavo, kad šalia tokios gatvės atsirastų ir dviračių takas, kurio dėka ir Vitės, ir viso miesto gyventojams atsirastų gerokai trumpesnis kelias iki jūros.
„Klasco” tvirtina, kad jiems mažės krovinių, tad ir kelias toks jiems nereikalingas. Kam jo reikia, jei jis nereikalingas nei „Klasco”, nei Uosto direkcijai, nei Vitei? Tik projektuotojams. Kelias turės konfliktą su Švyturio gatvės penkiais namais, stadionu, mokykla, kapinėmis. Išpirkit penkis namus ir tada tieskit”, – teigė Vitės bendruomenės atstovas Ruslanas Schneiderat.
Analogiškai kalbėjo ir šios bendruomenės pirmininkas Tomas Meškinis.
„Dėl tokio kelio pailgėtų transporto važiavimo trasa. Prisidėtų visas Miško kvartalas. Kelias daromas Karklės, Girulių ir Melnragės ponams. Jei padarys keturias juostas, bus visai palei langus. Geriausiu atveju turi būti dviejų juostų. Išpirkit penkių namų butus, nes žmonėms bus siaubingos sąlygos”, – teigė jis.
Švyturio gatvės gyventoja Alina Andronova taip pat išreiškė įsitikinimą, kad tokia gatvė padidintų taršą, ypač 8 ir 10 jos namams.
L. Požanovskienė akcentavo, kad gatvė jau seniai yra suplanuota, tad „negali visi susisiekimo specialistai klysti”. O rengiant projektą būtų numatytos ir visos privalomos apsauginės priemonės.
„Stadionas anksčiau ar vėliau bus iškeltas, nes jam ten tikrai ne vieta. Gyventojai jau ir dabar gauna taršos ir nuo transporto, važiuojančio Dariaus ir Girėno gatve. Didžiausias šaltinis yra naftos įmonės ir smalkės iš tanklaivių. O tokia trasa išskaidytų transporto srautus bei jo taršą. Miestas privalo planuoti, negalima turėti tik vieną arteriją. Be to, transporto tarša mažėja, tobulėja varikliai. O kaip tada Minijos gatvės, Dariaus ir Girėno gatvės gyventojai? Netgi civilinės saugos požiūriu privaloma turėtų tokią gatvę. Jei naftos bazėje kas nors įvyksta, užtektų pusvalandžio iki senamiesčio, o evakuacijos kelių nėra”, – teigė komiteto narys Valdemaras Anužis.
Komiteto pirmininkas Algirdas Grublys taip pat teigė, jog tokia gatvė būtina ir civilinės saugos požiūriu.
„Strateginės gatvės negali sueiti į vieną piltuvą. Nelaimei nutikus uždaromas išvažiavimas iš miesto, reikia žiūrėti strategiškai. Galima projektuoti kaip C kategorijos gatvę ir krovininio transporto išvažiavimas iš uosto turi būti už gyvenamųjų namų ribos”, – teigė jis.
Tokiai jo pasiūlytai rekomendacijai balsuojant pritarė ir V. Anužis bei posėdyje dalyvavusi Jurgita Choromanskytė, o Aldona Staponkienė susilaikė.
Neseniai Medžiotojų gatvės kiemelyje gatvę nutiesė. (Kalba kažkieno lyg tai uošvienė garažą turi tame kieme, tai reikėjo gero privažiavimo) Dabar kėsinasi į Švyturio gatvę. Na taip,”naujiems lietuviams ” gyvenantiems Giruliuose ir t.t. reikia irgi greičiau namo pavažiuoti. At vėl kažkokius pinigus projektinius plauna? Visi kalba nereikia, nei uostui , nei miestui, o per posėdžius nori prastumti. Įdomu KAM?