Už naują gatvę reikalauja išpirkti penkis daugiabučius

Miestas

Miesto Tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas pirmadienį nusprendė rekomenduoti, kad planuojama Švyturio gatvė turėtų būti ne B, o C kategorijos ir krovininio transporto išvažiavimas į ją iš uosto teritorijos būtų numatytas už gyvenamųjų namų ribos.

Tačiau Vitės kvartalo atstovų toks sprendimas netenkina – jie mano, kad tokios gatvės iš viso nereikia, o jei jau ji bus tiesiama, tada miestas esą turėtų išpirkti visus šalia jos atsidursiančiuose namuose esančius butus.

Miesto valdžios noras šioje vietoje turėti dar vieną jungtį su šiaurine Klaipėdos dalimi nepatinka Vitės kvartalo atstovams. Martyno Vainoriaus nuotr.

Minėtajam komitetui informacija apie Švyturio gatvės projektą buvo pateikta reaguojant į pastabas, išsakytas visuomenei pristatant miesto darnaus judumo planą.

Savivaldybės administracijos Urbanistikos skyriaus vyriausioji specialistė Lina Požanovskienė priminė, kad šis sprendinys įvairiuose dokumentuose, taip pat ir dabar galiojančiame, ir ruošiamame naujame miesto bendrajame plane yra kaip vienas iš prioritetinių.

„Ši gatvė numatoma įvertinant visą miesto transporto sistemą, kai visi trys pagrindiniai keliai sueina į vieną Lideikio ir Herkaus Manto gatvių sankryžą”, – sakė specialistė.

Anot jos, 2016 m. parengtas susisiekimo galimybių planas numato šią gatvę, kurioje būtų dvi dviejų lygių sankryžos, ir kaip krovinio transporto jungtį. Manoma, kad ja galėtų važiuoti iki 150 vilkikų per dieną.

Urbanistikos skyriaus vedėja Mantė Černiūtė-Amšiejienė akcentavo, kad šalia tokios gatvės atsirastų ir dviračių takas, kurio dėka ir Vitės, ir viso miesto gyventojams atsirastų gerokai trumpesnis kelias iki jūros.

„Klasco” tvirtina, kad jiems mažės krovinių, tad ir kelias toks jiems nereikalingas. Kam jo reikia, jei jis nereikalingas nei „Klasco”, nei Uosto direkcijai, nei Vitei? Tik projektuotojams. Kelias turės konfliktą su Švyturio gatvės penkiais namais, stadionu, mokykla, kapinėmis. Išpirkit penkis namus ir tada tieskit”, – teigė Vitės bendruomenės atstovas Ruslanas Schneiderat.

Analogiškai kalbėjo ir šios bendruomenės pirmininkas Tomas Meškinis.

„Dėl tokio kelio pailgėtų transporto važiavimo trasa. Prisidėtų visas Miško kvartalas. Kelias daromas Karklės, Girulių ir Melnragės ponams. Jei padarys keturias juostas, bus visai palei langus. Geriausiu atveju turi būti dviejų juostų. Išpirkit penkių namų butus, nes žmonėms bus siaubingos sąlygos”, – teigė jis.

Švyturio gatvės gyventoja Alina Andronova taip pat išreiškė įsitikinimą, kad tokia gatvė padidintų taršą, ypač 8 ir 10 jos namams.

L. Požanovskienė akcentavo, kad gatvė jau seniai yra suplanuota, tad „negali visi susisiekimo specialistai klysti”. O rengiant projektą būtų numatytos ir visos privalomos apsauginės priemonės.

„Stadionas anksčiau ar vėliau bus iškeltas, nes jam ten tikrai ne vieta. Gyventojai jau ir dabar gauna taršos ir nuo transporto, važiuojančio Dariaus ir Girėno gatve. Didžiausias šaltinis yra naftos įmonės ir smalkės iš tanklaivių. O tokia trasa išskaidytų transporto srautus bei jo taršą. Miestas privalo planuoti, negalima turėti tik vieną arteriją. Be to, transporto tarša mažėja, tobulėja varikliai. O kaip tada Minijos gatvės, Dariaus ir Girėno gatvės gyventojai? Netgi civilinės saugos požiūriu privaloma turėtų tokią gatvę. Jei naftos bazėje kas nors įvyksta, užtektų pusvalandžio iki senamiesčio, o evakuacijos kelių nėra”, – teigė komiteto narys Valdemaras Anužis.

Komiteto pirmininkas Algirdas Grublys taip pat teigė, jog tokia gatvė būtina ir civilinės saugos požiūriu.

„Strateginės gatvės negali sueiti į vieną piltuvą. Nelaimei nutikus uždaromas išvažiavimas iš miesto, reikia žiūrėti strategiškai. Galima projektuoti kaip C kategorijos gatvę ir krovininio transporto išvažiavimas iš uosto turi būti už gyvenamųjų namų ribos”, – teigė jis.

Tokiai jo pasiūlytai rekomendacijai balsuojant pritarė ir V. Anužis bei posėdyje dalyvavusi Jurgita Choromanskytė, o  Aldona Staponkienė susilaikė.

1 Comment

  1. Zita

    Neseniai Medžiotojų gatvės kiemelyje gatvę nutiesė. (Kalba kažkieno lyg tai uošvienė garažą turi tame kieme, tai reikėjo gero privažiavimo) Dabar kėsinasi į Švyturio gatvę. Na taip,”naujiems lietuviams ” gyvenantiems Giruliuose ir t.t. reikia irgi greičiau namo pavažiuoti. At vėl kažkokius pinigus projektinius plauna? Visi kalba nereikia, nei uostui , nei miestui, o per posėdžius nori prastumti. Įdomu KAM?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Idėja apie transporto eismą Mažvydo alėja - neužmiršta

„Arūnas Tuma kažkuriame posėdyje sakė, kad reikės ir Mažvydo alėją perkasti”, – Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Atsinaujinančių išteklių planas - „be aukštesnių siekių”

„Gėdinga vieta, – rėžė Leonas Makūnas Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdžio metu. – Esame tik 28 vietoje Lietuvoje ...
2024-03-13
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This